• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oanvänd fullset Rolex GMT Master II 16710 NOS M serie till salu hos Jälmers Ur

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
+1. Mycket snack i tråden. Finns det ett arbitrage på 50k är det väl bara att plocka upp för er som är så tvärsäkra? Put your money where your mouth is som amrisarna säger...
Har skrivit till Daniel att jag kan ta den om allt stämmer men har inte fått något svar och skickade igår. En annan här på forumet fick svar att det var många intressenter.
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Det handlar ju iofs inte om en nos klocka som det gjorts tiotusentals av. Det handlar om en nos gmt som det gjorts fåtal av med 3186 verket i. Låg en beggad ute på finn.no för 150k nok som försvann på någon vecka så verkar ha blivit såld. Hade inte heller pröjsat 150 för en med 3186 verket i men en nos med 3186 är värd 150.

Okej. Lycka till.
 

JohnDoe

Rolex
För mig låter det osannolikt att Hjälmers skulle sätta ett lågt pris på något han skulle kunna ta betydligt bättre betalt för. Med tanke på de tidigare trådar som finns om tveksamt utförda arbeten etc så finns det utrymme för frågor kring klockan.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Stämmer in i kören här... Daniel är inte dum. Om nu klockan kan säljas för runt 130-150k, så gör han såklart det. Varför slumpa bort den för 90k?
Lockpris?
 

Rivalen

Rolex
Och såld är den och det var inte jag som köpte. Kunden verkade helnöjd. Om kunden kommer att posta sin förnöjsamhet här återstår att se.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Tror ni allvarligt att denna klocka är en bättre investering än t ex drwatch fina 5512 som han har just nu på låt oss säga på 10-20 års sikt? Det tror inte jag.
 

thomastheswede

Audemars
Tror ni allvarligt att denna klocka är en bättre investering än t ex drwatch fina 5512 som han har just nu på låt oss säga på 10-20 års sikt? Det tror inte jag.
Intressant frågeställning. Kommer en "udda" variant av en så pass modern och vanlig klocka sticka iväg på liknande sätt som de gamla vintageklassikerna. Only time will tell, men JAG är skeptisk till att denna klocka kommer att fortsätta skena iväg i pris.
 
Senast ändrad:

E38B12

Breitling
En vettig, lätt bruksad 16710 med 3186 kostade ca 65 lax för ett halvår sedan. När marknaden vill ha uppemot 116719-priser för mindre än tio år gamla NOS bör man luta sig tillbaka och inse vansinnet. Den här har inte ens stick dial...
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor

willbur

Rolex
2-Faktor
Jag är lite förvirrad så om någon har ett bra svar på det här så skulle det uppskattas. Det han säljer är en sport klocka i stål, i det här fallet en GMT. Om du köper motsvarigheten idag, en 116710 idag och låter den ligga i ett kassaskåp i 8 år skulle den vara värd lika mycket som den här då? Förstår inte hur den kan bli så "Premium"?
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Jag är lite förvirrad så om någon har ett bra svar på det här så skulle det uppskattas. Det han säljer är en sport klocka i stål, i det här fallet en GMT. Om du köper motsvarigheten idag, en 116710 idag och låter den ligga i ett kassaskåp i 8 år skulle den vara värd lika mycket som den här då? Förstår inte hur den kan bli så "Premium"?
De sista producerade 16710 hade det nya verket i sig (3186) alltså samma verk som finns i 116710. I vanliga fall sitter det ett 3185 i 16710. Det som gör den premium är att bara väldigt få 16710 producerades med 3186 verket och denna är nos.
 

MånsT

Rolex
Jag är lite förvirrad så om någon har ett bra svar på det här så skulle det uppskattas. Det han säljer är en sport klocka i stål, i det här fallet en GMT. Om du köper motsvarigheten idag, en 116710 idag och låter den ligga i ett kassaskåp i 8 år skulle den vara värd lika mycket som den här då? Förstår inte hur den kan bli så "Premium"?
Den extraordinära med klockan i fråga var väl 3186-verket som tillverkades i få exemplar. En vanlig 16710 har 3185.

Edit: Tvåa på bollen med 0,0001 sekund
 
Topp