Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Helt enig!Det enda jag bryr mig om är nästa omgång av kung-sköldpaddor - bland det bästa Seiko släppt på väldigt länge... Orange våffeltavla? Gul våffeltavla? Full lume-våffeltavla vore brutalt...
40mm boett, 200m wr. Listpris 98 995.-SBGX341/3
Fett!SBGX341/3
Den var banne mig inte dum! Utan att ha benkoll på GS, brukar kronan vara placerad där eller det är lite udda?40mm boett, 200m wr. Listpris 98 995.-
Bara skoja. $3285 på sakurawatches.
känns som en mix av SBGX293 och SBGV243 men med ett nättare case. Mycket intressantSBGX341/3
Den vita var riktigt mummaSBGX341/3
200m WR - betyder detta att en 40 mm kvartsdykare är på gång?40mm boett, 200m wr. Listpris 98 995.-
Bara skoja. $3285 på sakurawatches.
Inget fel på klockorna, men precis som på de där nya dykarna som alla säljer så sitter länken så himla konstigt.SBGX341/3
Inget datum så kändes kanske onödigt, men håller med.Grymma! Men varför inte 9F85??
Jag vet inte om GS har gjort det tidigare, men Seiko har haft den där på många modeller. (Och en del andra tillverkare också.) Ett alternativ till "crown guards", med kronan på en mindre utsatt position.Den var banne mig inte dum! Utan att ha benkoll på GS, brukar kronan vara placerad där eller det är lite udda?
Den var banne mig inte dum! Utan att ha benkoll på GS, brukar kronan vara placerad där eller det är lite udda?
62GSJag vet inte om GS har gjort det tidigare, men Seiko har haft den där på många modeller. (Och en del andra tillverkare också.) Ett alternativ till "crown guards", med kronan på en mindre utsatt position.
Finns ett gäng GSar med kronan kl 4, bland annat SBGE201Jag vet inte om GS har gjort det tidigare, men Seiko har haft den där på många modeller. (Och en del andra tillverkare också.) Ett alternativ till "crown guards", med kronan på en mindre utsatt position.
Verkligen. Och visarna känns mer sportiga än på de modellerna som använder de, i mitt tycke, mer strikta dauphine-visarna.känns som en mix av SBGX293 och SBGV243 men med ett nättare case. Mycket intressant
Håller med - länken ser inte ut att passa till klockan på många Seikos.. märkligt. Tycker generellt de gör sig bättre på andra band oavsett.Inget fel på klockorna, men precis som på de där nya dykarna som alla säljer så sitter länken så himla konstigt.
Man måste tillbaka till slutet 90tal för att se denna silvrisch design. Tur man har en Nos 200m Skj den med 42mm.Från Watchuseek. Personligen tycker jag att den svarta varianten känns vassare.
40 min kvar till släpp om någon är sugen på en ny GS
HODINKEE x Grand Seiko
Grand Seiko Automatic GMT SBGM239 | Limited Edition For HODINKEElimited.hodinkee.com
Menar du det svarta området i överkant på den nedre ändlänken? Det tror jag är en skugga.Märklig produktbild. Glipa vid ändlänken och bandhornen ser ojämna ut?
Dåligt redigerad i så fall - förvånansvärt dålig produktbild i största allmänhet..Menar du det svarta området i överkant på den nedre ändlänken? Det tror jag är en skugga.
Dåligt redigerad i så fall - förvånansvärt dålig produktbild i största allmänhet..
Känns som om Seiko som företag överlag har fruktansvärt dåliga produktbilder på allt dom producerar? Dåliga renders till höger och vänster samt detta. Oerhört svårt att skaffa sig en bra idé kring utseendet av en klocka utan att kolla på en vad en annan part lägger upp.GS brukar tyvärr ha undermåliga produktbilder.
Känns som om Seiko som företag överlag har fruktansvärt dåliga produktbilder på allt dom producerar? Dåliga renders till höger och vänster samt detta. Oerhört svårt att skaffa sig en bra idé kring utseendet av en klocka utan att kolla på en vad en annan part lägger upp.
Kommer väl vara snordyr och alldeles för stor men ändå jäkla snyggHar Grand Seiko Korea gjort bort sig lite här eller?!