• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

Psykel

Patek
IMG_1665.JPG
IMG_1666.JPG
IMG_1667.JPG
DSC_1067.JPG
DSC_1062.JPG

Idag lanserar GS SBGJ227, samma boett som sbgj003/203 osv i 40mm stål. 36k vph hi-beat GMT, LE (700 exemplar) och den kommer lanseras internationellt. Det preliminära listpriset är €7700.

Tavlan är inspirerad av påfågeln och den är riktigt trevlig IRL. Snygg struktur och precis lagom diskret.
Asläcker! Gillar verkligen GS GMT med detaljer i guld. Fantastiskt färg på tavlan, och tycker denna mängd text lirar bäst med nya loggan.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
IMG_1665.JPG
IMG_1666.JPG
IMG_1667.JPG
DSC_1067.JPG
DSC_1062.JPG

Idag lanserar GS SBGJ227, samma boett som sbgj003/203 osv i 40mm stål. 36k vph hi-beat GMT, LE (700 exemplar) och den kommer lanseras internationellt. Det preliminära listpriset är €7700.

Tavlan är inspirerad av påfågeln och den är riktigt trevlig IRL. Snygg struktur och precis lagom diskret.
Ser riktigt trevlig ut. Har under en längre tid spanat på GS GMT och denna modellen gör att man kanske bör slå slag i saken. Hur svår tror ni den blir att få tag på?
Läste på https://www.ablogtowatch.com/grand-seiko-hi-beat-36000-gmt-limited-edition-sbgj227-watch-green-dial/ att listpriset var $6500. Är den billigare i USA än SE? Dvs €7700 mot $6500 är en ansenlig skillnad.
 

Isodor

Audemars
Kontakta en GS ÅF och boka en redan nu så är det nog lugnt.
Kom ihåg att Sverige har högre momssats när du jämför priser.

Hursomhelst är Sbgj en kanonmodell oavsett. Imho en av de bästa allround gmt på marknaden.
 

jek6094

Omega
IMG_1665.JPG
IMG_1666.JPG
IMG_1667.JPG
DSC_1067.JPG
DSC_1062.JPG

Idag lanserar GS SBGJ227, samma boett som sbgj003/203 osv i 40mm stål. 36k vph hi-beat GMT, LE (700 exemplar) och den kommer lanseras internationellt. Det preliminära listpriset är €7700.

Tavlan är inspirerad av påfågeln och den är riktigt trevlig IRL. Snygg struktur och precis lagom diskret.
Magiskt vacker! Kan bara föreställa mig hur svårfotograferad tavlan är, men det är nog den snyggaste strukturen jag sett på väldigt länge. :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Och sen att göra en "stor" sak av en orange samurai känns udda, så märkvärdiga har de väl inte varit förut?

Får väl hoppas de gör något roligt av den om det nu stämmer.
Det vore väl lite småkul om de gjorde den till en LE-modell i titan.

IMG_7971.JPG

Denna ägde jag i några dagar strax innan nya Samurajen annonserades. Kronan var tyvärr kass så jag skickade tillbaka den, det gick inte beställa nya via SEIKO.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Det lär väl trilla in diverse nyheter under tiden, men 2019 med jubileums år för Seiko, med quartz och Astron... dax att börja fylla spargrisen
 

ARTEA

Omega

Helt perfekt om man bortser från avsaknaden av titan. Kommer definitivt bli ett köp för mig!

Funderar faktiskt på PADI samurajen också.
Lite bilder som jag hittat på nätet, bla lite annorlunda lume på SRPB99, det brukar vanligtvis vara fullt blått lume på alla samurajer förutom på blue lagoon som har grön om jag inte har helt fel?
4A3576A8-C1CA-4E37-BBFC-CF7115DE8B33.jpeg

FF4F2658-1862-4A5F-862E-918BE750B3CC.jpeg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
När GS släpper en 39-40mm dykare med springdrive är det nog en bra dag för mänskligheten. Men skulle gissa på att det troligen blir 41 som minst.

Edit: eller så görs det en i 39-40mm fast som handjagare med skruvad krona för att göra alla besvikna.
Handjagad dykarklocka, är du galen? :D

Jag tror på en 42mm "air diver's" med hi-beat verk 2018 och då ligger min min BP jäkligt risigt till.
 

hasselnot

Cartier
2-Faktor
Handjagad dykarklocka, är du galen? :D

Jag tror på en 42mm "air diver's" med hi-beat verk 2018 och då ligger min min BP jäkligt risigt till.

42mm är för stort för många, finns en stor efterfrågan på 39-40. GS vore ganska smarta om de körde en mindre dykare då alla andra (de flesta) förutom rolex (och Omegas 39,5mm) ligger över 40mm. De kunde iaf släppa en dammodell som dykare, skulle iaf köpa en.

Ja jag blev ju lite sugen på nya CW dykaren som en billigare bra och ha klocka tills jag läste att den var handdragen......ganska olustigt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
42mm är för stort för många, finns en stor efterfrågan på 39-40. GS vore ganska smarta om de körde en mindre dykare då alla andra (de flesta) förutom rolex (och Omegas 39,5mm) ligger över 40mm. De kunde iaf släppa en dammodell som dykare, skulle iaf köpa en.

Ja jag blev ju lite sugen på nya CW dykaren som en billigare bra och ha klocka tills jag läste att den var handdragen......ganska olustigt.
Under 40mm kommer ALDRIG ske för GS, det sätter jag min vänstra stortå på. Men jag har tjatat mig blå till SEIKO-folket om 40mm, håller med dig, alla vill ha 40mm.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
De blir livsfarliga nu när de verkar gjort analysen av konsumenterna korrekt, andra premiummärken får se upp.
Jag tror att GS och SEIKO faktiskt börjar bry sig om vad folk utanför Japan tycker. De verkar fortfarande ha lite svårt att förstå att folk bär dykarklockor som daglig klocka men det släpper nog snart, speciellt efter framgångarna med SLA017.
 
  • Like
Reactions: AB

hasselnot

Cartier
2-Faktor
Under 40mm kommer ALDRIG ske för GS, det sätter jag min vänstra stortå på. Men jag har tjatat mig blå till SEIKO-folket om 40mm, håller med dig, alla vill ha 40mm.

Nej jag tror inte heller att 39mm kommer inom snar framtid men som du säger möjligen 40mm. Förhoppningsvis något i 46-48mm lug till lug. En annan tanke vore om de släppte något i stil med mm300, fast mindre.

Ska bli intressant vad som kommer nästa år dock tror jag endast att detta är i planeringsstadie än så 2019-2020 kanske inte är omöjligt.
 

AB

Panerai
2-Faktor
Bra Q&A överlag! Bra frågor och bättre svar än jag trodde skulle ges (för det mesta). Tycker svaret på frågan om framtida priser är kul, ”upp eller ned”. Kryptiskt svar, kan inte tänka mig annat än att priserna ska upp över tid. Också kul med commitment till quartz, men antar att det var väntat med tanke på att det är Seiko.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bra Q&A överlag! Bra frågor och bättre svar än jag trodde skulle ges (för det mesta). Tycker svaret på frågan om framtida priser är kul, ”upp eller ned”. Kryptiskt svar, kan inte tänka mig annat än att priserna ska upp över tid. Också kul med commitment till quartz, men antar att det var väntat med tanke på att det är Seiko.
"Upp" i Japan, "ner" utanför Japan. :)
 
Topp