Vart såg du de där skönheterna?
Ref?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vart såg du de där skönheterna?
Enligt specs är SARB017 38mm. Tog måtten när jag ägde en. Visade sig att den var ca 39.5mm precis som Hodinkee säger. Med andra ord är Hodinkee-Sarb och SARB017 är exakt lika stora.Tror vi boetten skiljer sig åt på något annat sätt än storleken?
Haha ja fy va futtigt med 43mmNu är jag inte mycket för stenar, varken på klockor eller andra smycken för men, men jag skulle lätt kunna köra en Ladies Astron om den hade andra index.
@Ekberget På bild såg den ju bärbar ut, men det är ju en stor modell där den senaste som kom var ynkliga 43mm, så med det i åtanke är den ju sensationellt liten![]()
Finns väl många herrar här inne som gillar datejust och liknande mindre rolex. Även de med stenar. Fast de är ju oftast så radiostyrda i sitt tänk så seiko får väl knappast uppmärksamhet där...Jo, för stort för min smak. Det var mer den femininare känslan i designen jag syftade på framför allt, men givetvis även storleken. Det finns nog många på KS som aldrig ens skulle tänka tanken på att bära nåt under 40mm.
WuS, har ingen ref. @yonsson kanske vet?Vart såg du de där skönheterna?
Ref?
WuS, har ingen ref. @yonsson kanske vet?
Ryktet säger...
Cool!En till tvåtonare, roséguld denna gång
![]()
SBGE251
Lite mer än jag trodde, men chronon gillade jag. Intressant med sänkta subdials.Ryktet säger...
Spb125 ~10000kr
Ssc761 ~9000kr
Planerade till februari.
En till tvåtonare, roséguld denna gång
![]()
SBGE251
Kan jag hålla med om men oroar mig för vad det skulle göra med det redan uppumpade priset. SBGE248 (blåtavlade tvåton) listar ju norr om 130k..Synd att inte länken också är güld.
Lite lugnare än 248:an. Gillar den på gummit.
Jag gillar båda så det får bli minst en av dem.Lite mer än jag trodde, men chronon gillade jag. Intressant med sänkta subdials.
GS firar 60 år så räkna med massa nya modeller inkl reissues på deras första modeller som lanserades 1960.Kanske missat det, men har vi några predictions för släpp nästa år? Vad tror vi kan komma? Någon ny dyr reissue från Seiko? Mindre GS-dykare? Fler GS-varianter med nya SBGV-caset?
Spännande! Får se hur länge de lyckas hålla tätt med läckor etc.GS firar 60 år så räkna med massa nya modeller inkl reissues på deras första modeller som lanserades 1960.
Fast är inte den vanliga turteln en modern tolkning av SLA033 trots att den kom innan?Tänkte försöka blidka abstinensen efter nyheter med ett rykte jag läste om på WUS, dvs. att Seiko nästa år kommer lansera en modern tolkning av SLA033. Kan inte bedöma sanningshalten i detta men det låter ju rätt logiskt egentligen. Lite märkligt att det inte släpptes en sådan variant när SLA033 lanserades likt strategin med de moderna tolkningarna av SLA017 och SLA025. Vore onekligen soft om ryktet stämmer!
Den moderna sköldpaddan är en nytolkning av 6309, SLA033 härstammar från 6105. Men visst, de är rätt lika. Kanske därför det inte kom en modern tolkning av SLA033 förra åretFast är inte den vanliga turteln en modern tolkning av SLA033 trots att den kom innan?
Visst ja, det har du helt rätt i.Den moderna sköldpaddan är en nytolkning av 6309, SLA033 härstammar från 6105. Men visst, de är rätt lika. Kanske därför det inte kom en modern tolkning av SLA033 förra året![]()
Har precis köpt sarb017, så funderar på att köpa den svarta i januari.
Den till vänster ser ju också svart ut, men texten verkar säga att den kommer i grönt, svart och creme... så det vetefan.
Den till vänster ser ju också svart ut, men texten verkar säga att den kommer i grönt, svart och creme... så det vetefan.
Men ja, både den svart-silvriga och den guldiga ser ju bra ut. Tycker båda ser bättre ut än den gamla gröna.
![]()
X:et lirar inte ihop med Automatic under.Den till vänster ser ju också svart ut, men texten verkar säga att den kommer i grönt, svart och creme... så det vetefan.
Men ja, både den svart-silvriga och den guldiga ser ju bra ut. Tycker båda ser bättre ut än den gamla gröna.
![]()
X:et är bara toppen av isberget skulle jag säga. Mycket knas med den där tavlan.X:et lirar inte ihop med Automatic under.