• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Grymt!

giphy.gif
 

H21

Omega
2-Faktor
Även jag önskar att jag läst detta inlägget innan jag påbörjade mitt samlande.. Väldigt bra och informativt - tack!👌
 

Tobb

Cartier
2-Faktor
Tack för en bra guide! Jag önskar jag läst denna innan jag impulsköpte en dyr vintageklocka av en privatperson på internet i våras....
 

JimmiEriksson

Breitling
5000 – 10.000 kr

Seiko SBDC001 – ny
bsbdc0015001.jpg

Longines conquest – ny
L3.659.4.58.6.jpg

chronographe suisse – vintage
MVC-029S.jpg


Tissot visodate - ny
user29684_pic51296_1352157186.jpg



10.000 – 20.000 kr

Tudor Black Bay – begagnad
1331600689064.jpg


Tag heuer Aquaracer – ny
tag-heuer-waj1112-ba0870-44602.jpg



Brietling Superocean steelfish - begagnad
IMG_1288.jpg

Rolex Datejust 1601 – vintage
IMG-20110922-03619.jpg



20.000 – uppåt

Omega speedmaster – begagnad
35705000-60.jpg

Tudor Pelagos – ny
TudorPelagos-31.jpg

Omega seamster Aqua terra – begagnad
d6567849688f7fb7cd9b7cb7fb72f6de.jpg

Heuer Autavia – begagnad
Heuer-Autavia-Siffert-1163T-620x465.jpg
Grymt inlägg
 

stejoh

Breitling
2-Faktor
Håller med många föregående talar - intressant läsning.
@uncletom - intressant med "Swiss Alpine Military", ser ut som prisvärt märke. Hur har din klocka åldrats?
 

timemeister

Breitling
Hej!

Jag är relativt ny inom klockvärlden och har tänkt köpa min första stål klocka. Jag har i dagsläget några klockor med läderarmband (de flesta runt 35 mm) men tänkte att det nu till sommaren kunde vara trevligt med en stålklocka när man har kortärmat. Jag har kollat runt lite och gillar framförallt omega seamaster i de flesta utföranden men framförallt den med svart urtavla. Har en begränsad budget på ca 14 k så det är inte de nyaste, snarare de från 80 och 90 talet som gäller. Eller är det bättre att vänta och satsa på en nyare?

Det jag mest grubblat på är om det är värt att vänta lite och försöka få en automat ist och vilken storlek som hade passat bäst. Vet att det är bäst att prova men vet ingen som har någon eller någon affär i Göteborg som har. Någon som vet en affär som skulle kunna ha eller liknande? Åsikter om detta är en bra första klocka? Förslag på andra liknande klockor? Åsikter om seamastern?

Tack på förhand.
ps jag har en armdiameter på 17,5 cm
 

Matte80

Breitling
Hej!

Jag är relativt ny inom klockvärlden och har tänkt köpa min första stål klocka. Jag har i dagsläget några klockor med läderarmband (de flesta runt 35 mm) men tänkte att det nu till sommaren kunde vara trevligt med en stålklocka när man har kortärmat. Jag har kollat runt lite och gillar framförallt omega seamaster i de flesta utföranden men framförallt den med svart urtavla. Har en begränsad budget på ca 14 k så det är inte de nyaste, snarare de från 80 och 90 talet som gäller. Eller är det bättre att vänta och satsa på en nyare?

Det jag mest grubblat på är om det är värt att vänta lite och försöka få en automat ist och vilken storlek som hade passat bäst. Vet att det är bäst att prova men vet ingen som har någon eller någon affär i Göteborg som har. Någon som vet en affär som skulle kunna ha eller liknande? Åsikter om detta är en bra första klocka? Förslag på andra liknande klockor? Åsikter om seamastern?

Tack på förhand.
ps jag har en armdiameter på 17,5 cm
Mitt tips är att du sparar lite till o försöker leta upp en Seamaster 41mm från 2012-2018. Då får du en riktigt trevlig klocka som kommer kännas fräsch många år framöver. Med lite tur får du lägga ytterligare en tia från din nuvarande kassa. Håll utkik här på KS och möjligen på Tradera är mitt tips.
 
Topp