• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Casiotråden

pemlock

Panerai
2-Faktor
Kör lite lågbudget-Casio idag. En beater beater, när den vanliga beatern är för dyr och fin? ;)
NIHPARbl.jpg
Jag nedkom förresten med en liten recension av denna häromdagen, med lite bakgrund om varför jag öht har en så (för mig) "otypisk" klocka: https://klocksnack.se/threads/recension-casio-mrw-200h.128967/ :)
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Nejdå men majoriteten av billiga retrodigitalarna (utom de några av de äldre och ny modell som är helt i stål), står ”stainless steel back” på baksidan av dem om de är kromat stål på plast.
Ok, ja då vet jag hur man kan se skillnaden :) tack !
Edit: Lite 'grisen i säcken' känsla har jag allt.
 
Senast ändrad:

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Casio A1000

Nån som testat?
Har god lust, men har svårt att förlika mig med faktumet att boetten är kromad plast och inte stål :(
Vet någon förresten vilka Casio det är som har 'Casio testet' inbyggt ?
IMG_9473.JPG

Min W 800H fungerar det inte på :bored:

Edit: Fast @Jockinho säger ju att A1000 serien är i stål... min urmakare är av annan mening. Jag får leta lite mer info :)
 
Senast ändrad:
Topp