• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Casiotråden

Bjooorn

Omega
Vad har denna för ref? Är det månens upp/ned gång på den andra tiden?
Referensen är mtd-1055d. Japp, den har månfas och då tidvatten och sen en hel drös andra funktioner. Jag har dock inte orkat fippla riktigt med tidvattenfunktionen så den är säkert helt off. Den har också kronograffunktion, andra tidzoner, larm, osv. Mycket trevlig klocka!
 
Senast ändrad:

jonasz

Cartier
2-Faktor
Upptäckte igår kväll att det kommit en modernisering av den grymma S100: T200. Den ser på vissa sätt bättre ut, men jag gillar nog ändå S100 bättre och siktar på att skaffa en om inte alltför länge.

Här är de bredvid varandra.
112032405_OCW-S100-1AJFandOCW-T200S-1AJF.jpg.8977b07305ee131c61592f38b99276bd.jpg


http://horology.world/reviews/watches/casio-oceanus-ocw-t200s-review-r9/
Har alltid varit inställd på S100 så när jag väl slog till var det lätt att välja. :)
 

Haugesund

Cartier
Mitt nyeste kjøp. Casio DW-210.
Egentlig et kjøp jeg angret på med en gang, men som jeg har blitt mer og mer fornøyd med etterhvert.
En omgang med våtslipepapir i dag, og ripene forsvant.
Har bestilt ny original reim idag, så etterhvert blir den vel brukt også .:)
 

Bilagor

  • 20190819_215644_001.jpg
    20190819_215644_001.jpg
    160.4 KB · Visningar: 5
  • 20190817_063051.jpg
    20190817_063051.jpg
    119.8 KB · Visningar: 3
Senast ändrad:

Kropoth

Cartier
Hoppas på paketöppning i nästa vecka. Tryckte på avtryckaren på ett stycke Casio som i mina ögon och tankar är min ultimata vardagsklocka.

Hade jag börjat om med mitt klockintresse idag så hade jag nog inte haft kvar någon av de klockor som finns i "samlingen" idag (farfars klockor och min första riktiga dito undantagna) och det hade varit väldigt roligt att gå all-in på Casio där det finns något för alla tillfällen. :)
 
Tja, kom över denna idag. Och tyckte den såg relativt ny ut så tänkte googla lite på vad en ny skulle kosta av nyfikenhet. Men hittar inte särskilt mycket om den, förutom att den verker vara en äldre modell. Någon som har lite info om den här casio w728h?
 

Bilagor

  • IMG_20190825_120702.jpg
    IMG_20190825_120702.jpg
    164.7 KB · Visningar: 4

Kropoth

Cartier
Tja, kom över denna idag. Och tyckte den såg relativt ny ut så tänkte googla lite på vad en ny skulle kosta av nyfikenhet. Men hittar inte särskilt mycket om den, förutom att den verker vara en äldre modell. Någon som har lite info om den här casio w728h?
Från WUS: "I suspect mid to late 1990's, maybe 1998."

Casio USA: https://www.casio.com/products/watches/sports/w728hd-1av
W728HD-1AV
$ 39.95


Påminner om den klassiska G-Shock 6900-serien som bl a fått detta nytillskott: https://www.casio-europe.com/se/produkter/armbandsur/g-shock/dw-6900bmc-1er/
DW-6900BMC-1ER.jpg
 

Flipper2

Rolex
Så grymt med en dubbelriktad, steglös vridring. I 99 % av fallen är det väl det bästa (100 % för mig som inte dyker)?!
DSC_0304.JPG

Casio MRW-200H

EDIT
Vet inte om denna modell är lite ovanlig i Sverige, men utomlands är den iaf väldigt populär. Trevlig recension som testar riktigt dyk med denna simpla klocka: https://divewatchesblog.com/reviews/casio-mrw200h-review/

Den finns ju på Ur&Penn och vissa nätbutiker i lite olika nyanser och är mycket klocka för pengarna!
Din är nästan identisk med Luminox Navy Seal och håller garanterat mycket längre än Luminox...
 

Kropoth

Cartier
Den finns ju på Ur&Penn och vissa nätbutiker i lite olika nyanser och är mycket klocka för pengarna!
Din är nästan identisk med Luminox Navy Seal och håller garanterat mycket längre än Luminox...
Ja, att den finns att köpa vet jag. Men jag har aldrig sett den på någon annan i verkligheten. :)
Hållbarheten jämfört med Luminox kan jag inte svara på, men åtminstone glaset lär vara bra mycket bättre än på Casion. Sugen på att skaffa ett i safir när det är utslitet, även om det kostar mer än hela klockan. :D
 
Topp