• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

DRW

Panerai
2-Faktor
tapatalk_-2134161540.jpeg
Vart såg du de där skönheterna?
Ref?
 

Ekberget

Cartier
Nu är jag inte mycket för stenar, varken på klockor eller andra smycken för men, men jag skulle lätt kunna köra en Ladies Astron om den hade andra index.
@Ekberget På bild såg den ju bärbar ut, men det är ju en stor modell där den senaste som kom var ynkliga 43mm, så med det i åtanke är den ju sensationellt liten :p
Haha ja fy va futtigt med 43mm :) men dom är fina dom där astron. Är dom prisvärda då? Alltid tyckt de va lite dyra. Finns ju g-shock med samma teknik men såklart 100 ggr mindre finish o stil. Men ändå... dyra
 

Ekberget

Cartier
Jo, för stort för min smak. Det var mer den femininare känslan i designen jag syftade på framför allt, men givetvis även storleken. Det finns nog många på KS som aldrig ens skulle tänka tanken på att bära nåt under 40mm.
Finns väl många herrar här inne som gillar datejust och liknande mindre rolex. Även de med stenar. Fast de är ju oftast så radiostyrda i sitt tänk så seiko får väl knappast uppmärksamhet där...
 

AB

Panerai
2-Faktor
Kanske missat det, men har vi några predictions för släpp nästa år? Vad tror vi kan komma? Någon ny dyr reissue från Seiko? Mindre GS-dykare? Fler GS-varianter med nya SBGV-caset?
 

AB

Panerai
2-Faktor
Tänkte försöka blidka abstinensen efter nyheter med ett rykte jag läste om på WUS, dvs. att Seiko nästa år kommer lansera en modern tolkning av 6105 som är betydligt billigare än SLA033. Kan inte bedöma sanningshalten i detta men det låter ju rätt logiskt egentligen. Lite märkligt att det inte släpptes en sådan variant när SLA033 lanserades likt strategin med de moderna tolkningarna av SLA017 och SLA025. Vore onekligen soft om ryktet stämmer!
 
Senast ändrad:

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Tänkte försöka blidka abstinensen efter nyheter med ett rykte jag läste om på WUS, dvs. att Seiko nästa år kommer lansera en modern tolkning av SLA033. Kan inte bedöma sanningshalten i detta men det låter ju rätt logiskt egentligen. Lite märkligt att det inte släpptes en sådan variant när SLA033 lanserades likt strategin med de moderna tolkningarna av SLA017 och SLA025. Vore onekligen soft om ryktet stämmer!
Fast är inte den vanliga turteln en modern tolkning av SLA033 trots att den kom innan?
 

Namaste

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Den till vänster ser ju också svart ut, men texten verkar säga att den kommer i grönt, svart och creme... så det vetefan.

Men ja, både den svart-silvriga och den guldiga ser ju bra ut. Tycker båda ser bättre ut än den gamla gröna.

11-6-20192378.jpg

Håller helt med. Jag sålde min Sarb017 för att jag inte riktigt kom överens med det gröna...
 
Topp