• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

Motsvarande 52 papp alltså. De svenska och thailändska priserna brukar ligga hyfsat lika va?

SLA025 är ju hi-beat. Jag tror även SLA025 var betydligt svårsåld (list 55?) jämfört med SLA017 som litade 38. Tror det blir svårt att få sålt SLA033 för över 40. Jag tycker SEIKO är ute och cyklar om de höjer sig till priser över Tudor.
My thoughts exactly. Sla025 has at least some motivation behind it with the movement, but this is just trying to capitalize on a well loved model. I suppose seiko could argue if you want a cheaper throwback just buy a turtle, but I'm pretty disappointed

Sett uppgifter om att listpris för SLA033 i Thailand ska ligga på 175.000 THB.
Om det stämmer så lär svensk list hamna en bit norr om 50 kakor.

Motsvarande 52 papp alltså. De svenska och thailändska priserna brukar ligga hyfsat lika va?

SLA025 är ju hi-beat. Jag tror även SLA025 var betydligt svårsåld (list 55?) jämfört med SLA017 som litade 38. Tror det blir svårt att få sålt SLA033 för över 40. Jag tycker SEIKO är ute och cyklar om de höjer sig till priser över Tudor.
Dyyyrt... för dyrt. Det är väl lite kul med re-issues om de hamnar i pris runt Turtle-serien men detta är löjligt. Tog på min gamla häck i protest!
30E11958-1202-4725-85B6-0DEE6FCACAEC.jpeg

lol, då får dom bjuda på många sake innan man kommer i köp form.

Ta det med en nypa salt då det är andrahandsuppgifter.
Det kommer dock från en person med mycket goda AD relationer så jag skulle bli förvånad om det är tokfel.

Andras barn och klockpriser är vad som får mig att känna mig gammal numer. En gång i tiden så hade jag några fina vintage exemplar och minns vilka ramaskrin det blev på delar av nätet när dessa en dag ”plötsligt” handlades i >$1000.

Ta det med en nypa salt då det är andrahandsuppgifter.
Det kommer dock från en person med mycket goda AD relationer så jag skulle bli förvånad om det är tokfel.

Andras barn och klockpriser är vad som får mig att känna mig gammal numer. En gång i tiden så hade jag några fina vintage exemplar och minns vilka ramaskrin det blev på delar av nätet när dessa en dag ”plötsligt” handlades i >$1000.
SLA033 lär ju i alla fall hamna mellan 40 och 55, gissningsvis typ så 175k bht låter logiskt (även om det är satans mycket för en klocka med 8L).

Ok men vaf jämför man SLA med? GS? Vill veta vad man får för de ev 50 pappen.
https://klocksnack.se/threads/stilstudie-av-en-lite-dyrare-seiko.76374/

https://klocksnack.se/threads/mm600-vs-gs600.86245/
Om du kollar dessa trådar så ser du skillnaderna. Man får inte lika skarpa index på en stämplad tavla (SLA017, MM600 & SLA033) som på en GS med applicerade index.

Dessutom har ju Prospexmodellerna Diashield vilket jag tycker drar ner skärpan på boetten något, dock lite.

Haha humor
”62MAS and wahtever the other name was” och så lite host på de:D

ok man kan diskutera det karln säger gällande denna framtida klocka. Vad kan vi förvänta oss i storleksmässigt tycker jag är intressantast. Vad tror ni?

Tycker det känns långsökt plus att visarna känns fel.
E5720E43-32FA-4BAE-B3AA-9971D0946945.jpeg
Är det bara jag som går igång som fan på denna? Känns ju som den ultimata dykarklockan.
Springdrive är ju bekymmersfritt.
Mm300-boetten är ju topptung så blir säkert kanon i titan. Nytt inlägg som ser hyfsat klassiskt ut. Kanske kanske 22mm bandbredd. What’s not to like?

Är det bara jag som går igång som fan på denna? Känns ju som den ultimata dykarklockan.
Mm300-boetten är ju topptung så blir säkert kanon i titan. Nytt inlägg som ser hyfsat klassiskt ut. Kanske kanske 22mm bandbredd. What’s not to like?
Fimpa datumet så är jag med dig!

• Like
Reactions: SdV
Vad tror du om priset? Någonstans mellan 40-50k?

Vad tror du om priset? Någonstans mellan 40-50k?
Skulle gissa på både och. Alltså 40 i Japan och 50 i Sverige. Beror på lite hur norrmännen räknar, vissa Prospexmodeller är ju helt fel prissatta i Sverige, exempelvis SLA021 som listar €3200 i hela EU men kostar 40 i Sverige.

Är också taggad som faen på den! Titan gör ju hela skillnaden för balans och SD går ju inte att klaga ett dugg på.

Tillbaka
Topp