• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
They have taken this too far... way too far.
Screenshot_20170917-170625.png
Med tanke på att hela SEIKO-communityt tycker det är löjligt nu så är det väldigt konstigt att de fortsätter mer fler modeller.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Senast ändrad:

Psykel

Patek
Jag gillar den helsvarta, längst till höger på övre bilden. Hade missat att dom har Seiko-spänne, cool detalj.
Jag gillade SBDJ023, den gröna. Synd bara att det är en countdown-vridring. Hade varit roligare med kompassring på en field watch som dessa.
Tänkte ge mig ut på en liten vandring nästa år, och då behöver man en schysst klocka! En sånhär eller en SARB017 vore fin! :D
 

Kaizen

Omega
Ursäkta om det är lite off topic. Hur ofta och är det fasta tider på året som klockarna släpps? Eller är det särskilda evenemang eller släpps de lite hipp som happ? Tycker mig se lite nya modeller lite då och då.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ursäkta om det är lite off topic. Hur ofta och är det fasta tider på året som klockarna släpps? Eller är det särskilda evenemang eller släpps de lite hipp som happ? Tycker mig se lite nya modeller lite då och då.
De kommer lite då och då men oftast under Baselworld (mars) och under hösten.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Nä tänkte mer att det måste väl vara en minusaffär då någon ska designa, utveckla, tillverka osv.
Jag var idag och köpte ett par Loake Pimlico MTO dojjor. Samma sko i mocka som är standardsortiment var bara 150kr billigare än dessa som var gjorda i 34 ex. Så det kanske inte är fullt så mycket omkostnader ändå.
 

hasselnot

Cartier
2-Faktor
Jag var idag och köpte ett par Loake Pimlico MTO dojjor. Samma sko i mocka som är standardsortiment var bara 150kr billigare än dessa som var gjorda i 34 ex. Så det kanske inte är fullt så mycket omkostnader ändå.

Ver inte om skor och klockor är samma men är lite dålig på tillverkningsprocessen på skor :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_1665.JPG
IMG_1666.JPG
IMG_1667.JPG
DSC_1067.JPG
DSC_1062.JPG

Idag lanserar GS SBGJ227, samma boett som sbgj003/203 osv i 40mm stål. 36k vph hi-beat GMT, LE (700 exemplar) och den kommer lanseras internationellt. Det preliminära listpriset är €7700.

Tavlan är inspirerad av påfågeln och den är riktigt trevlig IRL. Snygg struktur och precis lagom diskret.
 
Topp