Rätt, fel, rätt får jag replikera på de påståendenaKommer väl vara snordyr och alldeles för stor men ändå jäkla snygg
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Rätt, fel, rätt får jag replikera på de påståendenaKommer väl vara snordyr och alldeles för stor men ändå jäkla snygg
Du har nog rätt, det kommer väl bli en stålklump på strax över 40 mm, 20 mm tjock och 160 gram tung, precis lagom till alla amerikanerna som har råd med den. Bara inget för oss tunnisar.Rätt, fel, rätt får jag replikera på de påståendena
Vad jag gillar med denna designmässigt är framförallt 24h-ringen på tavlan som de lyckats göra mer anonym jämfört med tidigare SBGM-modeller. Dels verkar de ha minskat kontrasten i färgvalen men de har även ett nytt typsnitt och lite förfinade markörer för udda timmar. Jag hade gärna sett den på en BoR-länk eller på läder.40 min kvar till släpp om någon är sugen på en ny GS
HODINKEE x Grand Seiko
Grand Seiko Automatic GMT SBGM239 | Limited Edition For HODINKEElimited.hodinkee.com
Tror helt ärligt att den inte behöver bli så särskilt mycket större än SLGH002/003 vilka enligt mig var fullt bärbara även för oss tunnisar. Verken är snarlika i storlek.Du har nog rätt, det kommer väl bli en stålklump på strax över 40 mm, 20 mm tjock och 160 gram tung, precis lagom till alla amerikanerna som har råd med den. Bara inget för oss tunnisar.
Snygg, men jag föredrar dock SPB089.Hittade inga svar på det här så frågar på. Vad tycker ni om nya Spb199?
Lånad bild:
Finns väl alltid en uppsjö av dem liggandes i diverse butiker och klocklådor att köpa ifall de mot förmodan skulle sluta tillverkasFinns det några som helst indikationer på att SBGA211/Snowlaken kommer att tas ur produktion? Vågar man vänta in en resa för att köpa en tro?
Såg den postats tidigare jaja my bad.Vet inte om den postats här Seiko spb199j1 Limiterad till 2020 st
Läcker tavla ändå.
Ska bli spännande att se bättre bilder på denna. Ser nästan ut som att den har Snowflaketavlan...Så kom då GMT Spring Drive med vit tavla. Dök ju upp en skissbild på en sån för länge sen.
Limiterad till 30st
Jo, nog ser det ut att kunna vara en Snowflake-tavla allt.Ska bli spännande att se bättre bilder på denna. Ser nästan ut som att den har Snowflaketavlan...
Eller kanske en vit lejonmanstavla...oavsett så ser det smutt ut!!Jo, nog ser det ut att kunna vara en Snowflake-tavla allt.
Just såEller kanske en vit lejonmanstavla...oavsett så ser det smutt ut!!
Jag tycker blå Willard är snygg. Lite surt att den är 1000 kr dyrare än den svarta, men det är väl för att den är limiterad.Sbdc123 blå willard, det här skulle ju kunna vara 2020 års bottensläpp..
Varför då? Tycker den är snygg jag. Men är sjukt nöjd med min 151aSbdc123 blå willard, det här skulle ju kunna vara 2020 års bottensläpp..
Intressant att bezel inte linjerar på denna hellerDet är ju ändå rätt lustigt hur båda modellerna blir så pass mycket bättre med varandras inlägg SPB185/186.
Så kan det säkert vara, men det går som vanligt inte att se på de här bilderna eftersom de inte är tagna exakt framifrån.Intressant att bezel inte linjerar på denna heller
Nu är ju dessa moddade så man får lägga till ett steg i ”kvalitetskontrollen”. Alt. endast slarvigt centrerad vridring.Intressant att bezel inte linjerar på denna heller
De är ju bra och jag vill älska dem ...... men pirret vill inte riktigt infinna sig av någon anledningEn trevlig review av spb187 och 185.
Hands-On - Seiko Prospex Diver's 1968 SPB185J1 & SPB187J1
The classic 1968-inspired diver's watch, with new aesthetics for 2020. We review the Seiko Prospex Diver's 1968 Reinterpretation SPB185J1 & SPB187J1.monochrome-watches.com
De är ju bra och jag vill älska dem ...... men pirret vill inte riktigt infinna sig av någon anledning
Ja det är detaljerna som fattas, hade hoppats sälja min mm300 som är typ 2 mm för stor och gå all in på en sån här ...... men..... njaJag gillar dem. Jag skulle dock gärna sett samma storlek som förlagan, både vridringsinlägg och tavla i svart och en ram runt datumet.
Jag förväntade mig också att en spb187 skulle landa i min klocklåda när de kommit ut, men jag ändrade mig. Köpte en "gammal" sbdc061 MM200 istället. Den har ju "fel" visare men detta håller på att rättas till och den nya modellen var ju inte heller helrätt som jag trodde att den skulle vara - hade velat ha en med svart urtavla och svart vridringsinlägg.Ja det är detaljerna som fattas, hade hoppats sälja min mm300 som är typ 2 mm för stor och gå all in på en sån här ...... men..... nja
Den modden brukar bli bra!Jag förväntade mig också att en spb187 skulle landa i min klocklåda när de kommit ut, men jag ändrade mig. Köpte en "gammal" sbdc061 MM200 istället. Den har ju "fel" visare men detta håller på att rättas till och den nya modellen var ju inte heller helrätt som jag trodde att den skulle vara - hade velat ha en med svart urtavla och svart vridringsinlägg.