Dessa kommer tydligen bara till Asien men jag jobbar på en lösning. Typ 37-40 papp.
”...jobbar på en lösning”. Gillar ditt sätt att tänka. Vore den ultimate dykaren om dimensionerna blir de ”rätta”.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Dessa kommer tydligen bara till Asien men jag jobbar på en lösning. Typ 37-40 papp.
Det kan ju vara så att Optura bestämt sig för att inte köpa in dem. Men om vi visar att det finns en efterfrågan så går det kanske lösa.Fattar inte, två icke-LE som bara kommer till Asien? But why? Man måste väl kunna beställa från KM?
Ser iaf mycket bra ut, definitivt sugen på att testa, även fast jag inte förstår varför de var tvungna att göra dem större än de tidigare kvartsdykarna.
Om 43.6mm stämmer så har du världens bästa ögonmått.Tror ni hetsar upp er i onödan, mitt ögonmått säger ca 44mm.
50,6 mm måste vara längden. Annars skulle den bli typ 6 cm (bandhornen är rätt rejäla) och det är ju helt orimligt.
Sjukt fina iaf. Boett och visare är ju toppklass. Den gula är oväntat nog grymmast. Gillar att de skippar datumet men storleken är fortfarande tveksam. Förstås helt väntat att den ligger där i mm300-klassen, men det är ju precis på gränsen för oss utan riktiga karlarmar...
Om 43.6mm stämmer så har du världens bästa ögonmått.
Läge att plocka fram något jag skrev i tråden ...du vet att du är en Klocknörd när ...Hehe , jag tog för givit att länken var 22mm. Sedan blev det hyfsat lätt att ögonmåtta.
När man med ögonmått kan avgöra millimeterstorlekar mellan 35 och 44 millimeter
Vet inte om det finns nån sanning i detta... Men den gröna såg intressant ut!
Edit: hittade även denna
https://www.gioielleriaangelini.com/home/3643-orologio-seiko-spb105j1-verde.html
Ser lite spännande ut den grönaVet inte om det finns nån sanning i detta... Men den gröna såg intressant ut!
Edit: hittade även denna
https://www.gioielleriaangelini.com/home/3643-orologio-seiko-spb105j1-verde.html
”Cirka 40”, ska dubbelkolla. Globen får 8st och 6 av dessa var bokade strax efter Basel.Vad tror vi om priset på nya Willardo?
43.6 utan kronskydd kommer ju bäras som en 40mm med kronskydd för bövelen. Tror inte du kommer få mindre dykarklockor än så från GS faktiskt. Finns minidykar-seikos på 38mm om du är sugen.Snälla @yonsson be (hota/tvinga) dina japs-polare med makt att fixa en schysst GS-dykare med SD i normal storlek, alltså 40-42mm. Det är så taskigt att hela tiden släppa dessa snygga storklockor om och om igen.
Tvek på den.Jag tycker de flesta Seiko runt 43-44 är aningen för stora på länk, även om många säger de bärs smått.43.6 utan kronskydd kommer ju bäras som en 40mm med kronskydd för bövelen. Tror inte du kommer få mindre dykarklockor än så från GS faktiskt. Finns minidykar-seikos på 38mm om du är sugen.
Stort tack!”Cirka 40”, ska dubbelkolla. Globen får 8st och 6 av dessa var bokade strax efter Basel.
Äsh det går ju inte att lyssna på @yonsson och storlekar sedan han testade PaneraiTvek på den.Jag tycker de flesta Seiko runt 43-44 är aningen för stora på länk, även om många säger de bärs smått.
Jag vill ha samma size som min sbgj003, den är perfektion.
Har du hört något om vad priset landar på här?
Det börjar nog närma sig landning av SNR029 aka SD300 snart, eller inom en månad i alla fall.
Fina, men ordentligt fläskiga för "bara" 200m WR. Jag vet att det bara är skrytsiffror ändå, men 600m hade ändå varit kaxigare.
En till bild på nya dykarna.
https://klocksnack.se/threads/seiko-prospex-lx.109738/Har du hört något om vad priset landar på här?
De ser inte supertunna ut. Nu känns det lite bättre med LX-dykarn ovan.
Nej det gör de verkligen inte. Men snygga som få. Gillar verkligen den blå.De ser inte supertunna ut. Nu känns det lite bättre med LX-dykarn ovan.
Första steget är att ens få dem till Sverige men om det går och det finns ett intresse så...Nej det gör de verkligen inte. Men snygga som få. Gillar verkligen den blå.
Tror du det blir gruppköp?
Försöker intala mig att jag gillar gult...
Första steget är att ens få dem till Sverige men om det går och det finns ett intresse så...
Oklart innan de åker upp på GS Japans hemsida, men typ 40-43 skulle jag tro.Vad kommer de landa på?
Juni resp juli om man får tro det som står på italienska i texten!Ser lite spännande ut den gröna
Vet man när?
// J