• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Så går man bananas 05:00 och skickar hela samlingen i soptunnan. Såg ingen bild i telefonen då men detta måste gälla en MM och inte SLA025. Nu har man haft förmaksflimmer i 5h i onödan.

Skärmklipp.PNG
Haha Hahaha.... Nästan en svampincident igen. :D
 

frere

Audemars
2-Faktor
Nya SEIKO 5 serien som kommer ersätta skx007/008 mfl. Kommer i maj i en jäkla massa olika versioner. Notera att detta inte är ISO6425-dykarklockor.
Notera även den hiskeliga femman (eller är det ett s?) och det känns verkligen inte som någon hit. Obegripligt att de inte satsar på dykarklassning och ett bra kvartsverk istället, om de vill bygga en prisvärd folkdykare...
 
Senast redigerad av en moderator:

1965ek

Patek
2-Faktor
Nya SEIKO 5 serien som kommer ersätta skx007/008 mfl. Kommer i maj i en jäkla massa olika versioner. Notera att detta inte är ISO6425-dykarklockor.
Vet inte vad jag tycker. Knepig logga vad det nu ska vara för något. Tur man kommit långt förbi inkörsporten....
 
Senast redigerad av en moderator:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vet inte vad jag tycker. Knepig logga vad det nu ska vara för något. Tur man kommit långt förbi inkörsporten....
De är skit just för att de inte är riktiga dykarklockor men mig hör det inget. Jag har aldrig gillat skx-boetten. Har säkert ägt 10st men aldrig gillat dem. Det finns bättre seikos att köpa om man lägger på någon tusing.
 

Lauda

Patek
2-Faktor
De är skit just för att de inte är riktiga dykarklockor men mig hör det inget. Jag har aldrig gillat skx-boetten. Har säkert ägt 10st men aldrig gillat dem. Det finns bättre seikos att köpa om man lägger på någon tusing.

-Jag tycker att boetten på SKX är simple men ändå helt ok i prisklassen.

Anledningen till att jag aldrig ägt en SKX är att tavlan är tråkig i mitt tycke.

På den nya 5:an ser tavlan mycket trevligare ut än den vanliga tavlan på en SKX.

Den nya tavlan påminner lite om tavlan på SNZF15/17 modeller som i mina ögon är rätt snygga.

Bra med nya tavlan men synd att de inte klassas som dykarklockor.
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
-Jag tycker att boetten på SKX är simple men ändå helt ok i prisklassen.

Anledningen till att jag aldrig ägt en SKX är att tavlan är tråkig i mitt tycke.

På den nya 5:an ser tavlan mycket trevligare ut än den vanliga tavlan på en SKX.

Den nya tavlan påminner lite om tavlan på SNZF15/17 modeller som i mina ögon är rätt snygga.

Bra med nya tavlan men synd att de inte klassas som dykarklockor.


Hur många dyker med sin skx??
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Rejäl mäts alltså i wr?

-Bland annat ja, enligt mig i alla fall. Det kan vara väldigt individuellt på hur var och en ser på en klocka.

Om du hittar en klocka som du tycker är snygg, ser du hellre att klockan har sämre tålighet än bättre tålighet (inkl WR)?

Tror du att det finns någon på KS som äger en Omega Speedmaster och har varit på månen?:angel:
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
-Bland annat ja, enligt mig i alla fall. Det kan vara väldigt individuellt på hur var och en ser på en klocka.

Om du hittar en klocka som du tycker är snygg, ser du hellre att klockan har sämre tålighet än bättre tålighet (inkl WR)?

Tror du att det finns någon på KS som äger en Omega Speedmaster och har varit på månen?:angel:

Vad Med speedmaster gör den unik i det fallet att den skulle klara en Månpromenad bättre än någon annan Klocka? Där handlar det nog mer om arvet och historien.

En ful sieko för 2k not so much.

Men alltså Blir en Klocka automatiskt tåligare om Den har 300m än 200m och är en mycket bättre och rejälare klocka?
Så du menar? Räckerinte att det går att vardags använda den och att de lägger fokus på att uppgradera andra delar ist. för att gemene man ska kunna dyka en halvmil under ytan. Typ bättre urverk eller. Roligare design..

Edit. För att svara på din fråga.
Ser att helst att den har den tålighet som. Krävs för att användas i vardagen och på. Så vis hålla ett bättre pris.
Än att jag ska betala det dubbla för att den ska kunna följa med ner på havets botten.. Sällan jag är mer än 2m under ytan..

Eller. Går. På. Månen..
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Vad Med speedmaster gör den unik i det fallet att den skulle klara en Månpromenad bättre än någon annan Klocka? Där handlar det nog mer om arvet och historien.

En ful sieko för 2k not so much.

Men alltså Blir en Klocka automatiskt tåligare om Den har 300m än 200m och är en mycket bättre och rejälare klocka?
Så du menar? Räckerinte att det går att vardags använda den och att de lägger fokus på att uppgradera andra delar ist. för att gemene man ska kunna dyka en halvmil under ytan. Typ bättre urverk eller. Roligare design..

Edit. För att svara på din fråga.
Ser att helst att den har den tålighet som. Krävs för att användas i vardagen och på. Så vis hålla ett bättre pris.
Än att jag ska betala det dubbla för att den ska kunna följa med ner på havets botten.. Sällan jag är mer än 2m under ytan..

Eller. Går. På. Månen..

300m > 200m . Dvs att om en klocka tål dykning till 300m då är den tåligare (när det kommer till WR) än en klocka som kan dyka till 200m.

Jag har haft Seiko SNZF15 och SNZF17 med WR 100m. Jag var jätte nöjd med dessa klockor och de har funkar kanon både till vardags och även på stranden. Så det räcker gott och väl.

Förstår inte vad du stör dig på? Min ursprungliga kommentar var att jag tyckte att tavlan på de nya 5or ser trevligare ut än på SKX:n , och att jag tyckte att det var synd att de nya modellerna som ersätter SKX inte klassas som dykarklockor.

SKX måste vara av de mest sålda referenserna. Lite synd enligt mig att ersätta en dykare med en icke dykare.
 

johnz

Rolex
Äh, bra säger jag. Skönt att den fula femman inte hängt med till SKX-land. Den här syns ju knappt. Men dåligt att den inte är ISO:ad eller har nån annan klassificering som får mig att tänka jedrans vad Seiko ändå laddar på i resonabelt prissatta dinkor.
 
Senast redigerad av en moderator:

PCB

Audemars
Tycker ändå den nya verkar ett lyft,
Återstår att se vad priserna landar på
Tycker seiko huggt till på den fronten på sistonde
 

John P

Omega
Betyder dessa nya modeller att produktionen på alla gamla Seiko 5 sports modeller är stoppad? Typ srpb93, snzf17, snzh53 etc..
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Äh, bra säger jag. Skönt att den fula femman inte hängt med till SKX-land. Den här syns ju knappt. Men dåligt att den inte är ISO:ad eller har nån annan klassificering som får mig att tänka jedrans vad Seiko ändå laddar på i resonabelt prissatta dinkor.

Skönt slippa femman! Gillar den nya loggan, synd dock att den då säkert är 100m wr. Även om det duger...
 

Smeden

Panerai
Friends Of KS
Nya SEIKO 5 serien som kommer ersätta skx007/008 mfl. Kommer i maj i en jäkla massa olika versioner. Notera att detta inte är ISO6425-dykarklockor.
Den där länken såg intressant ut. Är den ny för denna modell måntro, eller gammal skåpmat?
 
Senast redigerad av en moderator:
Topp