• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nähä okej! Ja håller helt och hållet med dig @yonsson :)
Får drömma vidare om en kronograf tonfisk (hade varit jävligt fett!) Om de inte finns en redan. På bild såg den ut som en Tuna iaf. Men jag gillar den här också faktiskt!
Vet du vad refferensnummret är på en sådan? Är det den som står under på bilden? För jag hittar inget när jag googlar :(
SBDL038 stämmer. Annars finns ju SBDL031.
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
SAGA215, 217 och 219.
Radiosync och solcell.
SAGA215.jpg
SAGA217.jpg
SAGA219.jpg
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Nähä okej! Ja håller helt och hållet med dig @yonsson :)
Får drömma vidare om en kronograf tonfisk (hade varit jävligt fett!) Om de inte finns en redan. På bild såg den ut som en Tuna iaf. Men jag gillar den här också faktiskt!
Vet du vad refferensnummret är på en sådan? Är det den som står under på bilden? För jag hittar inget när jag googlar :(
Kör! Du har ju redan en heliumtät mastodont. ;)
 

Psykel

Patek
Ny klocka, SARW027 till minne av Seikos första automat från 1956. 6R27, 1956 st.
img01.jpg
img07.jpg

img08.jpg


Klockan från 56:
img02.jpg
Snygg! Hade dock föredragit om dom kört med datumfönster, eller helt skippat. Jag är inget fan av datumvisare som på den. Snyggt med tolvan, dock! Guldindex och 12, precis som min Marvel från '58 som jag bär idag. :D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Dumma dig att direkt annonsera frestelser till mig :) SBDL038 måste man testa/tappa ;) Du är säkert redan påläst, var, när, hur mm? Hittade bara en massa "+税 ステンレスケース(一部ピンクゴールド硬質" info när jag sökte.
Gillar du plattfiskarna? Enligt vad seiko sa under baselmässan 2016 så ska Prospex gå global men jag gissar att dessa modeller ändå bara kommer säljas i Japan.
 

SLA017

Panerai
Gillar du plattfiskarna? Enligt vad seiko sa under baselmässan 2016 så ska Prospex gå global men jag gissar att dessa modeller ändå bara kommer säljas i Japan.

Gillar och gillar, kul att köpa och testa saker. Har kanske för mycket egentid och pengar (lite humor) ;) SBDN026 såg lite småkul ut den med.

fyi någon SUMO PADI kommer inte köpas :)
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Dumma dig att direkt annonsera frestelser till mig :) SBDL038 måste man testa/tappa ;) Du är säkert redan påläst, var, när, hur mm? Hittade bara en massa "+税 ステンレスケース(一部ピンクゴールド硬質" info när jag sökte.
November i utvalda butiker i Japan (gissar jag).
 
Topp