Hoppas och tror han fick fel box. Den där var riktigt tråkig.Unboxing av SPB143. Verkar ha levererats i Japan:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=9&v=_gVcCLAEMrw&feature=emb_logo
Fett!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hoppas och tror han fick fel box. Den där var riktigt tråkig.Unboxing av SPB143. Verkar ha levererats i Japan:
Fett!
Exakt en sån jag fick med Seiko SDGM003 för 1/3 av priset. Beight i dubbel bemärkelse.Hoppas och tror han fick fel box. Den där var riktigt tråkig.
Minns inte. För många klockor för att fokusera på sådana detaljer. Hade 60 klockor att gå igenom på 90min.@yonsson hur upplever du gummit som följer med de olika SPB-varianterna?
Är det slätt på baksidan eller struktur likt uncle seiko waffle?
Du får nöja dig med Padi.Tror ni nya Willard kommer i Save the Ocean utförande?
Du får nöja dig med Padi.
Borde inte vara några problem. Vet att Globen beställt ett stort gäng Andra butiker beställer nog någon enstaka.Nån som vågar gissa på tillgången på SPB143/SBDC101?
De gör väl bara en STO-tavla/år så det kan du nog glömma. En blåtavlad lär ju däremot komma.Ser gärna willard med denna tavla
Tack. Var på träffen i måndags och provade dem. Också, SPB147 är klart finare i verkligheten än vad bilder antyder.Borde inte vara några problem. Vet att Globen beställt ett stort gäng Andra butiker beställer nog någon enstaka.
Bästa klockorna Daivers...https://www.instagram.com/p/CBqII2GJ-b6/?igshid=1r4igd2xtyd59
Video på LE-modellen SBDC103. Det verkar som att alla modeller rullar ut i Japan nu.
Mer bra nyheter;
https://www.instagram.com/p/CBr5E73hiML/?igshid=cnlsmt29j132
Denna post (kommentar) bekräftar tjockleken på SPB till 13.2 som i spec. (Nån recensent fick det till 14.9)
Unboxing av SPB143. Verkar ha levererats i Japan:
Fett!
Ska vi börja prata linjering redan? Omöjligt att se via kupat glas i sned vinkel.Är det en synvilla eller är minutmarkeringen vid 12 inte centrerad med indexet på hans exemplar?
Som du säger så är det omöjligt att se via kupat glas i sned vinkel, men vi alla vet att Seiko har lite "problem" med linjering.Ska vi börja prata linjering redan? Omöjligt att se via kupat glas i sned vinkel.
Fast nu sitter ju markeringarna på tavlan, blir svårare att klanta sig då.Som du säger så är det omöjligt att se via kupat glas i sned vinkel, men vi alla vet att Seiko har lite "problem" med linjering.
Men personligen tycker jag de är lite charmigt och gör absolut inget alls.
Svårare men inte omöjligt. Men tycker att det är en rätt onödig och gammal diskussion att ta när det kommer till Seiko och linjering.Fast nu sitter ju markeringarna på tavlan, blir svårare att klanta sig då.
Det är också lite pinsamt, ärligt talat. Frågade en AD om det härförleden, vilken påstod att det berodde på att de inre ringarna är lösa. De fastnar när boetten skruvas ihop och det är därmed lätt att de blir lite lite fel? När jag frågade gällde det specifikt Turtle.Som du säger så är det omöjligt att se via kupat glas i sned vinkel, men vi alla vet att Seiko har lite "problem" med linjering.
Men personligen tycker jag de är lite charmigt och gör absolut inget alls.
Beror nog på lite hur man mäter, glaset sticker Jupp lite, men den kändes absolut inte som 15mm tjock.
Han påstår pratat med Seiko och verkar VETA JUST ALLT om Seiko spb149j1 innan den ens släppt
Nu ska jag vara den "elaka" medlemmen.. Vilka kunskaper sitter dom på som vi andra inte vet?
På Skx007 låg de löst, men på Turtle ligger de klämda och är svåra att flytta, så var det i alla fall på min som jag öppnade förra veckan, det kanske skiljer mellan olika batcher. Man linjerar ringen mot en fasning i boetten.Det är också lite pinsamt, ärligt talat. Frågade en AD om det härförleden, vilken påstod att det berodde på att de inre ringarna är lösa. De fastnar när boetten skruvas ihop och det är därmed lätt att de blir lite lite fel? När jag frågade gällde det specifikt Turtle.
Ska Seiko fortsätta med prishöjning i samma takt så lär de styra upp detaljer som detta. Inte charmigt i min värld iaf.Svårare men inte omöjligt. Men tycker att det är en rätt onödig och gammal diskussion att ta när det kommer till Seiko och linjering.
Tur att vi alla inte tycker lika.Ska Seiko fortsätta med prishöjning i samma takt så lär de styra upp detaljer som detta. Inte charmigt i min värld iaf.
Vi får hoppas att det i helt enkelt inte blir så nu när klockorna ligger på dom priser dom gör...Ska Seiko fortsätta med prishöjning i samma takt så lär de styra upp detaljer som detta. Inte charmigt i min värld iaf.
Jag är böjd att hålla med. Jag har svårt att förstå hur det kan vara ett problem att linjera minutmarkeringarna i inre ringen med index (och ev. bezel). Det är bra att vissa står ut med det, eller rentav trivs med det. Jag har sålt alla klockor med felaktig linjering, lite tyvärr, eftersom de är så bra i övrigt.Ska Seiko fortsätta med prishöjning i samma takt så lär de styra upp detaljer som detta. Inte charmigt i min värld iaf.
De bryr sig inte eftersom de flesta inte bryr sig eller har vant sig. Med det sagt finns det linjeringsproblem (dock ej lika förekommande) även på dyrare klockor.Jag är böjd att hålla med. Jag har svårt att förstå hur det kan vara ett problem att linjera minutmarkeringarna i inre ringen med index (och ev. bezel). Det är bra att vissa står ut med det, eller rentav trivs med det. Jag har sålt alla klockor med felaktig linjering, lite tyvärr, eftersom de är så bra i övrigt.
Det tråkiga med att bli "ökänd" för en typ av problem är ju att folk blir extra observanta och känsliga för just det problemet även om andra tillverkare också har det iblandDe bryr sig inte eftersom de flesta inte bryr sig eller har vant sig. Med det sagt finns det linjeringsproblem (dock ej lika förekommande) även på dyrare klockor.