• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Testade waffle på min, men tyckte den var riktigt stel.. Och hålen satt ojämt..
9676391776286.jpg
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Gäller bara att hålla koll på speciellt collar när man kortar. Jag tappade en ner i ryamattan och den är borta för evigt. Lokala urmarkaren får fixa en ny.
Loctite 222 använder jag numer alltid när jag kortar med skruv. För ett par år sedan gjorde jag inte det men en Explorer jag hade kortat höll en av skruvarna på att gänga ur efter några veckor.
Sen rekommenderar jag att sära på loctite 222 och andra varianter. Tog fel tub en gång med en starkare variant. Fick lossa länken och lägga den i ugnen på 300 grader i en kvart för att kunna släppa på skruvarna.
Jag vet med mig att om jag tappar en collar, så är den att betrakta som borta. Av den anledningen har jag alltid en mjuk större duk under när jag arbetar med länkarna, som den på bilden. När man fumlar bort collar:en så stannar den direkt.
20200725_231903.jpg
 

frere

Audemars
2-Faktor
E72DCF06-3F7B-4134-AE98-BC92B7C73982.jpeg

Spb149 har anlänt och Kobra Kais officiella radhustrippel är fullbordad! Tills jag lyckats få ordning på länken (som faktiskt känns rätt bra!) får det bli gummi (som är jävulskt snyggt, mjukt och skönt men i vanlig ordning förstås långt som en livrem!)

Dags för en egen tråd för spb143/9/7 förresten? Nu är de ju inte nyheter, bara vanliga klockor...
 

Code

AKA Vincent B
E72DCF06-3F7B-4134-AE98-BC92B7C73982.jpeg

Spb149 har anlänt och Kobra Kais officiella radhustrippel är fullbordad! Tills jag lyckats få ordning på länken (som faktiskt känns rätt bra!) får det bli gummi (som är jävulskt snyggt, mjukt och skönt men i vanlig ordning förstås långt som en livrem!)

Dags för en egen tråd för spb143/9/7 förresten? Nu är de ju inte nyheter, bara vanliga klockor...
Så startade en ny tråd.. "Den nya officiella Seikotråden med alla 2020 modeller"..
 

Frebot

Omega
2-Faktor
Min första länkkortning (har alltid lämnat in mina klockor tidigare för det ändamålet) blev en lyckad operation utan att tappa bort en enda collar eller repa nåt. Mycket tack vare denna video:
 

Bilagor

  • A7277967-FEAF-4CD1-8B94-48ADB3D3D78A.jpeg
    A7277967-FEAF-4CD1-8B94-48ADB3D3D78A.jpeg
    524.8 KB · Visningar: 7

Frebot

Omega
2-Faktor
E72DCF06-3F7B-4134-AE98-BC92B7C73982.jpeg

Spb149 har anlänt och Kobra Kais officiella radhustrippel är fullbordad! Tills jag lyckats få ordning på länken (som faktiskt känns rätt bra!) får det bli gummi (som är jävulskt snyggt, mjukt och skönt men i vanlig ordning förstås långt som en livrem!)

Dags för en egen tråd för spb143/9/7 förresten? Nu är de ju inte nyheter, bara vanliga klockor...
Va f-n. G-Shocken går ju före!? :D
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
E72DCF06-3F7B-4134-AE98-BC92B7C73982.jpeg

Spb149 har anlänt och Kobra Kais officiella radhustrippel är fullbordad! Tills jag lyckats få ordning på länken (som faktiskt känns rätt bra!) får det bli gummi (som är jävulskt snyggt, mjukt och skönt men i vanlig ordning förstås långt som en livrem!)

Dags för en egen tråd för spb143/9/7 förresten? Nu är de ju inte nyheter, bara vanliga klockor...
Det oroar mig att klockorna går olika...
[edit: 2a på den]
 

mega

Rolex
Gäller bara att hålla koll på speciellt collar när man kortar. Jag tappade en ner i ryamattan och den är borta för evigt. Lokala urmarkaren får fixa en ny.
Loctite 222 använder jag numer alltid när jag kortar med skruv. För ett par år sedan gjorde jag inte det men en Explorer jag hade kortat höll en av skruvarna på att gänga ur efter några veckor.
Sen rekommenderar jag att sära på loctite 222 och andra varianter. Tog fel tub en gång med en starkare variant. Fick lossa länken och lägga den i ugnen på 300 grader i en kvart för att kunna släppa på skruvarna.

Strumpbyxa + dammsugare = success för att hitta riktigt små saker som man tappat.

-k9a9314-jpg.jpg
 

frere

Audemars
2-Faktor
Topp