• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Casiotråden

Jag tror att det är plast med metallfärg. Jag känner inte till just den modellen specifikt men deras vintage-linje är påmålade med metallfärg.
Inte alla. A1000D har stålboett tex (se länken nedan), men uppgifterna går isär angående A700WE som jag frågade om tidigare.

Intressant, han visar en ur A700 serien i klippet. Men nämner inget om boettmaterialet där, kanske underförstått.o_O
Det är förvirrande att man ändå hittar info om att de ska ha stålboett som i bilden jag bifogade tidigare.

Inte alla. A1000D har stålboett tex (se länken nedan), men uppgifterna går isär angående A700WE som jag frågade om tidigare.

Intressant, han visar en ur A700 serien i klippet. Men nämner inget om boettmaterialet där, kanske underförstått.o_O
Det är förvirrande att man ändå hittar info om att de ska ha stålboett som i bilden jag bifogade tidigare.

Där ser man. Tack för tydliggörandet. Men ligger priserna såpass lågt för en med stålboett? Runt femhundringen kostar ju de där plastboetterna med metallfärg?

Där ser man. Tack för tydliggörandet. Men ligger priserna såpass lågt för en med stålboett? Runt femhundringen kostar ju de där plastboetterna med metallfärg?
Just den modellen i youtubelänken ligger på 779:- på Klockia, kollade nyss. Hoppas Casio utökar utbudet med stålboetter framöver. T.ex. en "Marlin" re-issue vore ju mumma.

Har kollat runt lite mera nu och det verkar som att A700WE har silvermålad plastboett, och uppgifterna hos ett par svenska internetbutiker felaktiga. :meh:

Tidigare felpost som skulle varit i denna tråd, såhär kommer den.
Var på marknad tidigare idag i London och kikade in denna men tacka nej till köp för han ville ha 450 pund för den.
Kändes spontant fruktansvärt dyrt men ack så cool och retro!:)
Någon som vet mer om denna?
20191130_103417.jpg
20191130_103425.jpg

Tidigare felpost som skulle varit i denna tråd, såhär kommer den.
Var på marknad tidigare idag i London och kikade in denna men tacka nej till köp för han ville ha 450 pund för den.
Kändes spontant fruktansvärt dyrt men ack så cool och retro!:)
Någon som vet mer om denna?
20191130_103417.jpg
20191130_103425.jpg
Vet ingenting om den, tyvärr. Men – det låter fruktansvärt dyrt. Inte speciellt fint skick heller. Gissar på inga tillbehör? Kan ju vara någon väldigt sällsynt specialutgåva.

Någon som vet något om AW-35?
Någon som äger en?

Jag har den blåa och den röda men hittar INGEN info på Google. Verkar vara extremt ovanlig??
Finns det inget register över alla modeller?
Finns i 4 färger? Tillverkade endast 87-88?

Tack för svar :)
20191204_152521.jpg

Drog mig undan till klockrummet och smälte julskinkan och kom att tänka på hur jäkla grym trio jag har i Casio!!
FE3A74BF-22DA-4152-9852-674226D8B76E.jpeg
Längst till vänster är min kära terrorist. Erkänner att den köptes mest för att den bör finnas med i samlingen men överraskats positivt, go storlek att bära!

Sedan har vi officiella jobbklockan som var förra årets julklapp. Perfekt beater som tål allt o lite till. Dock lyckats repa glaset :shifty:

Sist men inte minst (tvärtom) senaste köpet. Köpt för skojs skull o älskar den!! Hänger med på cykling/utegym o ibland jobb.

Ville mest hänga lite på KS därav inlägget, ha en go jul!! :D

Tillbaka
Topp