• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

Mja, den limiterade kom i våras så inte så väldans ny och redan behandlad här i tråden. Den är ruskigt fin, dock! Skulle gärna ha en sån.
Tror vi ska ha en här på KS om jag inte missminner mig helt.
Den är grym 😎
C4712EDC-4313-4617-98C1-615C62DACD73.jpeg

Har Seiko 9F86 möjlighet att justera timmarna utan att stoppa verket, med sommar/vintertid hade det varit lysande. Men jag vill minnas att det inte går att hoppa timmarna. Nån som har bättre koll?

Nu är jag säkert sist på bollen. Fick syn på den på @Molle insta men fan va fina dom är! Har ägt sbgn005 men klickade inte riktigt med den.

En sån här vill man ju ha!

0ADCCE3F-5D28-4E0A-A0A7-5D08C4671223.jpeg
Den där var ju riktigt trevlig!
Har Seiko 9F86 möjlighet att justera timmarna utan att stoppa verket, med sommar/vintertid hade det varit lysande. Men jag vill minnas att det inte går att hoppa timmarna. Nån som har bättre koll?
Det går att hoppa timmar fram och tillbaka som man vill utan att stoppa sekundvisaren.

Det är faktiskt så man ställer datumet på dessa.

Modern grön blue lagoon? Den här var riktigt bra! Australien limited.

Denna lanseras samtidigt, Noosa:
SPB347J-RRP1500-2.jpg

Nu är jag säkert sist på bollen. Fick syn på den på @Molle insta men fan va fina dom är! Har ägt sbgn005 men klickade inte riktigt med den.

En sån här vill man ju ha!

0ADCCE3F-5D28-4E0A-A0A7-5D08C4671223.jpeg

Sjukt fina! Har en SBGN003, en fantastisk klocka.

GS äger dress och GMT segmentet. På tiden de släpper kronografer och dykare i samma klass.

Hittils har det varit uselt på den fronten..

Sjukt fina! Har en SBGN003, en fantastisk klocka.

GS äger dress och GMT segmentet. På tiden de släpper kronografer och dykare i samma klass.

Hittils har det varit uselt på den fronten..
Jag tycker dykaruren är rätt OK, men har visserligen bara en SBGX337. Men det beror så klart på vad man är ute efter. Om man vill ha mindre dykarur är det än så länge kört, likaså om man vill ha keramisk vridring (fast det kanske har kommit på de allra senaste?). Men snygga är de, speciellt SLGA001 och de andra med kantig design.

Men med det sagt, jag vill inte byta bort mina Planet Ocean-kronografer.

Apropå kronografer: Grand Seikos med stora vårtor till tryckknappar är inte vackra. Jag gillar de där kantiga, varav en av de första har urtavla inspirerad av en lejonman. Men det verkar inte finnas någon i sortimentet med den boetten längre.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp