SpicedGold
Basic
Jag hittade ingen begagnad så beställde en nu på ebay, gav cirka 70kr.Beställde från Ur & Penns egna sida, klockan var slut i City. 297kr blev det. Vad kostade din om den köptes beg?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag hittade ingen begagnad så beställde en nu på ebay, gav cirka 70kr.Beställde från Ur & Penns egna sida, klockan var slut i City. 297kr blev det. Vad kostade din om den köptes beg?
Jag hittade ingen begagnad så beställde en nu på ebay, gav cirka 70kr.
Men hur är det med temperaturen? Kan man lita på den? Samma fundering gäller väl egentligen även till övriga forummedlemmar angående senare modeller med temp-mätare. Blir de inte påverkade av kroppstemperaturen när de sitter på handleden?Höjden verkar stämma hyfsat
Jo, termometern påverkas ju tyvärr av kroppstemperatur och solljus. Manualen säger att man får ta av sig klockan, lägga den i skuggan och vänta 20-30 minuter för att få en pålitlig mätning, så det är ju inte så jättepraktiskt.Men hur är det med temperaturen? Kan man lita på den? Samma fundering gäller väl egentligen även till övriga forummedlemmar angående senare modeller med temp-mätare. Blir de inte påverkade av kroppstemperaturen när de sitter på handleden?
Klart man gör det! Vem fan orkar ta fram telefonen och starta väderappen?Jo, termometern påverkas ju tyvärr av kroppstemperatur och solljus. Manualen säger att man får ta av sig klockan, lägga den i skuggan och vänta 20-30 minuter för att få en pålitlig mätning, så det är ju inte så jättepraktiskt.
http://mygshock.com/casio-manual/1405/6
Med inbyggd laserstråle samt livbåt. Cool!Om man vill ha snabb och exakt temperatur får man skaffa en TSR-100 istället
Eller en SPF-10:
(Bilder lånade från internet)
Slänger in min Oceanus från 1991 i tråden! Härlig klocka som har allt! Analog och digitalvisning, datum, tidtagning och alarm. Aldrig servad bara byt batterier och det är heller inte så ofta. Originalarmbandet möglade bort i år så det är nytt.
Absolut! Ja jäkla fin klocka vi har du!En favorit som får vara med i loopen ibland. Funkar på Nato också. Eller?
Riktigt snygga!Casiotrippel
Vilken skönhet!Idag fick A-V3'an följa med
Håller med! Riktigt snygga exemplar. Grattis!Ny har jag återköpt en av mina graaler – den högt åtrådda Casio AW80 Illuminator Telememo.
När det gäller billiga kvartsur vet jag inte om det finns något märke som slår Casio.
Vi behöver fler Oceanus i tråden! Helt dött på den fronten ju...
Ja...jag gillar den. Den får hänga med ut ibland. Bra storlek också på 40 bredd och 22 mellan hornen. Finns en vit också som kunde vara kul att få tag på.