• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

Psykel

Patek
Håller med, funkar bättre på rektangulära klockor.
Funkar rätt okej på tonneau också, tycker jag. ;)
Seiko-Presaage-Automatic-Tonneau-SPB049.jpg
 

Psykel

Patek
Är inget fan av den formen på klockor men den där var faktiskt lite tilltalande :)
Det måste vara rätt proportioner för att det ska funka. Jag har en Bulova från 1931 med samma form. Den har samma proportioner som Seikon, fast är mindre totalt.
När dom blir "kortare" och bredare så funkar det inte lika bra, tycker jag. Tonneau ska vara elegant, men exempelvis Richard Mille kör en knubbigare tonneau-form som inte ser bra ut i mina ögon.
 

leiden

Rolex
Det måste vara rätt proportioner för att det ska funka. Jag har en Bulova från 1931 med samma form. Den har samma proportioner som Seikon, fast är mindre totalt.
När dom blir "kortare" och bredare så funkar det inte lika bra, tycker jag. Tonneau ska vara elegant, men exempelvis Richard Mille kör en knubbigare tonneau-form som inte ser bra ut i mina ögon.
Intressant! Den såg verkligen trevlig ut. Skulle absolut kunna tänka mig att bära en sån, vad är det för ref? :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

johnz

Rolex
Nästan värt att köpa den enbart för att få boxen. :D
Neej! Vad är det för fel på Seiko?!

Här gör de en bling bling-version av paddan och då smäller de till med en box som ser ut som nått Ripley kastar på mammamonstret i slutscenen av Alien.

När de vanliga paddorna kommer i eleganta små blåa boxar (fö har jag sex paddor och ingen box är den andra lik, lite ojapanskt ostandardiserat men som halvitalienare kan jag inte göra annat än att nicka gillande ;))...
 
Topp