Kanadicken
Silver
Finns ju SKX011 också.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Finns ju SKX011 också.
Vadå, orange och guld är väl en perfekt kombination?
Tyvärr har de inte tagit bort det i mina ögon fula x:et på tavlanNya Sumon med safirglas och 6R35.
Den fula fonten på bezeln är borta
Tyvärr har de inte tagit bort det i mina ögon fula x:et på tavlan
Nu vill jag testa nya sumohulken! Finns en risk att SPB053 får gå för den... samtidigt är jag fortfarande lite nykär i den.
Visst ja, den finns också! En sån hade jag gärna haft.Glöm inte SKXA35
Några tankar om Prospex LX seriens prissättning i förhållande till nuvarande GS GMT/dykare?
Om de nu ligger runt 50-60' på LX-modeller, så är det nog främst oss SEIKO-frälsta som kommer köpa dem.
Misstänker att det kommer att gå att få en viss prutmån också på standardmodeller..
Som klocka i övrigt är de ju grymma, Spring Drive (enklare version än GS),, verkar vara ordentligt välgjorda och genomtänkta. I slutändan handlar det om designen och storleken tilltalar en.
Är man inne på prisklassen 60k och tänker den storleken såg jag en SBGH257 snurra runt på K&S vid några tillfällen för dryga 60 om jag inte missminner mig. Den klockan är äckligt läcker, om man klarar av storleken. Finish och design på en helt annan nivå..
SBGA029/031 finns bara ett fåtal på forumet...
SBGA229 (nya tavlan,stål) listar på 65k enligt opturas hemsida.
Fast jag tolkar detta snarare som ett generellt kliv uppåt i pris för Seiko och GS, tvivlar på att GS kommer att stanna på samma prisnivå som idag. Tyvärr...Och skulle välja gs dykarna runt samma peng 200 gånger av 100.. Blir inte lika attraktiv med Seiko och avsaknaden av GS. Samt den där. Oerhört billiga fula prospex loggan . Köper den på sumo osv som. En viss kvalitetsstämpel.. .. Men hallå...
Fast jag tolkar detta snarare som ett generellt kliv uppåt i pris för Seiko och GS, tvivlar på att GS kommer att stanna på samma prisnivå som idag. Tyvärr...
Think big!Litet kliv haha
Alltså. Förstår priset. Om. Dom ter bort prospex x. ET hahahaThink big!
Denna var grym!
Den var mums... En blå Mm300? Eller är detta och springdrive elite osv. Haha
1/4Vet vi nåt mer om när nya SUSarna släpps?
Tipp-topp, tack! Kan med stor sannolikhet bli den första icke-vintageklockan jag köper på ca 2,5 år!
Hoppla, där kom den från ingenstans, den har vi väntat på! Snygg!Denna var grym!
SNR029 och 031 såg ju sjukt nice ut. Vad är 031an gjord i för material? Var ligger de prismässigt? Har säkert nämnts men har missat det isf..Trevlig samlingsbild:
De verkar dock ha blandat ihop ett par ref nr - SRPD35K1 är klockan med svart boett: https://www.seikowatches.com/global-en/catalog/special/basel2019/#target/page_no=27Trevlig samlingsbild:
9498kr har jag fått pris på.De kunde tagit bort x:et och bytt det till en diskret liten metalram runt datumet.
Såg som hastigast någon tråd på ett diskussionsforum internationellt att de spekulerade
där om pris på ca 800 euro. Det kanske mest var gissningar, inte sett prisuppgift själv eller fått
det bekräftat.
Ska komma i Juni till Sverige.När får vi se en. Möjlighet att köpa den gröna sumon? vore cool som poolklocka på semestern.