• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
@Guskleto du får gå tillbaka till 15300 om du inte fixar det här med datumet på 15202. Jag kan göra dig en tjänst och byta jämnt.
IMG_4732.JPG

Hehe! Jag är för gammal för att bry mig om vad det är för datum. :)
 

Bally

Cartier
Baksidan med 15202 är att ställa datumet.
Jaha, där ser man. Jag tog och kikade en video hur man ställer datumet på en.. och jag kan förstå att ställa från 18 till 17 inte är något man vill göra i första taget.

Intressant eran diskussion om att ni skulle skippa datumet, jag är av precis omvänd åsikt och tycker det bidrar mycket. En klocka är direkt mindre attraktiv för mig om den inte har datum, mest av praktiska skäl då jag kollar det ofta men tycker det passar estetiskt.
 

Dronten

Cartier
Är det någon som vet om AP ändrat sina kronografknappar på nya RO Chrono (26331st) så att de inte längre är skruvade? När jag testade den hos Nymans för någon vecka sedan så behövde jag inte skruva ut dem utan det gick att trycka in dem i alla fall. Frågade om det och fick något halvt osäkert svar om att de inte var skruvade.

Bidrar med en bild på favoriten:
IMG_3287.JPG
 

Bally

Cartier
Är det någon som vet om AP ändrat sina kronografknappar på nya RO Chrono (26331st) så att de inte längre är skruvade? När jag testade den hos Nymans för någon vecka sedan så behövde jag inte skruva ut dem utan det gick att trycka in dem i alla fall. Frågade om det och fick något halvt osäkert svar om att de inte var skruvade.

Bidrar med en bild på favoriten:
IMG_3287.JPG
Har hört att de tagit bort skruvningen. Såg en video om de nya modellerna på youtube och i kommentarerna bekräftade videoskaparen att de har ändrats.
 

Jimpa

Panerai
Det var 6-10 veckors väntetid, för att skicka iväg klockan till AP. "Sommartid".
Ni som är lite bevandrade, Skiljer det mycket om jag skulke skicka in den i höst istället? Mvh
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
  • Like
Reactions: fc2
Topp