• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

cafebici

Breitling
såg nyss denna på fb!
den gröna växer på en

FB_IMG_1594254803427.jpg

Ja, har beställt den gröna från Sjöbackens i Malmö. Ser fram emot att den ska dimpa ner i deras brevlåda men kommer nog dröja minst en månad till.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Smart!

Äntligen! Sökte gamla inlägg om dem tidigare i tråden men såg att det saknades lite;) Hur var det nu med tjocklek och glasbaksida?

Inte glasbaksida. 14.7mm tjock. Ganska tjock pga GMT men inte katastroftjock. Jag gick ju in med inställningen att detta skulle vara världens bästa klocka men så blev det inte, gick därifrån besviken. Gillade inte glaset heller, blev för mycket reflektioner.
 

frere

Audemars
2-Faktor
Inte glasbaksida. 14.7mm tjock. Ganska tjock pga GMT men inte katastroftjock. Jag gick ju in med inställningen att detta skulle vara världens bästa klocka men så blev det inte, gick därifrån besviken. Gillade inte glaset heller, blev för mycket reflektioner.
Hmm. Tänkte också att det skulle vara världens bästa klocka och att den skulle knuffa ut sbgn003 ur boet. Men så mycket tjockare, fler onödiga siffror, sämre datumplacering och en vintage speedy i mellanskillnad vägs nog inte ens upp av keramik och spring drive...
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Jamen visst är den. Kört 55 mil med den på handleden och med en sådan blev det aldrig tråkigt:) Har iofs en 116200 med mig också men har fått vila sen i tisdags även om den finns i en klockrulle i resväskan. Denna känns helt rätt att inleda en minisemester med.
Grymt! Förstår dig helt och hållet. Jag känner just nu att den här kommer sitta på ett tag till innan något annat plockas fram :D

Tycker den är sjukt bra för pengarna, och även om jag inte testat GS känns den här verkligen som flera steg upp kontra exempelvis min turtle :)
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Grymt! Förstår dig helt och hållet. Jag känner just nu att den här kommer sitta på ett tag till innan något annat plockas fram :D

Tycker den är sjukt bra för pengarna, och även om jag inte testat GS känns den här verkligen som flera steg upp kontra exempelvis min turtle :)
Haft tre GS och det är skillnad enligt mig. Med lupp är skillnaden ännu mer uppenbar som fasningarna på index t.e.x. Nu har jag iofs bara haft två GS dressare och en GMT men kvalitetskänslan är ännu ett snäpp upp som det borde vara. Å andra sidan är skillnaden lika stor mot de turtle och skx jag haft men det är ju också andra klockor i en annan prisklass så från Seiko får man det man betalar för kan jag tycka. Finns heller ingen GS dykare i den här storleken så den passar mig perfekt just nu.
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Haft tre GS och det är skillnad enligt mig. Med lupp är skillnaden ännu mer uppenbar som fasningarna på index t.e.x. Nu har jag iofs bara haft två GS dressare och en GMT men kvalitetskänslan är ännu ett snäpp upp som det borde vara. Å andra sidan är skillnaden lika stor mot de turtle och skx jag haft men det är ju också andra klockor i en annan prisklass så från Seiko får man det man betalar för kan jag tycka. Finns heller ingen GS dykare i den här storleken så den passar mig perfekt just nu.
Nej, men det förstår jag helt och hållet. Dumt exempel från min sida med GS, menade inte att den är i klass med en sådan på något sätt. Menade bara att skillnaden mot en annan (i min mening) mer ”vanlig” SEIKO typ SKX eller turtle, så är den här betydligt bättre. Prisskillnaden till trots, som jag inte tycker är jättestor sett till vad man får. Men det är ju min personliga reflektion såklart ska tilläggas :)

Hoppas för övrigt att jag en dag kanske slår till på en GS. Verkligen en helt annan finish/hantverk.
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Nej, men det förstår jag helt och hållet. Dumt exempel från min sida med GS, menade inte att den är i klass med en sådan på något sätt. Menade bara att skillnaden mot en annan (i min mening) mer ”vanlig” SEIKO typ SKX eller turtle, så är den här betydligt bättre. Prisskillnaden till trots, som jag inte tycker är jättestor sett till vad man får. Men det är ju min personliga reflektion såklart ska tilläggas :)

Hoppas för övrigt att jag en dag kanske slår till på en GS. Verkligen en helt annan finish/hantverk.
Inget dumt exempel alls. SBDC101 är grym på alla sätt och jag håller den högt som sagt. Jag saknar faktiskt bara en klocka jag sålt av alla och det var en rasslig Heuer 1000 från början av 80-talet som under lupp var möglig minst sagt. Möjligen också en GS SBGW235 som jag köpte i Japan. Fast den var var utan några fel över huvudtaget. Blir nog en till sådan någon gång.
 
Topp