• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Jag sa "nästan". 40,5 mm är rena fotbollsspelarklockan för mig! :D
Fast idag har jag faktiskt min Seiko Skyliner från 1971 på handleden, som är på ofattbart massiva 37 mm!

Tycker inte det är så stort. Tänk på DJ 41 mm som de flesta kan bära upp rätt bra.
Hur tunna handleder har du? Jag är en tunnis och kan bära Sumo utan att få höra hur stor den är.

Tänker högt ; Den blåa SSA361 skulle jag lätt kunna köpa... snygg power reserve, datumtavla och allt är snyggt på den.
Köpsuget allan...Min fru kommer säkert att slå mig men det är det värt.
 

Psykel

Patek
Tycker inte det är så stort. Tänk på DJ 41 mm som de flesta kan bära upp rätt bra.
Hur tunna handleder har du? Jag är en tunnis och kan bära Sumo utan att få höra hur stor den är.

Tänker högt ; Den blåa SSA361 skulle jag lätt kunna köpa... snygg power reserve, datumtavla och allt är snyggt på den.
Köpsuget allan...Min fru kommer säkert att slå mig men det är det värt.
Ca 17,5. Har själv en Sumo. Dock föredrar jag mindre klockor och tycker att DJ41mm är helt fel. 36mm är okej, men vintage ser bäst ut med den nättare boetten.
Edit: nu börjar det bli OT här, men såhär sitter min 37mm Skyliner på 17,5 cm. Ganska optimalt i min mening.
E6CE7E7D-931B-4DB7-9DD2-66B1D228AE8F.jpeg
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Vet du om det är den nya stilen på box och färger överlag, eller special till denna? Jag fick nämligen också svart siden och borstad metall till min senaste @yonsson
 
Topp