• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

Sadde

Omega
2-Faktor
Hittade inga svar på det här så frågar på. Vad tycker ni om nya Spb199?

Lånad bild:
Seiko-Prospex-Alpinist-SPB19911J1.004.jpg
 

ahola

Omega
40 min kvar till släpp om någon är sugen på en ny GS :D
Vad jag gillar med denna designmässigt är framförallt 24h-ringen på tavlan som de lyckats göra mer anonym jämfört med tidigare SBGM-modeller. Dels verkar de ha minskat kontrasten i färgvalen men de har även ett nytt typsnitt och lite förfinade markörer för udda timmar. Jag hade gärna sett den på en BoR-länk eller på läder.
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: DRW

Geparden

Audemars
Du har nog rätt, det kommer väl bli en stålklump på strax över 40 mm, 20 mm tjock och 160 gram tung, precis lagom till alla amerikanerna som har råd med den. Bara inget för oss tunnisar. :)
Tror helt ärligt att den inte behöver bli så särskilt mycket större än SLGH002/003 vilka enligt mig var fullt bärbara även för oss tunnisar. Verken är snarlika i storlek.
 

Emfen

Breitling
Finns det några som helst indikationer på att SBGA211/Snowlaken kommer att tas ur produktion? Vågar man vänta in en resa för att köpa en tro?
 

nept

Panerai
Finns det några som helst indikationer på att SBGA211/Snowlaken kommer att tas ur produktion? Vågar man vänta in en resa för att köpa en tro?
Finns väl alltid en uppsjö av dem liggandes i diverse butiker och klocklådor att köpa ifall de mot förmodan skulle sluta tillverkas

Edit: vad som skulle kunna hända (jag spekulerar vilt) är att de gör en The Citizen och tar bort kraftreservsmätaren från tavlorna för att de såg att LE-modellerna utan var populära. Isåfall kommer det nog nya versioner på de gamla klockorna får man väl hoppas.
 
Senast ändrad:

seikodiverr

KS Explorers Club
Intressant att bezel inte linjerar på denna heller:hilarious:
Så kan det säkert vara, men det går som vanligt inte att se på de här bilderna eftersom de inte är tagna exakt framifrån.

Edit: Kolla på kl 6-index i glasets fasning. Den svarta är fotograferad ganska mycket från sidan, men den blå är mer eller mindre framifrån. Jag tror att du har rätt … bezeln är riktigt off … Eller så är den på en halv minut i? Dessa 120-klickare alltså. Jag fattar inte varför man skulle vilja ha något annat än 60 klick.
 

AB

Panerai
2-Faktor
Hur ska Seiko följa upp alla kanonlanseringar detta år under 2021? Fan, känns som att det kommit lite väl mycket i år, de borde sparat några lanseringar till nästa. Eller så kommer en GS-dykare i 40mm och internet exploderar.
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Ja det är detaljerna som fattas, hade hoppats sälja min mm300 som är typ 2 mm för stor och gå all in på en sån här ...... men..... nja
Jag förväntade mig också att en spb187 skulle landa i min klocklåda när de kommit ut, men jag ändrade mig. Köpte en "gammal" sbdc061 MM200 istället. Den har ju "fel" visare men detta håller på att rättas till och den nya modellen var ju inte heller helrätt som jag trodde att den skulle vara - hade velat ha en med svart urtavla och svart vridringsinlägg.
 
Jag förväntade mig också att en spb187 skulle landa i min klocklåda när de kommit ut, men jag ändrade mig. Köpte en "gammal" sbdc061 MM200 istället. Den har ju "fel" visare men detta håller på att rättas till och den nya modellen var ju inte heller helrätt som jag trodde att den skulle vara - hade velat ha en med svart urtavla och svart vridringsinlägg.
Den modden brukar bli bra!
Man får väl se när det går att klämma och känna på dem på riktigt, men än är jag inte 100% såld 😊
 
Topp