• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ockerpriser hos svenska återförsäljare

aadde81

Cartier
Lite off-topic eftersom det handlar om löparskor men tyckte den här bilden ändå är intressant på tal om butikers marginaler vs. europeisk näthandel (som är mycket billigare).

skonklammer.jpg
 

BOTL

Panerai
Ett bra argument för AD borde vara service och bemötande. Jag anser att otrevliga säljare är dum i precis hela huvudet. Det är för mig och många jag könner en anledning till varför man köpt en produkt på nätet istället för i butik.

Butiken ska locka sina kunder med KUNSKAP, snabb leverans (att ha varan hemma), absurd bra bemötande och långsiktigt tänk. Kolla bara hur man blir behandlad på Nespressos butiker!!

Sen är det för mig inte värt 70000 kr extra att handla hos ad men ett par tusen absolut. Jag vill att våra hantverkare (urmakare) ska finnas kvar.
Problemet för någon som mig som har cigarrer som största hobby är okunniga handlare ned värdelös förvaring och vissa promotor sina bajacigarrer så hårt att bilförsäljare hade blivit rosa om kinderna. Och ett förbaskat dåligt urval, då blir det etablerade handlare mm köper ifrån som kan sin sak.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Ett bra argument för AD borde vara service och bemötande. Jag anser att otrevliga säljare är dum i precis hela huvudet. Det är för mig och många jag könner en anledning till varför man köpt en produkt på nätet istället för i butik.

Butiken ska locka sina kunder med KUNSKAP, snabb leverans (att ha varan hemma), absurd bra bemötande och långsiktigt tänk. Kolla bara hur man blir behandlad på Nespressos butiker!!

Sen är det för mig inte värt 70000 kr extra att handla hos ad men ett par tusen absolut. Jag vill att våra hantverkare (urmakare) ska finnas kvar.
Problemet för någon som mig som har cigarrer som största hobby är okunniga handlare ned värdelös förvaring och vissa promotor sina bajacigarrer så hårt att bilförsäljare hade blivit rosa om kinderna. Och ett förbaskat dåligt urval, då blir det etablerade handlare mm köper ifrån som kan sin sak.
Det ligger rätt så mycket i det du säger, som fysisk handlare så måste man ha god kunskap om de varor man säljer och ett vänligt kundbemötande är en förutsättning för framgång.

Jag kan väl tillägga att det finns säljare på nätet som är både otrevliga och okunniga :)
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Jag kan väl tillägga att det finns säljare på nätet som är både otrevliga och okunniga :)
Finns också säljare på nätet som är väldigt kunniga samt trevliga och butikspersonal som är så otrevliga att man blir mörkrädd..

Tycker personligen att denna diskussionen är dum då jag alltid köper säljaren innan försäljning. Trevlig och kunnig personal samt seriösa handlare = troligt köp, oavsett online eller i fysisk butik. Dock kan man köpa en klocka för halva priset från en seriös säljare så tycker jag att man ska göra det. Dumt att köpa klockor långt över deras värde även när man lägger till risken att köpa online.

Tycker också att Seiko borde lägga lite kraft på nordeuropa. Tror att deras försäljning hade ökat enormt om de ändrade policy och skötte försäljningen här på ett annat sätt med konkurrenskraftiga priser.
 
Topp