Är också taggad som faen på den! Titan gör ju hela skillnaden för balans och SD går ju inte att klaga ett dugg på.
Som en smidigare MM600 med vanlig bandinfästning, kan ju inte bli fel liksom.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är också taggad som faen på den! Titan gör ju hela skillnaden för balans och SD går ju inte att klaga ett dugg på.
Det enda problemet är den tokiga prissättningen. Jag kommer inte köpa den för varken 40 eller 52 tusen kronor.Är också taggad som faen på den! Titan gör ju hela skillnaden för balans och SD går ju inte att klaga ett dugg på.
Jag såg också den och tänkte samma sak. Men ingen på Seiko kan väl tycka att det där är en rimlig homage?
SBDB011 listar ju 43 i Japan inkl japanska skatt. Den nya borde hamna typ där prismässigt i Japan, eller strax under kanske då den inte har GMT.Det enda problemet är den tokiga prissättningen. Jag kommer inte köpa den för varken 40 eller 52 tusen kronor.
Jag menar inte bara tokiga norsksvenska priser, utan generellt för nya bättre seikos.SBDB011 listar ju 43 i Japan inkl japanska skatt. Den nya borde hamna typ där prismässigt i Japan, eller strax under kanske då den inte har GMT.
Det är nya tider nu.Jag menar inte bara tokiga norsksvenska priser, utan generellt för nya bättre seikos.
Ligger alltid några månader sen själv.Det är nya tider nu.
Bara att anpassa sig eller köpa gamla modeller. Mitt största problem är att jag ofta blir ”kär” i nya modeller och vill ha dem direkt.
Tillkommer moms och tull om man beställer denna? https://shop.topperjewelers.com/products/seiko-limited-edition-deposit
Svar ja.
Efter den initiala chocken lagt sig (och ev. med lite kräks kvar i munnen) så tycker jag nog att den skulle bli rätt skön ändå med en annan sober GS-stil på visare och tavla, varför inte just Pougegul.
Tack för det. Det var ju lite trist!Tyvärr har dom ändrat sig och skeppar bara till en adress i USA. Tydligen tillåter inte Seiko försäljning till någon utanför USA då det är en limited edition riktad till amerikanska marknaden. Kan du fixa fram en adress i USA är det däremot inga problem även om du kommer någonannanstans ifrån.
Damn, den ljusblå var inte att leka med. Pris typ 5000 kr?
JeppDamn, den ljusblå var inte att leka med. Pris typ 5000 kr?
Wow, den orangea var riktigt cool. Ser ut som att de har lyckats fånga en solnedgång i tavlan.
Snowflake monster
Nej! ”Fire and Ice Monsters” tycker jag är enda vettiga smeknamnen än så länge.Snowflake monster![]()
Sant. Fanns väl en ice monster förut också.Nej! ”Fire and Ice Monsters” tycker jag är enda vettiga smeknamnen än så länge.
Oavsett så är det inte snowflakestruktur, inte ens nästan.Sant. Fanns väl en ice monster förut också.
Den blå är ju den klassiska ”-30 grader vindrutefrost”-tavlan inspirerad av bilpendlares januarimorgnar i Ribetsu, Hokkaido (https://en.m.wikipedia.org/wiki/Rikubetsu,_Hokkaido). Det är sen gammalt.Nej! ”Fire and Ice Monsters” tycker jag är enda vettiga smeknamnen än så länge.
Den blå är ju den klassiska ”-30 grader vindrutefrost”-tavlan inspirerad av bilpendlares januarimorgnar i Ribetsu, Hokkaido (https://en.m.wikipedia.org/wiki/Rikubetsu,_Hokkaido). Det är sen gammalt.
Det där är inte heller någon vidare pogue reissue...
Monster pogue?Det där är inte heller någon vidare pogue reissue...
Det smeknamnet är kanske redan taget? (den vänstra saken nedan alltså’Monster pogue?
Det smeknamnet är kanske redan taget? (den vänstra saken nedan alltså’
![]()
Kärringlänk.
Vad menar du?Kärringlänk.
Att länken ser ut som ett dekorativt armand för damer i den sämre delen av medelåldern.Vad menar du?
Att länken ser ut som ett dekorativt armand för damer i den sämre delen av medelåldern.