Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grymt inlägg5000 – 10.000 kr
Seiko SBDC001 – ny
Longines conquest – ny
chronographe suisse – vintage
Tissot visodate - ny
10.000 – 20.000 kr
Tudor Black Bay – begagnad
Tag heuer Aquaracer – ny
Brietling Superocean steelfish - begagnad
Rolex Datejust 1601 – vintage
20.000 – uppåt
Omega speedmaster – begagnad
Tudor Pelagos – ny
Omega seamster Aqua terra – begagnad
Heuer Autavia – begagnad
Mitt tips är att du sparar lite till o försöker leta upp en Seamaster 41mm från 2012-2018. Då får du en riktigt trevlig klocka som kommer kännas fräsch många år framöver. Med lite tur får du lägga ytterligare en tia från din nuvarande kassa. Håll utkik här på KS och möjligen på Tradera är mitt tips.Hej!
Jag är relativt ny inom klockvärlden och har tänkt köpa min första stål klocka. Jag har i dagsläget några klockor med läderarmband (de flesta runt 35 mm) men tänkte att det nu till sommaren kunde vara trevligt med en stålklocka när man har kortärmat. Jag har kollat runt lite och gillar framförallt omega seamaster i de flesta utföranden men framförallt den med svart urtavla. Har en begränsad budget på ca 14 k så det är inte de nyaste, snarare de från 80 och 90 talet som gäller. Eller är det bättre att vänta och satsa på en nyare?
Det jag mest grubblat på är om det är värt att vänta lite och försöka få en automat ist och vilken storlek som hade passat bäst. Vet att det är bäst att prova men vet ingen som har någon eller någon affär i Göteborg som har. Någon som vet en affär som skulle kunna ha eller liknande? Åsikter om detta är en bra första klocka? Förslag på andra liknande klockor? Åsikter om seamastern?
Tack på förhand.
ps jag har en armdiameter på 17,5 cm