• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Casiotråden

rickards

Rolex
2-Faktor
Premiumvåffla från watchwear (https://watchwear.se/produkt/gummi-waffle-premium-svart/). Tycker det är ett rejält lyft över orginalgummit.

162979E7-F336-453F-8D7B-CD4A504C3B58.jpeg
Hur känns kvaliteten på den där wåfflan? Mjukt och följsamt, eller tjockt och stelt?
 

Brogin

Rolex
Nyinkommet, tänkte jag startar med att ta bort ”10year battery” och ”illuminator” texten med lite nagelborttagning. Gick lätt på min förra Casio, men inte på denna. Sitter som berget även om det börjar blekna 😅
C07398D5-463E-483C-AC08-E264C04A4829.jpeg
Satt på jobbet och tänkte samma när blicken föll på handleden men jag tycker det funkar på min beiga.... Gott med löjligt stora siffror!
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Satt på jobbet och tänkte samma när blicken föll på handleden men jag tycker det funkar på min beiga.... Gott med löjligt stora siffror!

Fick bort det när jag tog ett annat borttagningsmedel, dock tvek om det var så bra för plasten. Märks imorgon i dagsljus 😅 Lär ju bli märken ändå, och ingen dyrgrip som tur är 🙈

Mm väldigt läsbar, kör dubbelpipigt med min gx-56 och liite skillnad…
 

Gekk0

Cartier
2-Faktor
Det är den nya med safirglas va? Har spanat in dessa. Men är osäker på om jag vill ha denna eller den andra med ljusare färg men negativ display. Är du nöjd så långt?
Jättenöjd hittills. Fint med safirglaset och länken är riktig skön. Den är den ganska liten, men jag har rätt så modesta handleder, så det funkar. Jag tvekade också mellan den ljusa och den svarta. Den positiva display:n avgjorde mitt val, men det är en smaksak. Det ska bli intressant att se hur bra den svarta coatingen är. Än så länge inga repor.
 

D.B

Cartier
2-Faktor
Om man skulle behöva en länkbit till en casio, vart vänder man sig då ?
Vill helst inte lägga mer på en länkbit än vad klockan är värd.
Fick hem en efr-505 idag men hade behövt en länk till den. Är 10 år gammal fast oanvänd.
IMG_20221229_174018.jpg
 
Senast ändrad:
Topp