SBDC101. Jag gillar den som fan. Först när alla bilder började ramla in och hypen drog igång tyckte jag typ att meh... näe, typ ingenting. Tråkig. Sen dök det upp någon videorecension som tände intresset, och nu efter en dag på armen är jag skitnöjd!
En uppvuxen SKX på steroider besteg en SRPC23 och ut ploppade detta kärleksbarn. Maskulin och grov men ändå elegant. Manlig utan att bli fjantigt testosteronstinn.
En boett och länk som nästan bara är borstade, javisst, men det kompenseras av allt spel med ljuset som sunbursttavlan, indexmarkeringarna, coin edgen, dom polerade fasningarna och det borstade vridringsinlägget har för sig. Den lever och är i allra högsta grad närvarande på handleden. Hade den haft fler polerade ytor så tror jag att den hade tappat mycket av stålkänslan, och den hade dragit för mycket åt det dressade hållet. Ditåt vill vi inte..
Det boxiga glaset är precis lagom. Inte så fjantigt uppstickande som på gamla Rollar, men inte heller platt och trist som på en Turtle. Det finns en liten, liten kant där som tillsammans med kupningen på glaset ger ljusbrytningar och en aningens förvrängning som adderar till närvaron. Snyggt.
Länken är väl inte världens bästa, men den är snygg och bekväm och upplevs inte som rasslig på armen. Det enda smolket i bägaren är dykförlängningen på låset. Varför har dom den ens? Typ ingen lär ju dyka med denna länk på armen.