• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya tråden om klockor, whisky och öl.

Jaguaren

Omega
Det blev en Japan som hamnade i mitt glas ikväll.
Miyagikyo 10yrs. En riktig bra whisky som gör en glad en mörk ensam Fredagskväll.
 

KRICAR

Cartier
Pledge Member
Väntar på entrecote :) vad gör ni ikväll!?
tmp_15651-_20160205_192950-1930301308.JPG
 

Jaguaren

Omega
Sitter i min fåtölj dricker whisky och lyssnar på en massa bra musik som death metal nu när I'm home alone.
Hoppas entrecoten smakar lika gott som min whisky. ;)
 

vlm1978

Cartier
ja jag skulle oxå vilja ha någon cognac nörd här :) lite sugen på och prova några pris värda :)

Tips. Skippa cognac och gå på armagnac istället. Får bra mycket mer karaktär och kvalitet för pengarna. En personlig favorit producent är Domaine Durroux (bas armagnac). Deras årgångs armagnac toppar det mesta i min bok. En härlig sötma som matchar efter-maten-kaffet till perfektion. Senaster årgång provad är -89 (uppskattningsvis buteljerad ca 2010).
 

KRICAR

Cartier
Pledge Member
Tips. Skippa cognac och gå på armagnac istället. Får bra mycket mer karaktär och kvalitet för pengarna. En personlig favorit producent är Domaine Durroux (bas armagnac). Deras årgångs armagnac toppar det mesta i min bok. En härlig sötma som matchar efter-maten-kaffet till perfektion. Senaster årgång provad är -89 (uppskattningsvis buteljerad ca 2010).
tack detta tips uppskattas verkligen, finns nån av dina favoriter på den gröna butiken!? :)
 

Jaguaren

Omega
Miyagikyo 10yrs. Det blev ett par låtar med Entombed men sen hittade jag ett gammalt favoritband på min hårddisk stereo. Salty dog , vilket jävla drag.
Hård rockn roll så det hörs i halva radhusområdet och frugan blev galen när hon precis öppnade ytterdörren. ;)
 

Jaguaren

Omega
[QUO="Ponlarsson, post: 1252834, member: 5816"]Nya små partier igår. Den här var en höjdare.
20160206_204331.jpg
[/QUOTE]
Jag älskar stout. Min favoritöl utan konkurrens.
 

SJ Smythe

Cartier
Är sugen att testa ny cognac, maxpris 1500 kr, och har sneglat åt Delamain. Har inte plånbok för réserve de la famille som verkar hyllas rejält men är sugen på en flaska Vesper.

Någon som testat den eller har andra tips i prisklassen? Vore kul med jämförelse mot t.ex. Cordon Bleu som jag håller på att göra slut på nu.
 

Jaguaren

Omega
Inhandlade denna idag.
Skall bli sjukt spännande att testa denna. Verkar lovande.
Arran Machrie Moor. Lmt ed (stor serie dock 15000st) peat lvl 20ppm.

http://www.systembolaget.se/dryck/sprit/arran-machrie-moor-1157701

image.jpg

Arran är en riktigt bra whisky. Jag har en del Arran flaskor i min samling. Det blev en old malt cask Arran 11yrs ikväll. Gott som tusan !
Det
Inhandlade denna idag.
Skall bli sjukt spännande att testa denna. Verkar lovande.
Arran Machrie Moor. Lmt ed (stor serie dock 15000st) peat lvl 20ppm.

http://www.systembolaget.se/dryck/sprit/arran-machrie-moor-1157701

image.jpg
 
Topp