Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Agree, den här köper ingen som tänker använda klockan i närtid. Gentlemännen här i tråden är ute efter att tjäna en snabb genom att flippa den vidare.Jaha, en NOS för 90 lax. Och sen? Bankfacket? Börjar man bära den så är den inte NOS längre. Bättre att leta rätt på en riktigt fin använd. Blir dessutom billigare.
Gvs. Vem vill inte tjäna 60k+ på en affär. Går ju att flippa till handlare ute i världen.Agree, den här köper ingen som tänker använda klockan i närtid. Gentlemännen här i tråden är ute efter att tjäna en snabb genom att flippa den vidare.
Glöm inte deklarera vinsten sen mr. snabba cashGvs. Vem vill inte tjäna 60k+ på en affär. Går ju att flippa till handlare ute i världen.![]()
Som jag skrev tidigare så är denna klocka något för samlaren som tänker behålla den oanvänd eller för den som köper den som investering för att sälja den dyrare. (Nästan) ingen köper en nos för dem pengarna för att bruksa den då kan man lika gärna köpa en riktigt fin för 55'.Jaha, en NOS för 90 lax. Och sen? Bankfacket? Börjar man bära den så är den inte NOS längre. Bättre att leta rätt på en riktigt fin använd. Blir dessutom billigare.
Med de få säljplattformar som finns så är det svårt att utgå från något annat? Speciellt svårt dessutom när en klocka är såpass ovanlig som som denna. Tror vi dock att alla är överens om denna är ett kap för 90k ifall allt stämmer.Chrono24 är sällan en bra måttstock för vad saker "ska" kosta.
Chrono24 kanske funkar på vanliga klockor det säljs mycket av. När det däremot handlar om något som inte är så vanligt, är det en dålig referens att utgå ifrån.Med de få säljplattformar som finns så är det svårt att utgå från något annat? Speciellt svårt dessutom när en klocka är såpass ovanlig som som denna. Tror vi dock att alla är överens om denna är ett kap för 90k ifall allt stämmer.
Och i två led dessutom. En samlare som har haft den i bankfack sen köpet bör ju rimligtvis kolla upp priset innan hen säljer. Samlaren skulle ju dessutom troligtvis behöva sålt för betydligt lägre än det nuvarande priset, varför?Spännande men varför skulle Jälmer sälja den så dyrt som är "proffs" om nu merparten av forumet "vet" att den är värd nästan det dubbla?
Det är ju inte så att Jälmer tidigare har framstått som en god samarit för klockentusiaster direktMen som sagt spännande!
Jag håller helt medChrono24 kanske funkar på vanliga klockor det säljs mycket av. När det däremot handlar om något som inte är så vanligt, är det en dålig referens att utgå ifrån.
Tycker dock 90 000 är svindyrt för en vanlig safirmodell det gjorts åtskilliga tiotusentals av. Låt vara att den är oanvänd, men det är ändå dyrt för en tråkklocka.
Daniel är enligt min mening ingen skojare. Han är inte perfekt, men vilken urmakare är det? Hur många problemfria affärer gör han per år? Skulle jag gissa en typ Ebay-rank på Daniel så skulle han nog få 99,9%. På begagnatmarknaden finns många förväntningar, mer eller mindre rimliga både vad gäller skick och pris.
Daniel driver två butiker och säljer ett antal hundra märkesklockor per år, mest begagnat. Har aldrig hört att han inte erbjuder sig att rätta till eller låta köp återgå när något blivit fel och när så kan anses rimligt. Att ta en second opinion när man köpt ett begagnat ur är ett klokt drag oavsett vad säljaren heter.
Jag betraktar Daniel som en god vän, det skall sägas och jag rekommenderar dig gärna att handla av/med honom och bilda dig en egen uppfattning. Många här på forumet gör det regelbundet..
Varför försvara någon som har satt i system att ljuga om objekten som man säljer?Daniel är enligt min mening ingen skojare. Han är inte perfekt, men vilken urmakare är det? Hur många problemfria affärer gör han per år? Skulle jag gissa en typ Ebay-rank på Daniel så skulle han nog få 99,9%. På begagnatmarknaden finns många förväntningar, mer eller mindre rimliga både vad gäller skick och pris.
Daniel driver två butiker och säljer ett antal hundra märkesklockor per år, mest begagnat. Har aldrig hört att han inte erbjuder sig att rätta till eller låta köp återgå när något blivit fel och när så kan anses rimligt. Att ta en second opinion när man köpt ett begagnat ur är ett klokt drag oavsett vad säljaren heter.
Jag betraktar Daniel som en god vän, det skall sägas och jag rekommenderar dig gärna att handla av/med honom och bilda dig en egen uppfattning. Många här på forumet gör det regelbundet..
Mer drama i klockträsket än i Glamour![]()
Ska inte spinna vidare för långt på detta spåret då det redan har avhandlats men det har ju bevisats mer än en gång hur han gör affärer, att de 2-3 "dåliga" affärer han då av misstag råkat gjort (som diskuterats här) skulle drabba just de få personer som hänger på KS och är insatta i ämnet tar jag för osannolikt tyvärr, troligare är snarare att de är toppen av ett isberg.Daniel är enligt min mening ingen skojare. Han är inte perfekt, men vilken urmakare är det? Hur många problemfria affärer gör han per år? Skulle jag gissa en typ Ebay-rank på Daniel så skulle han nog få 99,9%. På begagnatmarknaden finns många förväntningar, mer eller mindre rimliga både vad gäller skick och pris.
Det är väl inte konstigare än att investera i konst eller aktier. Inget vet vad värdet är om 10 år men en del blir rikare än andraOnT: kan bara förundras över hur det kan bli sådana priser på dylika rolex... är det tanken att man skall fortsätta ha den i kassaskåp och förhoppningen att någon vilsen själ vill betala överpris om säg 10 år... förstår inte riktigt
Han kan vara hur trevlig som helst, det är oftast skojare. De fall som tagits upp på KS handlade ju om att han ändrat/undanhållit info, så inga misstag. Jag är mer intresserad av mörkertalet på folk som ej kontrollerat det de köpt och litat på beskrivningen. Men nog om honom.Daniel är enligt min mening ingen skojare. Han är inte perfekt, men vilken urmakare är det? Hur många problemfria affärer gör han per år? Skulle jag gissa en typ Ebay-rank på Daniel så skulle han nog få 99,9%. På begagnatmarknaden finns många förväntningar, mer eller mindre rimliga både vad gäller skick och pris.
Det handlar ju iofs inte om en nos klocka som det gjorts tiotusentals av. Det handlar om en nos gmt som det gjorts fåtal av med 3186 verket i. Låg en beggad ute på finn.no för 150k nok som försvann på någon vecka så verkar ha blivit såld. Hade inte heller pröjsat 150 för en med 3186 verket i men en nos med 3186 är värd 150.Chrono24 kanske funkar på vanliga klockor det säljs mycket av. När det däremot handlar om något som inte är så vanligt, är det en dålig referens att utgå ifrån.
Tycker dock 90 000 är svindyrt för en vanlig safirmodell det gjorts åtskilliga tiotusentals av. Låt vara att den är oanvänd, men det är ändå dyrt för en tråkklocka.
+1. Mycket snack i tråden. Finns det ett arbitrage på 50k är det väl bara att plocka upp för er som är så tvärsäkra? Put your money where your mouth is som amrisarna säger...Så många inlägg och fortfarande ingen som kan verifiera korrektheten i annonsen??!![]()