• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Seiko tillverkar inte samma boett med samma verk i två olika och så nära storlekar. Ser det som en chans på miljarden.
 
  • Like
Reactions: AB

chrbir

Omega
_20191029_105104.JPG
_20191029_105124.JPG

https://www.seiyajapan.com/blogs/ne...4PkI6-RDFedqey1eSO38a87247sfqkJx1hd77Bz-ej52o
 

Psykel

Patek
Ser ju inte så dumt ut! Den fick ju behålla det tjusiga typsnittet för Automatic iallafall! Sen är jag nog en av få som gillar Prospex-loggan också.
Men ta mina åsikter med en nypa salt! Jag hänger ju mest i vintage och är mest nyfiken på nya klockor. Blir förmodligen inget köp för min del ändå! :D
Edit: Gillade den vita skarpt! Ser ut som nån slags struktur på tavlan, men kanske mest rör sig om taskigt scannad katalog?
 

frere

Audemars
2-Faktor
seiko-Quartz-Astron-50th-Anniversary-SBXD002-2.jpg

Vet inte om denna redan postats men urk! vilken konstig hommage till en svintuff klassiker. Visst är det lite coolt att de slänger in gps-solar-verket om det nu är det mest exakta som finns idag, men kontrasterna mellan modernt och gammalt funkar ju inte alls här. Och mönstret i boetten hoppas jag är en ful datorrendering - originalet har en superfin finish.

https://watchesbysjx.com/2019/10/seiko-quartz-astron-50th-anniversary-sbxd002.html

Edit: originalet från 1969
seiko-quartz-astron-1969-first-quartz-watch.jpg
 

DRW

Panerai
2-Faktor
seiko-Quartz-Astron-50th-Anniversary-SBXD002-2.jpg

Vet inte om denna redan postats men urk! vilken konstig hommage till en svintuff klassiker. Visst är det lite coolt att de slänger in gps-solar-verket om det nu är det mest exakta som finns idag, men kontrasterna mellan modernt och gammalt funkar ju inte alls här. Och mönstret i boetten hoppas jag är en ful datorrendering - originalet har en superfin finish.

https://watchesbysjx.com/2019/10/seiko-quartz-astron-50th-anniversary-sbxd002.html

Edit: originalet från 1969
seiko-quartz-astron-1969-first-quartz-watch.jpg
Det där var en klassik "swing and a miss" orginalet skulle jag mer än gärna ha på handleden, men den nya, tack men nej tack. :wtf:
 

johnz

Rolex
seiko-Quartz-Astron-50th-Anniversary-SBXD002-2.jpg

Vet inte om denna redan postats men urk! vilken konstig hommage till en svintuff klassiker. Visst är det lite coolt att de slänger in gps-solar-verket om det nu är det mest exakta som finns idag, men kontrasterna mellan modernt och gammalt funkar ju inte alls här. Och mönstret i boetten hoppas jag är en ful datorrendering - originalet har en superfin finish.

https://watchesbysjx.com/2019/10/seiko-quartz-astron-50th-anniversary-sbxd002.html

Edit: originalet från 1969
seiko-quartz-astron-1969-first-quartz-watch.jpg
Kul att vi tänker så annorlunda, jag gillar’n! Tror boettens reliefer är accentuerade på bilden och inte fullt lika mörka i verkligheten. Älskar hur logotypen svävar över tavlan. I löv it.
 

frere

Audemars
2-Faktor
Kul att vi tänker så annorlunda, jag gillar’n! Tror boettens reliefer är accentuerade på bilden och inte fullt lika mörka i verkligheten. Älskar hur logotypen svävar över tavlan. I löv it.
Jag tillhör förstås inte heller målgruppen för en ny guldklocka i 350k-klassen - gissningsvis kan Seiko sina guldkunder och vet vad de håller på med! Kan tänka mig att det rinner mer snålvatten i Shanghais finanskvarter än hemma hos mig, och att det är precis så det är tänkt.
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
seiko-Quartz-Astron-50th-Anniversary-SBXD002-2.jpg

Vet inte om denna redan postats men urk! vilken konstig hommage till en svintuff klassiker. Visst är det lite coolt att de slänger in gps-solar-verket om det nu är det mest exakta som finns idag, men kontrasterna mellan modernt och gammalt funkar ju inte alls här. Och mönstret i boetten hoppas jag är en ful datorrendering - originalet har en superfin finish.

https://watchesbysjx.com/2019/10/seiko-quartz-astron-50th-anniversary-sbxd002.html

Edit: originalet från 1969
seiko-quartz-astron-1969-first-quartz-watch.jpg
Jag tycker den är cool, och hoppas att det är en indikation på att det även kommer 6139 reissue.
Med tanke på att den listar norr om 400kkr, så hoppas jag snarare att verket hittar in i mindre stålklockor.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Jag tycker den är cool, och hoppas att det är en indikation på att det även kommer 6139 reissue.
Med tanke på att den listar norr om 400kkr, så hoppas jag snarare att verket hittar in i mindre stålklockor.
Jag tycker boetten påminner om den senaste 5x serien, och den var riktigt trevlig :) Ett nytt mindre urverk bör väl hamna i ordinarie framöver... 50ex som antagligen släpps på juldagen är ju inget man behöver oro sig att jaga. 40års modellen med 9f var ju också i samma stil, så denna är väl helt i linje med vad man förväntat sig
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Om man inte är lika ängslig och osäker som många män är idag, så kan man nog som snubbe rocka den där rätt bra. Läckra!
Nu är jag inte mycket för stenar, varken på klockor eller andra smycken för men, men jag skulle lätt kunna köra en Ladies Astron om den hade andra index.
@Ekberget På bild såg den ju bärbar ut, men det är ju en stor modell där den senaste som kom var ynkliga 43mm, så med det i åtanke är den ju sensationellt liten :p
 

Psykel

Patek
Nära 40mm ju. Nästan lite stort! ;)
Jo, för stort för min smak. Det var mer den femininare känslan i designen jag syftade på framför allt, men givetvis även storleken. Det finns nog många på KS som aldrig ens skulle tänka tanken på att bära nåt under 40mm.
Nu är jag inte mycket för stenar, varken på klockor eller andra smycken för men, men jag skulle lätt kunna köra en Ladies Astron om den hade andra index.
@Ekberget På bild såg den ju bärbar ut, men det är ju en stor modell där den senaste som kom var ynkliga 43mm, så med det i åtanke är den ju sensationellt liten :p
Bra genomförd strössling kan se bra ut, tycker jag. Hade jag valt själv hade dock 12-6-9 fått vara baguetter istället för två stenar, det hade nog sett bättre ut.
 

kuma-kun

Audemars
Jag tycker den är cool, och hoppas att det är en indikation på att det även kommer 6139 reissue.
Med tanke på att den listar norr om 400kkr, så hoppas jag snarare att verket hittar in i mindre stålklockor.

Alla reissue jag har sett är sämre än orginalen och t.e.x. 6139 lids det ju inte brist på så det är ju bättre och köpa orginalet tycker jag.
Hoppas dom slutar med hemskeheterna innan jag får alltför ont i magen.
 
Topp