Psykel
Pandion
Mja, funkar på fyrkantiga klockor. Men den här hade mått bra av Breguet-siffror i stil med Laurel-hyllningen som kom härom året.Fin tavla. Kul med blå emalj. Romerska siffror är ju dock av ondo.
Edit: Och inget datum!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mja, funkar på fyrkantiga klockor. Men den här hade mått bra av Breguet-siffror i stil med Laurel-hyllningen som kom härom året.Fin tavla. Kul med blå emalj. Romerska siffror är ju dock av ondo.
Håller med, funkar bättre på rektangulära klockor.Mja, funkar på fyrkantiga klockor. Men den här hade mått bra av Breguet-siffror i stil med Laurel-hyllningen som kom härom året.
Funkar rätt okej på tonneau också, tycker jag.Håller med, funkar bättre på rektangulära klockor.
Är inget fan av den formen på klockor men den där var faktiskt lite tilltalandeFunkar rätt okej på tonneau också, tycker jag.
Det måste vara rätt proportioner för att det ska funka. Jag har en Bulova från 1931 med samma form. Den har samma proportioner som Seikon, fast är mindre totalt.Är inget fan av den formen på klockor men den där var faktiskt lite tilltalande
Intressant! Den såg verkligen trevlig ut. Skulle absolut kunna tänka mig att bära en sån, vad är det för ref?Det måste vara rätt proportioner för att det ska funka. Jag har en Bulova från 1931 med samma form. Den har samma proportioner som Seikon, fast är mindre totalt.
När dom blir "kortare" och bredare så funkar det inte lika bra, tycker jag. Tonneau ska vara elegant, men exempelvis Richard Mille kör en knubbigare tonneau-form som inte ser bra ut i mina ögon.
SPB049. Tror den är 36x47mm, så rätt stor.Intressant! Den såg verkligen trevlig ut. Skulle absolut kunna tänka mig att bära en sån, vad är det för ref?
Hittade den precis också, den är 35,9. Bra storlek, bra urverk 6r15, safirglas. Kul, jag blev intresseradSPB049. Tror den är 36x47mm, så rätt stor.
Precis, räknar den som rektangulärFunkar rätt okej på tonneau också, tycker jag.
Den är svinfin. Tror Globen och Fältöversten har hemma.Hittade den precis också, den är 35,9. Bra storlek, bra urverk 6r15, safirglas. Kul, jag blev intresserad
Du som inte gillar blått, eller hur var det nu?
Brick dial LE.
Är det där verkligen brick dial? Ser mer ut som nåt slags stiliserad bambumönster till en kimono eller liknande.
Brick dial LE.
Inte min klocka.Du som inte gillar blått, eller hur var det nu?
Levande blå tavla det där, riktigt smakfull!
Sant, men på första bilderna man såg så såg det ut som tegelstenar.Är det där verkligen brick dial? Ser mer ut som nåt slags stiliserad bambumönster till en kimono eller liknande.
Inte min klocka.
Sant, men på första bilderna man såg så såg det ut som tegelstenar.
Sant, men på första bilderna man såg så såg det ut som tegelstenar.
Jag gillade mönstret! Känns väldigt klassiskt japansk, speciell med den färgen.håller med, de första bilderna man såg så såg det smutt ut... nu vet jag inte riktigt...
Jag gissar på firmafest.
Det här gillar jag verkligen. Mycket mer konsekvent genomförd än den helsvarta vi såg nyss. Är den limiterad?
Boetten från den svarta.
Komiskt, jag tänkte exakt samma sak.Boetten från den svarta.
+
Tavlan, visarna, vridringen och kronan från den där...
Nästan värt att köpa den enbart för att få boxen.Måste köp.
Nästan värt att köpa den enbart för att få boxen.
Neej! Vad är det för fel på Seiko?!Nästan värt att köpa den enbart för att få boxen.
Det där är ju en komplimang.en box som ser ut som nått Ripley kastar på mammamonstret i slutscenen av Alien.
En av de bättre Padina tycker jag.SRPB99. PADI Samurai. Just hämtat. Slängde på ett DAL1BP direkt såklart. Tjackbild i dåligt ljus, ledsen för det. Lite cool men nja. Snart på ett K&S nära dig.