• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiell passaround: ORIS Aquis Date! (paketöppning)

Jag va den ända som tog väl hand om Doris... Såg till att hon blev lämnad och hämtad på förskolan måndag-fredag för att sedan spendera resten av tiden i ett lugnt Täby.
Hon behöver komma till ett trygg hem....

Jag va den ända som tog väl hand om Doris... Såg till att hon blev lämnad och hämtad på förskolan måndag-fredag för att sedan spendera resten av tiden i ett lugnt Täby.
Hon behöver komma till ett trygg hem....
Jag har just fått reda på att Täby Park Hotell, mitt i Täby, ska inhysa 500 invandrare. Många av dem från Turkiet, vilka älskar just Orisklockor. Det här kan bli skakigt för Doris....

Orimligt att vi inte ligger på KS förstasida när dendär orangea fjanten som inte ens är hemma hos nån gör det!!!
Doris satsar på karriär som tatuerare
20150925_102617.jpg

Så är Doris äntligen framme. Först verkade det som att det inte riktigt skulle passa in armbandet till min handled, men kortaste (eller näst kortaste) inställningen på snabbjustering + kortaste på spännet visade sig vara precis lagom.
Det märks ju att hon har rest runt och träffat många killar innan mig. Framför allt bär spännet tydliga spår av deskdiving och mer därtill och hon har också fått något synligt märke på den borstade delen av boetten. Hennes kompis lådan har också fått sina smällar. Kanske inte så konstigt efter att ha blivit postad 20 gånger? Någon verkar också förivrat sig lite med kniven vid paketöppningen och ärrat ytterlådan. Vi får alla våra smällar i livet och jag är inte utan märken jag heller.
Första intrycket är annars väldigt bra. Det känns som en gedigen klocka på alla sätt. Möjligtvis att kronan upplevdes som lite för sladdrig när jag justerade tiden.
Skiftbyte, jag byter dykare mot dykare och ser att jag har missat att ställa om datumet. En evighetskalender vore kanske inte helt fel för nästa passaround?
DSC_1127.jpg

På kvällen tyckte jag att lumen verkade rätt svag men nu på morgonen var klockan lätt att läsa av i mörkret. Lumen får ett gott betyg!

Tillbaka
Topp