• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Casiotråden

Nicke75

Patek
2-Faktor
Nyförvärvet!!
 

Bilagor

  • IMG_3291.JPG
    IMG_3291.JPG
    158.7 KB · Visningar: 64

haskell

Omega
2-Faktor
Plockade fram min 20 år gamla Pro Trek för ett tag sedan. Bytte batteri och satte på ett NATO-band. Lite kul att se att den funkar fortfarande med sensorer och allt.
Den höga temperaturen beror på att bilden är tagen i direkt solljus på balkongen :)

IMG_6540.JPG
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Plockade fram min 20 år gamla Pro Trek för ett tag sedan. Bytte batteri och satte på ett NATO-band. Lite kul att se att den funkar fortfarande med sensorer och allt.
Den höga temperaturen beror på att bilden är tagen i direkt solljus på balkongen :)

IMG_6540.JPG
Jäkligt ful snygg på något sätt! Är det barometern som syns där? Riktigt coolt och 80 tal med två olika färger på displayen!
 

haskell

Omega
2-Faktor
Jäkligt ful snygg på något sätt! Är det barometern som syns där? Riktigt coolt och 80 tal med två olika färger på displayen!
Ja, den visar en graf över hur lufttrycket förändrats det senaste dygnet. Verkar stämma hyfsat när man jämför med vädertjänster på internet. Man kan även visa en liknande graf för höjdförändring, samt manuellt spara mätningar i minnet. Känns förvånansvärt avancerad faktiskt för att vara så gammal. :)
http://mygshock.com/casio-manual/1405/
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Ja, den visar en graf över hur lufttrycket förändrats det senaste dygnet. Verkar stämma hyfsat när man jämför med vädertjänster på internet. Man kan även visa en liknande graf för höjdförändring, samt manuellt spara mätningar i minnet. Känns förvånansvärt avancerad faktiskt för att vara så gammal. :)
http://mygshock.com/casio-manual/1405/
Riktigt coolt. Hade velat köpa en sådan och prova. Vore kul att jämföra med rangeman tex.

Har du modellnamnet? Vore kul med lite fler bilder på Nato.
 

haskell

Omega
2-Faktor
Riktigt cool. Häftigt hur Casio alltid har varit före sin tid. Jag tycker dock det är lite märkligt att man inte lyckats krympa sensorerna på 20 år. En rangeman stor som en dw/gwm-56xx hade ju varit perfekt.
De säger själva att de nya sensorerna är betydligt mindre, men själva klockorna kanske inte har krympt så mycket?

http://www.protrek.eu/se/teknologi/triple-sensor/
PRO TREK-klockor som är utrustade med version 3 av den senaste sensortekniken Triple Sensor fungerar ännu exaktare än tidigare versioner. Tre högkänsliga, extremt små sensorer gör exakta mätningar och visar genast om något i omgivningen förändras. Tekniken Triple Sensor gör att klockans digitala kompass, höjdmätare, barometer och termometer visar mycket exakta siffror. Samtidigt är den tredubbla sensorn 95 % mindre och drar 90 % mindre energi.
 

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
Jag tänker köpa en DW-5600, men jag fattar inte färgerna.
Ibland ser de grå-mörkgrå ut, ibland helt svarta. Är det bara olika bilder/ljus eller är det olika produkter?
Jag vill ju ha den som är mer grå, eller är det egentligen samma?? o_O
grå:?
5873234002_9a283e320d_b.jpg

gshock.jpg

Svart?
DW-5600E-1VER.jpg

dw5600admd1.jpg
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Jag tänker köpa en DW-5600, men jag fattar inte färgerna.
Ibland ser de grå-mörkgrå ut, ibland helt svarta. Är det bara olika bilder/ljus eller är det olika produkter?
Jag vill ju ha den som är mer grå, eller är det egentligen samma?? o_O
grå:?
5873234002_9a283e320d_b.jpg

gshock.jpg

Svart?
DW-5600E-1VER.jpg

dw5600admd1.jpg
Svart. Men mer mot det matt gråa hållet i solljus. I vanligt ljus en härlig matt svart. Köp köp köp. Vart ska du köpa den ifrån?
 

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
Svart. Men mer mot det matt gråa hållet i solljus. I vanligt ljus en härlig matt svart. Köp köp köp. Vart ska du köpa den ifrån?
Gött, tack för bilderna! Det blir nog köp från gängse ebay-butik :)
Jag har glidit in lite på gw5610 också, den med atomur och solcellsladdning, men tycker 5600 är snyggare ändå. Såg nån video också att de har lite olika boettform där 5600 är liite nättare
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Gött, tack för bilderna! Det blir nog köp från gängse ebay-butik :)
Jag har glidit in lite på gw5610 också, den med atomur och solcellsladdning, men tycker 5600 är snyggare ändå. Såg nån video också att de har lite olika boettform där 5600 är liite nättare
Tvärtom. 5610 är trots solladdning och radiosynk både mindre på bredd och tjocklek. Även något mjukare band. Däremot tycker jag 5600 är retrocoolare och har bättre tidtagningsfunktioner som jag faktiskt använder när jag tränar.
 

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
Tvärtom. 5610 är trots solladdning och radiosynk både mindre på bredd och tjocklek. Även något mjukare band. Däremot tycker jag 5600 är retrocoolare och har bättre tidtagningsfunktioner som jag faktiskt använder när jag tränar.
Ah jag måste vänt på steken. Hur håller din tiden annars över några månader?
 

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
Ahh nä det blir en 5600 ändå, bra att tiden syns när man har stoppuret framme m.m
såg att den fanns att beställa i sverige för under 600...
 

parasec

Rolex
2-Faktor
Ahh nä det blir en 5600 ändå, bra att tiden syns när man har stoppuret framme m.m
såg att den fanns att beställa i sverige för under 600...
Vad finns det mer för features (i jämförelse med 5610 och 5000) förutom att tiden syns när stoppuret är framme och var i Sverige hittar man den för under 600?
 
Tänkte köpa en imorn. Fortf nöjd eller tröttnar man fort?

Jag är fortfarande grymt nöjd! Jag varvar den med seiko sarz005, gillar kontrasterna.
Skulle man eventuellt tröttna får man säkerligen tillbaka kostnaden (även om den är tämligen liten) dessutom, letade själv en "begagnad" för att slippa de 2-3 veckors frakt en beställning från Kina innebär.
 

SSL

Audemars
Skulle man eventuellt tröttna får man säkerligen tillbaka kostnaden (även om den är tämligen liten) dessutom, letade själv en "begagnad" för att slippa de 2-3 veckors frakt en beställning från Kina innebär.

Beställde från Ur & Penns egna sida, klockan var slut i City. 297kr blev det. Vad kostade din om den köptes beg?
 
Topp