• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Casiotråden

SSL

Audemars
Sådär.
IMG_20170414_140700_processed.jpg
 

haskell

Omega
2-Faktor
Men hur är det med temperaturen? Kan man lita på den? Samma fundering gäller väl egentligen även till övriga forummedlemmar angående senare modeller med temp-mätare. Blir de inte påverkade av kroppstemperaturen när de sitter på handleden?:pompus:
Jo, termometern påverkas ju tyvärr av kroppstemperatur och solljus. Manualen säger att man får ta av sig klockan, lägga den i skuggan och vänta 20-30 minuter för att få en pålitlig mätning, så det är ju inte så jättepraktiskt. :)
http://mygshock.com/casio-manual/1405/6
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

TTTomas

Omega
2-Faktor
Den här:
Screenshot_20170417-164139.png


Såg kortfilmen Music for One Apartment and Six Drummers som en förfilm till en annan film i Linköping eller Norrköping under studenttiden - bör ha varit 2001 enligt Wikipedia. Ordinarie filmen minns jag inte, men den kortfilmen sitter kvar. Och det wristshottet är etsat på hornhinnan.

En av gärningsmännen i filmen använder klockan för att tajma in det dåd de ska utföra. Klockan är i beigea toner och har en form jag inte hade sett innan, van endast vid de vanligare standard-Casio-uren. Tyckte den var übercool.

Köpte lite senare en egen variant i silver/svart med inverterad urtavla från någon Malaysiabaserad klocksajt - lite nervigt att slarva runt med kreditkortsnummer på internet på den tiden, men klockan var jag tvungen att ha.

Var mkt nöjd med den, men slarvade tyvärr bort den på höskolecampus inte långt senare. Jag har slögooglat lite halvdåligt och har inte hittat några andra.

Hade den på bilden varit gjord på samma sätt som "riktiga" klockor, dvs urfräst metallboett, reptåligt glas, riktig länk istf en sån där tunn armhårsnypare, så hade jag lätt haft en ny idag. En Casio A168 har jag, men den ligger mest i byrålådan.

Filmen finns på Youtube, wristshottet kommer tidigt. Också från tiden när det inte fanns mer kul/intressant media tillgängligt än man hann konsumera.

/Bikt över.
 

Johnny67a

Omega
Slänger in min Oceanus från 1991 i tråden! Härlig klocka som har allt! Analog och digitalvisning, datum, tidtagning och alarm. Aldrig servad bara byt batterier och det är heller inte så ofta. Originalarmbandet möglade bort i år så det är nytt.
2017-04-18 17.41.11.jpg
 
Topp