Det är Seikos grej, de gör en grym klocka och fuckar sen upp en detalj totalt...
Om det inte är datum kl 15:30 smäller man på en ful prospex-logga eller trycker massa ful text som i exemplet här.
Detta var nog det dummaste på mycket länge.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är Seikos grej, de gör en grym klocka och fuckar sen upp en detalj totalt...
Om det inte är datum kl 15:30 smäller man på en ful prospex-logga eller trycker massa ful text som i exemplet här.
Har det någon gång varit gruppköp på ngt som GS släppt?Tänk om Seiko kunde släppa nåt riktigt bra som kan bli årets gruppköp![]()
Har för mig att det var något jippo med sbgn 001,003,005 när dom släpptes.Har det någon gång varit gruppköp på ngt som GS släppt?
Tänker en riktigt bra kvartsare..
GS Quartz GMT:Har det någon gång varit gruppköp på ngt som GS släppt?
Tänker en riktigt bra kvartsare..
Huruvida det är fult eller inte kanske är en smaksak, men vad faen vill Seiko säga med först ”automatic” och sedan ”3days” i samma mening? Antingen är den väl automatisk och går så länge den bärs, eller så är den manuell med 3 dagars gångreserv!?!?Det är Seikos grej, de gör en grym klocka och fuckar sen upp en detalj totalt...
Tre dagar är ju iofs så lång tid som den snurrar då den INTE bärs (automatisk) eller vrids upp (manuell).Huruvida det är fult eller inte kanske är en smaksak, men vad faen vill Seiko säga med först ”automatic” och sedan ”3days” i samma mening? Antingen är den väl automatisk och går så länge den bärs, eller så är den manuell med 3 dagars gångreserv!?!?
Att det är gångreserven som åsyftas förstår jag givetvis, men att skriva ihop informationen på det viset kan lika gärna betyda att den bara är automatisk i 3 dagar, vilket inte är syftet. Helt enkelt en dåligt formulerad presentation på tavlan av en automatisk klockaTre dagar är ju iofs så lång tid som den snurrar då den INTE bärs (automatisk) eller vrids upp (manuell).
Dessutom är väl tre dagars gångreserv inte direkt något att skylta med. Eller? Vill minnas att jag har sett ”5 days” på någon annan modell, vilket åtminstone är lite extra. På en ny men limiterad syskonmodell till denna KS står det bara ”Automatic”. Fin tavla dock.Att det är gångreserven som åsyftas förstår jag givetvis, men att skriva ihop informationen på det viset kan lika gärna betyda att den bara är automatisk i 3 dagar, vilket inte är syftet. Helt enkelt en dåligt formulerad presentation på tavlan av en automatisk klocka
Jag tror inte man brukar skriva ut gångreserv på automater över huvud taget, springdrive eller manuella ja, men inte registrerat på automatiska klockor innanDessutom är väl tre dagars gångreserv inte direkt något att skylta med. Eller? Vill minnas att jag har sett ”5 days” på någon annan modell, vilket åtminstone är lite extra. På en ny men limiterad syskonmodell till denna KS står det bara ”Automatic”. Fin tavla dock.
Riktigt fina! Dessa tror jag kommer sälja bra, vissa av dem iaf!Några trevliga uppdateringar för seiko 5 field-kollektionen för oss med lite mindre handleder:
SRPJ81, SRPJ83, SRPJ85 i 36mm
![]()
SRPJ87, SRPJ89 i 36mm
![]()
Bilder från James-Porter, diggade den gröna!
![]()
Trevliga! Nån prisinformation?Några trevliga uppdateringar för seiko 5 field-kollektionen för oss med lite mindre handleder:
SRPJ81, SRPJ83, SRPJ85 i 36mm
![]()
SRPJ87, SRPJ89 i 36mm
![]()
Bilder från James-Porter, diggade den gröna!
![]()
Jag gillar billiga Seiko 5or. Misstänker säkert att de likt många andra kommer försöka kräma ut mer än jag tycker är rimligt.Trevliga! Nån prisinformation?
270 euro läste jag nånstans.Jag gillar billiga Seiko 5or. Misstänker säkert att de likt många andra kommer försöka kräma ut mer än jag tycker är rimligt.
Jag hoppas jag har fel. Fanns flera jag skulle kunna tänka mig testa![]()
Råd har man ju. Men tycker ändå Seiko 5or bör vara lite billigare om de nu inte förbättrat sin kvalitetskontroll till den prisnivån.270 euro läste jag nånstans.
Ojojoj, automatiska dykargmt från Seiko. Inte sett liknande från Seiko tidigare? Fina!!! Tycker dock datum kl 4:30 och texten ”3 days” drar ner klockan lite.Nya Seiko gmt dykare SPB381, SPB383, och SPB385.
![]()
Seiko Unveils The Prospex SPB381, SPB383, And SPB385 — The First Mechanical GMT Divers In The Prospex Collection
✓ Introducing the Seiko Prospex SPB381, SPB383, and SPB385 ✓ Three mechanical GMT additions to the Prospex collection ✓ Check them out! ✓www.fratellowatches.com
Riktigt fina om lite dyraNya Seiko gmt dykare SPB381, SPB383, och SPB385.
![]()
Seiko Unveils The Prospex SPB381, SPB383, And SPB385 — The First Mechanical GMT Divers In The Prospex Collection
✓ Introducing the Seiko Prospex SPB381, SPB383, and SPB385 ✓ Three mechanical GMT additions to the Prospex collection ✓ Check them out! ✓www.fratellowatches.com
Mycket snygga!Nya Seiko gmt dykare SPB381, SPB383, och SPB385.
![]()
Mycket bra! Gruppköp @yonsson ?Nya Seiko gmt dykare SPB381, SPB383, och SPB385.
![]()
Vore coolt!Mycket bra! Gruppköp @yonsson ?![]()
Dessa ser ju sjukt lovande ut! Både den gröna och svarta. Blir nogs dags för lite rotation i lådan i juni.Nya Seiko gmt dykare SPB381, SPB383, och SPB385.
![]()
Jag tror inte intresset blir riktigt så stort för dessa, men finns det en efterfrågan så…Mycket bra! Gruppköp @yonsson ?![]()
Det är synd när de lägger så mycket tid på att designa en snygg klocka och sen kastar in ett fylledatum på dem. Speciellt på den med silvertavla ser det riktigt billigt ut. Hade varit mycket snyggare antingen utan datum eller att de satt det klockan tre. Ska man nu inkoorporera ett datum så kan man väl i alla fall fasa kanterna eller sätta en ram och inte bara stansa ett hål i tavlan.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Några foton på de nya GMTarna. Tycker den satt bra. Min enda invändning är att det är en väldans massa text på tavlan.
Den gröna är sjukt fin![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Några foton på de nya GMTarna. Tycker den satt bra. Min enda invändning är att det är en väldans massa text på tavlan.