• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

AB

Panerai
2-Faktor
Dubbelpostar lite. Här är bilder från eventet igår.
Fler bilder och referenser finns här: https://www.olajacobsen.com/seiko-speed-dating
/Ola

Grand_Seiko_SBGE255-3477.jpg
Grand_Seiko_SBGJ237-3417.jpg
Grand_Seiko_SBGJ239-3447.jpg
Grand_Seiko_SLGA001-3486.jpg
Grand_Seiko_SLGH002-3590.jpg
Grand_Seiko_SLGH003-3516.jpg
Grand_Seiko_SLGH003-3510.jpg
Seiko_Prospex_-3671.jpg
Seiko_Prospex_-3697.jpg
Seiko_Prospex_LX_SNR045-3274.jpg
Seiko_Prospex_SLA039J1-3354.jpg
Seiko_Prospex_SNJ031-3302.jpg
Seiko_Prospex_SPB149-3600.jpg
Seiko_Prospex_SPB149-3616.jpg
Seiko_Prospex_SPB149-3641.jpg
Seiko_Prospex_SPB151_SPB153-3132.jpg
Seiko_Prospex_SPB151_SPB153-3165.jpg
Seiko_Prospex_SPB151_SPB153-3203.jpg
Magiska bilder, TACK!
 

Code

AKA Vincent B
Seiko SPB149 finns tydligen och köpa på chrono24 nu.. Finns både i Portugal och i Singapore. Borde väl landa i Sverige snart.. :D
Screenshot_20200616_200842.jpg
Screenshot_20200616_200855.jpg
 

Code

AKA Vincent B
Ja hörde nån som skulle få sin skickad om en vecka. Men vet inte vilket land det var, eller om det var fake News ... :(
Hmm.. På Chrono24 står det iallafall "omedelbart tillgänglig" både fr Portugal och i Singapore.. Skulle man våga lita på det? Men jag kommer ändå köpa min fr Klockmaster i Globen. För att sponsra dom under Corona tider och för att dom ALLTID ställer upp när jag behöver hjälp med nåt. Plus gillar personalen.. :D
 
Senast ändrad:

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Det helt uppenbara med Seikos intentioner vid återupplivandet av 6105-8110 slår mig plötsligt; SPB151 skall givetvis föra associationen till Naomi Uemuras arktiska expedition, medan den gröna för tankarna till Captain Willards militära djungeläventyr. Detta i linje med Seikos vanliga lekfullhet med populärkulturella företeelser.. fan så mycket roligare än en tom rip off på egen modell som övriga tillverkare ägnat sig åt senaste deceniet.
C24B9407-E970-472F-95B0-E469543E6880.jpeg

(Tack för lånet av den utmärkta bilden @seikodiverr )
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Det helt uppenbara med Seikos intentioner vid återupplivandet av 6105-8110 slår mig plötsligt; SPB151 skall givetvis föra associationen till Naomi Uemuras arktiska expedition, medan den gröna för tankarna till Captain Willards militära djungeläventyr. Detta i linje med Seikos vanliga lekfullhet med populärkulturella företeelser.. fan så mycket roligare än en tom rip off på egen modell som övriga tillverkare ägnat sig åt senaste deceniet.
C24B9407-E970-472F-95B0-E469543E6880.jpeg

(Tack för lånet av den utmärkta bilden @seikodiverr )
De ser onekligen spännande ut, e du inne på köp?
 

Mikaell

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Det helt uppenbara med Seikos intentioner vid återupplivandet av 6105-8110 slår mig plötsligt; SPB151 skall givetvis föra associationen till Naomi Uemuras arktiska expedition, medan den gröna för tankarna till Captain Willards militära djungeläventyr. Detta i linje med Seikos vanliga lekfullhet med populärkulturella företeelser.. fan så mycket roligare än en tom rip off på egen modell som övriga tillverkare ägnat sig åt senaste deceniet.
C24B9407-E970-472F-95B0-E469543E6880.jpeg

(Tack för lånet av den utmärkta bilden @seikodiverr )
Tror du är något på spåret här, jag köper in direkt på den storyn. :)
 

lofgreno

Audemars
Det där är inte sant; fraktflygen går i stort sett som vanligt. Jag skickade en klocka till Sydkorea i april och den var framme hos mottagaren på fyra dagar.
Absolut. Fraktflygen går som vanligt. Problemet är att det skickas normalt sett mkt med kommersiella flyg. Och eftersom dessa inte alls går lika mkt så blir det lite problematiskt. Framförallt för att fraktkostnaderna gått upp nåt fruktansvärt just nu. Jobbar själv inom komponentbranschen och det är extremt mkt förseningar nu från Asien till Europa...
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Absolut. Fraktflygen går som vanligt. Problemet är att det skickas normalt sett mkt med kommersiella flyg. Och eftersom dessa inte alls går lika mkt så blir det lite problematiskt. Framförallt för att fraktkostnaderna gått upp nåt fruktansvärt just nu. Jobbar själv inom komponentbranschen och det är extremt mkt förseningar nu från Asien till Europa...
Aha..ok då får vi se.. :)
 

Code

AKA Vincent B
Finns en NY video på Youtube, om man söker på Seiko sbdc107. Tydligen är sekundvisaren äkta guld och ringen keramisk.. :D
 
Topp