• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

Kanadicken

Panerai
Finns ju SKX011 också. :)
SKX011J-3.jpg
:eek:
 

Matte78

Omega
Tyvärr har de inte tagit bort det i mina ögon fula x:et på tavlan

De kunde tagit bort x:et och bytt det till en diskret liten metalram runt datumet.

Såg som hastigast någon tråd på ett diskussionsforum internationellt att de spekulerade
där om pris på ca 800 euro. Det kanske mest var gissningar, inte sett prisuppgift själv eller fått
det bekräftat.
 

Isodor

Audemars
Några tankar om Prospex LX seriens prissättning i förhållande till nuvarande GS GMT/dykare?

Om de nu ligger runt 50-60' på LX-modeller, så är det nog främst oss SEIKO-frälsta som kommer köpa dem.
Misstänker att det kommer att gå att få en viss prutmån också på standardmodeller..

Som klocka i övrigt är de ju grymma, Spring Drive (enklare version än GS),, verkar vara ordentligt välgjorda och genomtänkta. I slutändan handlar det om designen och storleken tilltalar en.

Är man inne på prisklassen 60k och tänker den storleken såg jag en SBGH257 snurra runt på K&S vid några tillfällen för dryga 60 om jag inte missminner mig. Den klockan är äckligt läcker, om man klarar av storleken. Finish och design på en helt annan nivå..

SBGA029/031 finns bara ett fåtal på forumet...
SBGA229 (nya tavlan,stål) listar på 65k enligt opturas hemsida.
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Om de nu ligger runt 50-60' på LX-modeller, så är det nog främst oss SEIKO-frälsta som kommer köpa dem.
Misstänker att det kommer att gå att få en viss prutmån också på standardmodeller..

Som klocka i övrigt är de ju grymma, Spring Drive (enklare version än GS),, verkar vara ordentligt välgjorda och genomtänkta. I slutändan handlar det om designen och storleken tilltalar en.

Är man inne på prisklassen 60k och tänker den storleken såg jag en SBGH257 snurra runt på K&S vid några tillfällen för dryga 60 om jag inte missminner mig. Den klockan är äckligt läcker, om man klarar av storleken. Finish och design på en helt annan nivå..

SBGA029/031 finns bara ett fåtal på forumet...
SBGA229 (nya tavlan,stål) listar på 65k enligt opturas hemsida.


Och skulle välja gs dykarna runt samma peng 200 gånger av 100.. Blir inte lika attraktiv med Seiko och avsaknaden av GS. Samt den där. Oerhört billiga fula prospex loggan . Köper den på sumo osv som. En viss kvalitetsstämpel.. .. Men hallå...
 

Chris75

Panerai
2-Faktor
Och skulle välja gs dykarna runt samma peng 200 gånger av 100.. Blir inte lika attraktiv med Seiko och avsaknaden av GS. Samt den där. Oerhört billiga fula prospex loggan . Köper den på sumo osv som. En viss kvalitetsstämpel.. .. Men hallå...
Fast jag tolkar detta snarare som ett generellt kliv uppåt i pris för Seiko och GS, tvivlar på att GS kommer att stanna på samma prisnivå som idag. Tyvärr...
 

AndreasP

Omega
Jag tänker lite att det givetvis blir så att nya GS kommer kliva in över ett par hack över Prospex. Det jag funderar lite kring nu är ju att det blir lite lattjo i hierarkin ffa med SBGE201/215 och SBGA229/31... Där det ser ut som om den nya Prospexen har samma specs på verket (ungefär), keramisk/safir bezel, Zaratsu osv. Storleken är ju inte heller helt olik... Dvs. hur smart/dumt är det att kliva på en SBGE201 eller SBGA231 idag? Kliver man in lägre på något som om några år kommer vara "ett kap" eller kliver man in högt och betalar för något som är lite dated?

(Vi kan ju för diskussionens skull bortse från att GS tappar en del på andrahandsmarknaden=))
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
De kunde tagit bort x:et och bytt det till en diskret liten metalram runt datumet.

Såg som hastigast någon tråd på ett diskussionsforum internationellt att de spekulerade
där om pris på ca 800 euro. Det kanske mest var gissningar, inte sett prisuppgift själv eller fått
det bekräftat.
9498kr har jag fått pris på.
 
Topp