• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nyheter

PAM01631 - $107,000 RRP

1776143117769.png

1776143127068.png

De är ändå lite roliga ... som att de vill sitta på de bästa idéerna och därmed släpper de lite mindre bra.

Varför är inte 1731 utan sekundvisare? Det skulle göra den till en perfekt kombo av 390 / 655/372 / 8-dagars ... storsäljare i mina ögon. Men jag antar att 422 säljer bättre än 372, av någon anledning.

Varför är 1733 destro?

Varför är inte 1735 44mm?

:facepalm: :woot:

Senast ändrad:
Men ganska kul släpp ändå. Synd på det fulpatinerade stålet dock. Då är borstat, polerat eller pvd bättre.

De är ändå lite roliga ... som att de vill sitta på de bästa idéerna och därmed släpper de lite mindre bra.

Varför är inte 1731 utan sekundvisare? Det skulle göra den till en perfekt kombo av 390 / 655/372 / 8-dagars ... storsäljare i mina ögon. Men jag antar att 422 säljer bättre än 372, av någon anledning.

Varför är 1733 destro?

På fråga och påstående 1 har du fel. På fråga 2 håller jag med. På fråga 3 är svaret för att den är 47mm.

Varför är 1733 destro?

1731 är i det närmaste perfektion.

…vilket den givetvis även hade varit utan subsekund. Med eller utan subsek är ju om något en ren smaksak.

Överlag får väl ändå sägas att det generellt är frågan om mycket lyckade släpp vad gäller denna kvintett.

Det finns ju trots allt också fortfarande folk som efterfrågar de klassiska 47mm..

…vilket den givetvis även hade varit utan subsekund. Med eller utan subsek är ju om något en ren smaksak.

Överlag får väl ändå sägas att det generellt är frågan om mycket lyckade släpp vad gäller denna kvintett.

Det finns ju trots allt också fortfarande folk som efterfrågar de klassiska 47mm..
Håller helt med om 1731. Det har diskuterats dussintals sidor om en 372/422 i 44mm och nu finns den ju (så när som på färgen på tavlan). Tycker faktiskt de inte kunde gjort ett bättre släpp

1731 är fantastisk! Matt tavla, rätt mängd koppar i guldlegeringen av visarna. Hade personligen offrat 300m emot ett plexiglas med 100m dock men det är småsaker bara

Subsekunden väger upp för kronskyddet och ger en mer harmonisk tavla precis som radiomirs gör sig bäst utan subsekunden

Men de andra släppen… det är 2026 och de fortsätter ta fram klockor, som de trycker på med wow-faktorer, med sunburst… gode gud liksom

Jag inser ändå nu, som flera av er redan gjort, att jag gnäller i onödan. Alla klockorna är helt okej och till och med bra släpp. Panerai börjar återgå till sin forna storhet. Det är okej att det poppar upp något konstigt som Hafnium ibland. De körde ju Tantalum en gång i tiden också. Så länge det inte bara är massa nya material, konstiga former och 17 svindyra experience pieces. Nä, det här är en bra runda ändå.

Åsså var det ju dock det där med priserna då. Där får de minus. :)

Jag inser ändå nu, som flera av er redan gjort, att jag gnäller i onödan. Alla klockorna är helt okej och till och med bra släpp. Panerai börjar återgå till sin forna storhet. Det är okej att det poppar upp något konstigt som Hafnium ibland. De körde ju Tantalum en gång i tiden också. Så länge det inte bara är massa nya material, konstiga former och 17 svindyra experience pieces. Nä, det här är en bra runda ändå.

Åsså var det ju dock det där med priserna då. Där får de minus. :)
Det är väl inte bara Panerai som får minus för sina priser. Det får alla nu tycker jag.

Den är sjukt bra men €9200?

Tillbaka
Topp