• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

essGunnar

Audemars
2-Faktor
28FC9CF7-3557-4525-8DE9-BA85BBEE5CE9.png

46mm
Det där är väl i princip svaret på ditt önskemål? Sbgv243 boetten i stort sett fast större och med vridring.
Flyttad krona men annars väldigt lik vad jag kan se?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det där är väl i princip svaret på ditt önskemål? Sbgv243 boetten i stort sett fast större och med vridring.
Flyttad krona men annars väldigt lik vad jag kan se?
Njä, detta är ju snarare en SBGH257 i något mindre storlek. Men visst, de boetterna har ju vissa likheter.
 

JesperO

Rolex
de verkar ha en förkärlek för gulsvart - finns det någon förklaring till det
ev referenser till fotboll mm undanbedes tack...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
6A096B5C-6019-4ADF-A00A-DD187B12C0A6.jpeg

Nu svarar handlaren att de är 43.6mm. Då kanske det är lug2lug som är 50.6mm. Udda.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
de verkar ha en förkärlek för gulsvart - finns det någon förklaring till det
ev referenser till fotboll mm undanbedes tack...
Om jag ska GISSA så har det att göra med att kejserliga familjen sägs ha ursprung hos solens gudinna. Sol=gul. Gult är en kunglig färg i många asiatiska kulturer, även Thailand har jag för mig. Med det sagt finns det väl bara 2st GSar med gula accentfärger?
 

JesperO

Rolex
Om jag ska GISSA så har det att göra med att kejserliga familjen sägs ha ursprung hos solens gudinna. Sol=gul. Gult är en kunglig färg i många asiatiska kulturer, även Thailand har jag för mig. Med det sagt finns det väl bara 2st GSar med gula accentfärger?

låter vettigt - och kanske inte finns så många, men två kvartsare finns väl - coola boetten (som du hade) och gmt-kvartsaren... och så kommer denna kvartsdykaren...
tror kanske det är mest att jag har så förbaskat svårt för gul+svart och så ville jag gnälla på något annat än storlekarna :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
låter vettigt - och kanske inte finns så många, men två kvartsare finns väl - coola boetten (som du hade) och gmt-kvartsaren... och så kommer denna kvartsdykaren...
tror kanske det är mest att jag har så förbaskat svårt för gul+svart och så ville jag gnälla på något annat än storlekarna :)
Jag gillar gult. :) Är den 43.6mm så vill jag ha en.
 

AB

Panerai
2-Faktor
Dessa kommer tydligen bara till Asien men jag jobbar på en lösning. Typ 37-40 papp.
Fattar inte, två icke-LE som bara kommer till Asien? But why? Man måste väl kunna beställa från KM?

Ser iaf mycket bra ut, definitivt sugen på att testa, även fast jag inte förstår varför de var tvungna att göra dem större än de tidigare kvartsdykarna.
 
Topp