Haha Hahaha.... Nästan en svampincident igen.Så går man bananas 05:00 och skickar hela samlingen i soptunnan. Såg ingen bild i telefonen då men detta måste gälla en MM och inte SLA025. Nu har man haft förmaksflimmer i 5h i onödan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha Hahaha.... Nästan en svampincident igen.Så går man bananas 05:00 och skickar hela samlingen i soptunnan. Såg ingen bild i telefonen då men detta måste gälla en MM och inte SLA025. Nu har man haft förmaksflimmer i 5h i onödan.
SPB103, juni.
Notera även den hiskeliga femman (eller är det ett s?) och det känns verkligen inte som någon hit. Obegripligt att de inte satsar på dykarklassning och ett bra kvartsverk istället, om de vill bygga en prisvärd folkdykare...Nya SEIKO 5 serien som kommer ersätta skx007/008 mfl. Kommer i maj i en jäkla massa olika versioner. Notera att detta inte är ISO6425-dykarklockor.
Urk! Den var inte fin...Nya SEIKO 5 serien som kommer ersätta skx007/008 mfl. Kommer i maj i en jäkla massa olika versioner. Notera att detta inte är ISO6425-dykarklockor.
Vet inte vad jag tycker. Knepig logga vad det nu ska vara för något. Tur man kommit långt förbi inkörsporten....Nya SEIKO 5 serien som kommer ersätta skx007/008 mfl. Kommer i maj i en jäkla massa olika versioner. Notera att detta inte är ISO6425-dykarklockor.
De är skit just för att de inte är riktiga dykarklockor men mig hör det inget. Jag har aldrig gillat skx-boetten. Har säkert ägt 10st men aldrig gillat dem. Det finns bättre seikos att köpa om man lägger på någon tusing.Vet inte vad jag tycker. Knepig logga vad det nu ska vara för något. Tur man kommit långt förbi inkörsporten....
De är skit just för att de inte är riktiga dykarklockor men mig hör det inget. Jag har aldrig gillat skx-boetten. Har säkert ägt 10st men aldrig gillat dem. Det finns bättre seikos att köpa om man lägger på någon tusing.
japp. En sumo är vägen in...De är skit just för att de inte är riktiga dykarklockor men mig hör det inget. Jag har aldrig gillat skx-boetten. Har säkert ägt 10st men aldrig gillat dem. Det finns bättre seikos att köpa om man lägger på någon tusing.
-Jag tycker att boetten på SKX är simple men ändå helt ok i prisklassen.
Anledningen till att jag aldrig ägt en SKX är att tavlan är tråkig i mitt tycke.
På den nya 5:an ser tavlan mycket trevligare ut än den vanliga tavlan på en SKX.
Den nya tavlan påminner lite om tavlan på SNZF15/17 modeller som i mina ögon är rätt snygga.
Bra med nya tavlan men synd att de inte klassas som dykarklockor.
Hur många dyker med sin skx??
-Förmodligen inte de flesta här. Men jag köper en dykare för att det är coolt med en ”rejäl” klocka och inte för att jag proffsdyker.
Rejäl mäts alltså i wr?
-Bland annat ja, enligt mig i alla fall. Det kan vara väldigt individuellt på hur var och en ser på en klocka.
Om du hittar en klocka som du tycker är snygg, ser du hellre att klockan har sämre tålighet än bättre tålighet (inkl WR)?
Tror du att det finns någon på KS som äger en Omega Speedmaster och har varit på månen?
Vad Med speedmaster gör den unik i det fallet att den skulle klara en Månpromenad bättre än någon annan Klocka? Där handlar det nog mer om arvet och historien.
En ful sieko för 2k not so much.
Men alltså Blir en Klocka automatiskt tåligare om Den har 300m än 200m och är en mycket bättre och rejälare klocka?
Så du menar? Räckerinte att det går att vardags använda den och att de lägger fokus på att uppgradera andra delar ist. för att gemene man ska kunna dyka en halvmil under ytan. Typ bättre urverk eller. Roligare design..
Edit. För att svara på din fråga.
Ser att helst att den har den tålighet som. Krävs för att användas i vardagen och på. Så vis hålla ett bättre pris.
Än att jag ska betala det dubbla för att den ska kunna följa med ner på havets botten.. Sällan jag är mer än 2m under ytan..
Eller. Går. På. Månen..
Äh, bra säger jag. Skönt att den fula femman inte hängt med till SKX-land. Den här syns ju knappt. Men dåligt att den inte är ISO:ad eller har nån annan klassificering som får mig att tänka jedrans vad Seiko ändå laddar på i resonabelt prissatta dinkor.
Ser ut som nån kört den röda bilden genom ett tvivelaktigt filter...
Hittade denna tredje ej annonserade modell. Det stod SBDX029 men det stämmer ju inte. Mysko.
Den där länken såg intressant ut. Är den ny för denna modell måntro, eller gammal skåpmat?Nya SEIKO 5 serien som kommer ersätta skx007/008 mfl. Kommer i maj i en jäkla massa olika versioner. Notera att detta inte är ISO6425-dykarklockor.
Cool!
Så cool!
De kör ju alltid massa LE-modeller och har gjort i måååånga år.Cool!
Man faeenn börjar bli mycke LE färger teman osv från Seiko, de får inte tappa fotfästet asså.Då blir ja ledsen i ögat.
Mnjaa vetifan, subjektivt såklart men nån avvikelse i de stora hela känner jag.De kör ju alltid massa LE-modeller och har gjort i måååånga år.
Vad menar du? Tänk på alla Historic / Capsule - modeller, exempelvis SBDX003/012. Tonfiskar finns det ju också gott om, den blåa, den vita, Golgo 13 osv.Mnjaa vetifan, subjektivt såklart men nån avvikelse i de stora hela känner jag.