• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

Japansk handled, så säkerligen. Dock mycket tavla jämfört med boett vilket jag inte gillar.
Det var lustigt att du skulle posta en bild som pekar i rakt motsatt riktning mot vad jag tänkte när jag såg produktbilderna, nämligen att den antagligen bärs mindre eftersom tavlan hade ganska mycket glasring tunt. Antar att vinklarna kan luras lite.

Det var lustigt att du skulle posta en bild som pekar i rakt motsatt riktning mot vad jag tänkte när jag såg produktbilderna, nämligen att den antagligen bärs mindre eftersom tavlan hade ganska mycket glasring tunt. Antar att vinklarna kan luras lite.
Well, i princip alla SEIKO-tavlor är lika stora, i alla fall de till 4R/6R. Så jag borde nog inte vara förvånad att det ser ur som det gör. Produktbilderna såg dock nice ut.

Går redan för dubbla priset på Ebay.. o_O
Var osäker på om jag lyckades knipa en men fick meddelande nu om att den är redo att skickas från Japan.

Någon som har erfarenhet av att beställa saker från Japan. Vad rekommenderar ni för fraktalternativ?
DHL, FedEx eller JP Post?

69640016_486771982172416_316993781550145168_n.jpg

Senast ändrad:
Går redan för dubbla priset på Ebay.. o_O
Var osäker på om jag lyckades knipa en men fick meddelande nu om att den är redo att skickas från Japan.

Någon som har erfarenhet av att beställa saker från Japan. Vad rekommenderar ni för fraktalternativ?
DHL, FedEx eller JP Post?

69640016_486771982172416_316993781550145168_n.jpg
Min är också på väg :)
Jag brukar välja DHL om det går pga snabb process i tullen. Annars EMS, som brukar gå fort också. Förutom den gången då paketet var försvunnet på Arlanda i 6 veckor och sedan dök upp som om ingenting hänt.
Edit: Det är Postnord som hanterar EMS i Sverige.

Dessa fick vi gulla lite med under mässan. De släpps i september/oktober. De var tydligen jättehemliga men nu har det läckt bilder från massa håll så här kommer bilderna jag tog under mässan (Molle fick bättre bilder). Timelessluxwatches snodde även några av bilderna till sitt instagram för ett tag sedan.

image.jpeg
image.jpeg

SBGJ017 , 39,5mm

image.jpeg
image.jpeg

SBGJ019 , 39,5mm

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

SBGJ021 , 40mm.

Notera att samtliga är hi beat.
De är High Beat men det är inte Springdrive?

Hardlex är ju en ständig stötesten som du säger. Utan lite text nedtill, så tycker jag klockan skulle blivit för clean. Lite för mkt ”öppna landskap”

Seiko firar 55 år sedan sin första kronograf med SRQ031 och 50 år sedan den första automatiska kronografen med SRQ029.
Trist att SRQ029 är så lik SDGZ013 (som var 50 årsklocka 2014). Det finns dock vettiga uppgraderingar/skillnader som boettform och visare, men också en major fail - det runda datumfönstret, usch.
SRQ031 är ju jävligt snygg även om den är långt ifrån en 5719-chrono. Tavelfärg, boett, glas, vridring är alla kaklas. Runda fönstret, not so much. Detta till trots så lär det få bli en sån här. Kommer finnas i december lagom till jul.

För tjocka i vanlig ordning, men hey, det är Seiko :)

Vad tycker ni?

SRQ031

Movement
Caliber Number
8R48

Movement Type
Automatic with manual winding capacity

Accuracy
+25 to -15 seconds per day

Duration
Approx. 45 hours

Exterior