• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

Fattar inte, två icke-LE som bara kommer till Asien? But why? Man måste väl kunna beställa från KM?

Ser iaf mycket bra ut, definitivt sugen på att testa, även fast jag inte förstår varför de var tvungna att göra dem större än de tidigare kvartsdykarna.
Det kan ju vara så att Optura bestämt sig för att inte köpa in dem. Men om vi visar att det finns en efterfrågan så går det kanske lösa.

• Like
Reactions: AB
50,6 mm måste vara längden. Annars skulle den bli typ 6 cm (bandhornen är rätt rejäla) och det är ju helt orimligt.

Sjukt fina iaf. Boett och visare är ju toppklass. Den gula är oväntat nog grymmast. Gillar att de skippar datumet men storleken är fortfarande tveksam. Förstås helt väntat att den ligger där i mm300-klassen, men det är ju precis på gränsen för oss utan riktiga karlarmar...

50,6 mm måste vara längden. Annars skulle den bli typ 6 cm (bandhornen är rätt rejäla) och det är ju helt orimligt.

Sjukt fina iaf. Boett och visare är ju toppklass. Den gula är oväntat nog grymmast. Gillar att de skippar datumet men storleken är fortfarande tveksam. Förstås helt väntat att den ligger där i mm300-klassen, men det är ju precis på gränsen för oss utan riktiga karlarmar...
03B74996-98A3-40CB-A08B-772F4A2C71B6.jpeg
3FA1195C-0D2E-4E22-ADB3-E2E1417812F9.jpeg
EA45606D-CC1D-4E92-BA8D-2BC8D8719D4B.jpeg

Nu gillar jag ju stora klockor men SBGH257 är klart bärbar på över 46mm så 43.6mm lär vara så perfekt det kan bli för mig med den boetten.

Vet inte om det finns nån sanning i detta... Men den gröna såg intressant ut!

EF3173FE-7993-4234-8245-874CB76B5092.jpeg

Edit: hittade även denna
https://www.gioielleriaangelini.com/home/3643-orologio-seiko-spb105j1-verde.html
Vet inte om det finns nån sanning i detta... Men den gröna såg intressant ut!

EF3173FE-7993-4234-8245-874CB76B5092.jpeg

Edit: hittade även denna
https://www.gioielleriaangelini.com/home/3643-orologio-seiko-spb105j1-verde.html
Ser lite spännande ut den gröna :)
Vet man när?

// J

Snälla @yonsson be (hota/tvinga) dina japs-polare med makt att fixa en schysst GS-dykare med SD i normal storlek, alltså 40-42mm. Det är så taskigt att hela tiden släppa dessa snygga storklockor om och om igen. :)
43.6 utan kronskydd kommer ju bäras som en 40mm med kronskydd för bövelen. Tror inte du kommer få mindre dykarklockor än så från GS faktiskt. Finns minidykar-seikos på 38mm om du är sugen.

43.6 utan kronskydd kommer ju bäras som en 40mm med kronskydd för bövelen. Tror inte du kommer få mindre dykarklockor än så från GS faktiskt. Finns minidykar-seikos på 38mm om du är sugen.
Tvek på den.Jag tycker de flesta Seiko runt 43-44 är aningen för stora på länk, även om många säger de bärs smått.
Jag vill ha samma size som min sbgj003, den är perfektion. :)

Vet att många efterlängtar en perfekt dykare som skulle motsvara en "submariner".

Vill dock faktiskt slå ett slag för SBGA231 som finns sedan lång tid tillbaka. Har själv en sedan något år tillbaka och tycker den är riktigt trevlig.

Måttet angivs som 44 mm i bredd och dryga 14mm i tjocklek, men bärs betydligt mindre i verkligheten. Slickar handleden riktigt bra, betydligt skönare än Maxi-caset.
Lägg på spring drive. Skruvad krona + kronskydd samt att den är i titan vilket gör rätt mycket för bekvämligheten.
Hittar man en sådan på beggadmarknaden till bra pris tycker jag man skall våga prova. Stor skillnad i upplevelse jämfört med stålvarianten som finns vill jag nämna också.

Sedan så tycker jag nya quartzens boett ser riktigt fin ut och gillar kronans placering kl 4. Kan säkert vara mycket bekväm! Kul tillskott.
Vill även nämna att jag föredrar även visarnas design på GS dykare kontra nya LX-serien.
e76be617b018b8d56c844e8a26a58df1a0058094.jpg

Tillbaka
Topp