• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

nysläpp från timex för vintagenörden!

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Bulova har jag missat helt. Men visst kanske det är så att det finns många bra alternativ, men får vänta tills fler bilder och reflektioner ramlar in så man jämnföra om timex faller på kvaliten eller inte.
Tror nog att den kommer sälja bra för att den är ju snygg :) Bara det att när iallafall jag tänker på Timex så tänker jag mer prisvärt än något annat. När man släpper en dykare med 5atm och ospecificerat kvartsverk till samma pris som t.ex. en Tissot PR100 så börjar det lukta lite fashionklocka vilket jag tycker är synd då Timex ändå är ett märke med en lång historia.
 

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Tror nog att den kommer sälja bra för att den är ju snygg :) Bara det att när iallafall jag tänker på Timex så tänker jag mer prisvärt än något annat. När man släpper en dykare med 5atm och ospecificerat kvartsverk till samma pris som t.ex. en Tissot PR100 så börjar det lukta lite fashionklocka vilket jag tycker är synd då Timex ändå är ett märke med en lång historia.
Dykare och dykare haha, jo förstår din kritik. men dom säger ju faktiskt dykar-inspirerad ;)
 

Dr Hochblume

Panerai
Jag hoppas Timex börjar släppa nya klockor med deras manuella och automatiska urverk. Och jag vet att urverken inte är de bästa på marknaden, men de är grymt enkla och lätta att sparka igång om de har stannat:)
Här är min Marlin från 65, med urverk 24
15589023239489160677588685560378.jpg
 

avonbraun

Breitling
Tjena! Jag fick en insta-annons från care of carl imorse o beställde den därifrån (nya timex q klockan). Googlade runt på bilder på klockan precis, precis som ni vet kan man inte bara vänta.. ;) hamnade här på forumet och såg att de va många som va sugna på den. Hoppas de hjälper ngn ifall ni inte redan kände några som eventuellt kunde ta in den/hade den i lager!
 

mr.elcar

Cartier
2-Faktor
Tjena! Jag fick en insta-annons från care of carl imorse o beställde den därifrån (nya timex q klockan). Googlade runt på bilder på klockan precis, precis som ni vet kan man inte bara vänta.. ;) hamnade här på forumet och såg att de va många som va sugna på den. Hoppas de hjälper ngn ifall ni inte redan kände några som eventuellt kunde ta in den/hade den i lager!
Slutsåld! :(:arghh:
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Tjena! Jag fick en insta-annons från care of carl imorse o beställde den därifrån (nya timex q klockan). Googlade runt på bilder på klockan precis, precis som ni vet kan man inte bara vänta.. ;) hamnade här på forumet och såg att de va många som va sugna på den. Hoppas de hjälper ngn ifall ni inte redan kände några som eventuellt kunde ta in den/hade den i lager!
Vi får se, de som har Timex i Sverige ska kolla om de har tillgång till den. Mer kompicerat och snårigt än man kan tro. Får de klartecken så behöver de gissningsvis ta hem minst tio. Så jag inväntar svar. Lite spännande var ifrån det här Boråsföretaget Care of Carl sidoimporterar alla Timex ifrån.
 

mr.elcar

Cartier
2-Faktor
Vi får se, de som har Timex i Sverige ska kolla om de har tillgång till den. Mer kompicerat och snårigt än man kan tro. Får de klartecken så behöver de gissningsvis ta hem minst tio. Så jag inväntar svar. Lite spännande var ifrån det här Boråsföretaget Care of Carl sidoimporterar alla Timex ifrån.
10 klockor lär ju lätt gå åt här på forumet. Ja, märkligt att Care of Carl fick tag i några.
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Hur som, tack vare Timexsöket så gjorde jag en trevlig upptäckt hos min leverantör, de har börjat sälja Alpina! ...Blir dock lite annan prisklass än Timex.
 

Dr Hochblume

Panerai
Ja, rör det sig om bara tio stycken så ska det inte vara några problem alls.
Tills jag fått svar så får ni njuta av min filippinska Timex. :)
PSX_20190527_215948.jpg
Den var fin:) Jag har aldrig sett en från Filippinerna tidigare.
OT: Jag bjuder på en från Taiwan med lite udda boett form, där urverket och tavlan är monterat från ovansidan.
15590662872863898649905726110722.jpg

Ledsen för att jag OT:ar, men det är så sällan Timex syns i forumet:oops:
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Den var fin:) Jag har aldrig sett en från Filippinerna tidigare.
OT: Jag bjuder på en från Taiwan med lite udda boett form, där urverket och tavlan är monterat från ovansidan.
15590662872863898649905726110722.jpg

Ledsen för att jag OT:ar, men det är så sällan Timex syns i forumet:oops:
Jag har inget speciellt förhållande till Timex men många fnyser säkert föraktfullt åt dem. Min enkla mekaniska är inte märkvärdig men den håller tiden och har över 50 timmars gångtid. Haft en 70-talskvartsare också men den är sorgligt nog död.
PSX_20190528_220412.jpg
PSX_20170607_205428.jpg
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Ännu inget svar ifrån Timex om att köpa deras re-issue Pepsi Q. Troligen kommer det att bli tvunget att köpa hem ett långt större antal än tio.
 

mr.elcar

Cartier
2-Faktor
Det verkar ju onekligen dött på reissue-fronten. Har också haft kontakt med dem men de kan ju inte säga något om när/om den kommer tillbaks i lager. :(
 

mr.elcar

Cartier
2-Faktor
Nej, det var längesen nu. Men fick känslan av att den som svarade inte hade någon som helst inblick i företaget (vilket man kanske kan förstå).
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Nej, det var längesen nu. Men fick känslan av att den som svarade inte hade någon som helst inblick i företaget (vilket man kanske kan förstå).
Nä, det lär nog inte bli nåt... Pratade igår med chefen för svenska agenturen och Timex vill att man lägger en order där det åtminstone står tre siffror i kolumnen för antal beställda klockor.
 
Topp