Jimpa
Silver
Den där är en favorit. Satan vad man blir taggad hehe! Blir ett diskopass senare för mig med. Ingen thaiboxning för mig dockTagga gym sen thaiboxning. Hur ser er fredag ut!?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den där är en favorit. Satan vad man blir taggad hehe! Blir ett diskopass senare för mig med. Ingen thaiboxning för mig dockTagga gym sen thaiboxning. Hur ser er fredag ut!?![]()
blir sjuuukt taggad av den, repeat i en timme på uppvärmningen innan thaien drar igång på allvarDen där är en favorit. Satan vad man blir taggad hehe! Blir ett diskopass senare för mig med. Ingen thaiboxning för mig dock![]()
hejsan, det är absolut okej. Då jag är något av nybörjare på detta med och dricker mest rökig whisky. Så hänvisar jag till @AirmanHoppas det är okej att skjuta in en fråga trots att jag inte dricker whisky
Har en bekant som fyller år och som enligt uppgift dricker Glen Grant och inte gillar rökiga sorter.
Tips på något bra som man kan köpa i Sverige? Pris spelar inte så stor roll.
Det är alltid trevligt med en whisky som present (om personen ifråga gillar whisky då)Hoppas det är okej att skjuta in en fråga trots att jag inte dricker whisky
Har en bekant som fyller år och som enligt uppgift dricker Glen Grant och inte gillar rökiga sorter.
Tips på något bra som man kan köpa i Sverige? Pris spelar inte så stor roll.
fiiiiin presentdenna gav jag precis bort i gåva. Tog 8dagar för systembolaget att ta hem den. Kostade 1250kr, hoppas man får tillfälle att smaka den i framtiden oxå![]()
den verkar fått bra betyg men gick mest på priset och att det inte skulle vara något jätterökigt när jag letade. Trevlig helg
Jag kan inte hålla mig ifrån lite fakta. Auchentoshen (uttalas Åckentåshen) ligger i lowlands. Där finns inte många destillerier kvar (3st). I lowlands destilleras whiskyn 3 ggr, vilket gör att man får en renare sprit och mindre andra smakämnen. Det blir en "snällare" whisky (en del säger lite fult kärringwhisky). Jag har för mig att när detta destillatet tappas på tunna ligger styrkan på ca 80% alkohol vilket vattnas ner ofta till sedvanliga 40% när det är dags att buteljera. Helt ok whisky, men jag själv föredrar lite mer smak. Dock funkar den som sommarwhisky. Är inte så dum heller till de som inte är vana whiskydrickare.denna gav jag precis bort i gåva. Tog 8dagar för systembolaget att ta hem den. Kostade 1250kr, hoppas man får tillfälle att smaka den i framtiden oxå![]()
den verkar fått bra betyg men gick mest på priset och att det inte skulle vara något jätterökigt när jag letade. Trevlig helg
Tack för info! Jävligt roligt att du hade det om dennaJag kan inte hålla mig ifrån lite fakta. Auchentoshen (uttalas Åckentåshen) ligger i lowlands. Där finns inte många destillerier kvar (3st). I lowlands destilleras whiskyn 3 ggr, vilket gör att man får en renare sprit och mindre andra smakämnen. Det blir en "snällare" whisky (en del säger lite fult kärringwhisky). Jag har för mig att när detta destillatet tappas på tunna ligger styrkan på ca 80% alkohol vilket vattnas ner ofta till sedvanliga 40% när det är dags att buteljera. Helt ok whisky, men jag själv föredrar lite mer smak. Dock funkar den som sommarwhisky. Är inte så dum heller till de som inte är vana whiskydrickare.
Letat, och missat, i femton år! Ska klaffa med budget, plats, timing och glad hustru...Funderar stark på en sådan här, någon som rockar en!?![]()
![]()
Håller helt med, god men lite mesig!Jag kan inte hålla mig ifrån lite fakta. Auchentoshen (uttalas Åckentåshen) ligger i lowlands. Där finns inte många destillerier kvar (3st). I lowlands destilleras whiskyn 3 ggr, vilket gör att man får en renare sprit och mindre andra smakämnen. Det blir en "snällare" whisky (en del säger lite fult kärringwhisky). Jag har för mig att när detta destillatet tappas på tunna ligger styrkan på ca 80% alkohol vilket vattnas ner ofta till sedvanliga 40% när det är dags att buteljera. Helt ok whisky, men jag själv föredrar lite mer smak. Dock funkar den som sommarwhisky. Är inte så dum heller till de som inte är vana whiskydrickare.
Nja, en del säger kärringwhisky men jag gillar inte det uttrycket. Varje whisky har sitt tillfälle. Man ska aldrig underskatta en Whisky med en aktningsvärd ålder. Dock föredrar jag whisky som är destillerade två ggr eftersom de blir lite mer komplexa och mindre "rena" om du förstår jag menar...Tack för info! Jävligt roligt att du hade det om dennaLät dock lite tråkigt att det är en kärring whisky så går det när en novis försöker hitta något speciellt hehe. Cheers!
Den finns ny på Mio eller XXXL Lutz i Malmö. Jag minns inte riktigt var jag såg den sist. Pris 2000-2500kr.Letat, och missat, i femton år! Ska klaffa med budget, plats, timing och glad hustru...
Om det blir whisky så gör jag det. Syrran har fått för sig att vi ska gå ihop och köpa present och ni vet ju hur tjejer är...Du får gärna berätta vilken whisky du köpte sen @Torsten. Man är ju alltid nyfiken![]()
Jo men det är ju inte hon som ska ha presenten, hälsa henne detOm det blir whisky så gör jag det. Syrran har fått för sig att vi ska gå ihop och köpa present och ni vet ju hur tjejer är...![]()
Den är en höjdare, men flaskan är nog den svåraste som finns att hälla upp ifrån.Inspirerad av tråden så gick jag och köpte mig en Plantation som rekommenderats, men vet inte om det är min grej med rom. Tycker nog om whiskyn mer så nu är det Nikka from the Barrel i glaset istället. Jäkligt god är vad den är![]()
Japansk whisky håller likvärdig kvalitet jämfört med Skottland. Dock är det ju så att hur man än vrider och vänder på det så är alltid Skottland storebror och Japan en liten lillebror.Den är en höjdare, men flaskan är nog den svåraste som finns att hälla upp ifrån.
Japansk whisky håller väldigt hög klass. Det finns nog ingen därifrån som jag inte gillat..
Där har du några riktigt bra grejer. Alla tre håller hög kvalitet. Stort grattis till en trevlig kväll!Idag va jag o ute på whiskey jakt, va inne i två affärer innan de va i handen.
Vill tacka och dedikera denna vinst till @Airman
Ikväll blir det provsmakning, middagen blir en romantiskt dejt med mig själv o klockan. Ska bara natta frugan o barnen sen blir det tända ljus, fram med fina whiskey glasen sen ska det tindras i båda ögon o visare
![]()
![]()
Vill även tipsa vidare om denna goding:
![]()
Trevlig helg![]()
Har inte testat den. Tror det är en blend, alt vatted malt. Alltså ingen single malt, men det kanske ngn annan vet mer om.nån som smakat denna ?![]()