Nya modeller som ser ut som random moddar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ser lite ut som en black bay med andra visare samt kronan kl 4.Bra tänkt men fel ändå. Kronan såg ju mer än billig ut
Alltså den där minutvisaren var ju riktigt ful. Matchar inte timvisaren alls
Vad vill du veta? Den har varit uppe tidigare i tråden. Bläddra bakåt.Vet vi något mer om denna SPB159J1?
38mm låter ju riktigt trevligt och har vi tur så har den varit på bantningskur, dvs tunnare än gamla alpinisten
Klockrent att först vänja sig vid 40mm-dykarn och sedan komplettera med en sån här.Se där ja! Äntligen!
Hoppas på en vettig tjocklek bara. Och sen har de säkert pajat den lite med en glasbaksida som vanligt. Och snett datum också... Inte uppenbart så bra att sbgn003 och speedmaster måste ut på k&s omgående, men kanske
Eller bota begäret med gmt så man håller ut tills dess att GS dykare i dito storlek kommer.Klockrent att först vänja sig vid 40mm-dykarn och sedan komplettera med en sån här.
Tjockleken.. Hittade inte den info vare sig genom bläddring eller sökVad vill du veta? Den har varit uppe tidigare i tråden. Bläddra bakåt.
Tjockleken är inte officiell än. De drog ju tillbaka modellen tillfälligt.Tjockleken.. Hittade inte den info vare sig genom bläddring eller sök
Den "gamla" stora modellen (typ SBGE201) är specad som 14,7 mm tjock, och nya spring drive-verket är 0,8 mm tunnare (https://www.grand-seiko.com/us-en/news/pressrelease/20200305-10), så den nya mindre modellen borde ju hamna under 14 mm i alla fall.Tjockleken.. Hittade inte den info vare sig genom bläddring eller sök
Beror ju på WR också. Står inte 200m på den nya så den är antagligen bara 100m. Då kan man göra den lite tunnare.Den "gamla" stora modellen (typ SBGE201) är specad som 14,7 mm tjock, och nya spring drive-verket är 0,8 mm tunnare (https://www.grand-seiko.com/us-en/news/pressrelease/20200305-10), så den nya mindre modellen borde ju hamna under 14 mm i alla fall.
Edit: givet att det gäller för GMT
Edit2: kan detta ha inneburit release för nytt tunnare spring drive GMT?
Jag är riktigt imponerad av den här, ser ruskigt läcker ut.Den här var ju helt grym. Hoppas nya SPB gänget kommer att hålla samma klass...
Sant, men det står inte på den gamla heller (på tavlan alltså). Men att dra ner WR känns som ett stabilt move för att få den nya mer proportionerlig.Beror ju på WR också. Står inte 200m på den nya så den är antagligen bara 100m. Då kan man göra den lite tunnare.
Visst fan. Hade för mig det stod.Sant, men det står inte på den gamla heller (på tavlan alltså). Men att dra ner WR känns som ett stabilt move för att få den nya mer proportionerlig.
Yes. Jämna och udda tal.Det ser ut att vara en fast bezel och ingen vridring förresten? Skumt att de har kvar 24h-skalan på innerringen också isf!
Jag är helnöjd med allt...Jag är riktigt imponerad av den här, ser ruskigt läcker ut.
Men svart eller grön, hmmmm.
Är du nöjd med den? Några akilleshälar?
Hur upplever du cyklopet?
Var hittade du detta?Kom upp tal förut om ringen på nya Spb modellerna hade aluminium ele keramisk ring? Hittade svaret.Borstat keramisk insert.
Monochrome..Var hittade du detta?
Men det har ju dykt upp tidigare. Men inget från Seiko som styrker det hela. Missförstå mig rätt. Jag skulle gärna se att det är borstad keramik men jag är tveksam.Monochrome..
De har fel. Jag har frågat seiko. Det är inte keramiska ringar.Monochrome..
Ok är det aluminium?De har fel. Jag har frågat seiko. Det är inte keramiska ringar.
”Kemiskt målad”, så ja, basen är väl alu då.Ok är det aluminium?
nice!Kom upp tal förut om ringen på nya Spb modellerna hade aluminium ele keramisk ring? Hittade svaret.Borstat keramisk insert.