• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Min källa har tidigare hintat om mycket och alltid haft rätt hittills. Säkert något limiterat. Hoppades på att ni också satt på någon inside info som ni kunde dela med er av :)
Vad har hintats? Jag har ingen hemlig info just nu men har inte heller efterfrågat någon info. :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_8704.JPG

Cool bild på nya guld-spring driven. 8-dagars, mikrostudio mm mm.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Där hade den gärna fått sitta på alla modeller. Så mycket snyggare många modeller hade blivit då.
Att ha power-reserve visaren på baksidan är ju rätt väg att gå, men vit/röd guld är inget som intresserar mig personligen, även om dom är snygga. Jag tycker inte boetten passar som lyxig guldklocka. SBGW252 har mer av den stilen jag tycker passar en guldklocka.
 

john b

Rolex
Limited Shogun. Stört snygg!


EDIT: självklart en Thai variant
purple_shogun.jpg

Riktigt ball!
Lite skojigare än vanliga shogunen, som jag alltid dragit mig för lite just för att den är så neutralt svart och stål bara liksom.
Den här blåsvarta gradienten som motsvarar havets djup (antar jag) är ju dock lite gjord och nästan patenterad av Rolex.
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Riktigt ball!
Lite skojigare än vanliga shogunen, som jag alltid dragit mig för lite just för att den är så neutralt svart och stål bara liksom.
Den här blåsvarta gradienten som motsvarar havets djup (antar jag) är ju dock lite gjord och nästan patenterad av Rolex.
Håller som vanligt med dig John! Lite synd att de verkar lånat lite mycket från Rolle, men va fan den är ju snygg. Garanterat bättre AR än R lär den ju ha också :D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Håller som vanligt med dig John! Lite synd att de verkar lånat lite mycket från Rolle, men va fan den är ju snygg. Garanterat bättre AR än R lär den ju ha också :D
Och lånat rutmönster från AP? Är väl ingen trapissere men AP var det första jag tänkte på när jag såg de nya dykarna och Samurajerna.
 
Topp