• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
”Kemiskt målad”, så ja, basen är väl alu då.
Keramiska iserts är i allmänhet aluminiumoxid, och ytan på aluminium inserts är alltid oxiderade. Så utan att gå in på detaljer om vilka processer som använts är det tekniskt korrekt att hävda ”keramiskt målad” på alla aluminium inserts. Hur missvisande det är beror sedan helt på oxidens tjocklek.
 

Code

AKA Vincent B
Visst har Seiko spb149j1 20mm mellan luggarna? @yonsson
Screenshot_20200429_201015.jpg
 

MrJazze

Panerai
2-Faktor
Tänk om man kunde pilla bort det där fula X:et, då skulle det bli en nästan löjligt snygg klocka.
Fattar faktiskt inte varför Seiko envisas med det. Spelar ingen roll vilken byggkvalité de åstadkommer på klockorna så kommer "X" att sabba hela upplevelsen. Bort med X och ta tillbaka de signerade kronorna.
Någon som vet ifall det går att modifiera dit en krona från de äldre typ sumo eller alpinist?
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Tänk om man kunde pilla bort det där fula X:et, då skulle det bli en nästan löjligt snygg klocka.

Jag stör mig faktiskt inte så mkt på det..

Fattar faktiskt inte varför Seiko envisas med det. Spelar ingen roll vilken byggkvalité de åstadkommer på klockorna så kommer "X" att sabba hela upplevelsen. Bort med X och ta tillbaka de signerade kronorna.
.......

Det tog några år, men nu har man vant sig och gillat läget....

Edit: Det enda jag faktiskt sörjer är att Seiko ersatte ”Marinemaster” med ett X . Som att skippa ”Lord” från Lord Nelson; kvar blir en hund eller någon j-a papegoja... :D
 
Senast ändrad:

LePenc

Omega
Det fanns nog en och annan som ville skrapa bort de där två röda textraderna från sin Sea-Dweller också
Själv tycker jag faktiskt att Prospex loggan är rätt snygg ..... fast det kanske beror på att jag inte har någon klocka med sådan på även om jag har en prospex ( fundera på den du ) och inte tagit bort den.
 

mega

Rolex
Här är en till som gillar X:et.
Tycker det bildar en snygg pyramid tillsammans med resten av texten. Det ger även klockan en liten aura av mystik.
Helt ärligt vet jag inte ens riktigt exakt vad det står för, snacka om mystik :)
 
Topp