Schysst! Posta bilder och dela dina intryck. Cool modell.Well - slår till idag. Förhandlade nee piloten till 18 så nu kör vi...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Schysst! Posta bilder och dela dina intryck. Cool modell.Well - slår till idag. Förhandlade nee piloten till 18 så nu kör vi...
Ser gött ut. Hur långt går du varje dag?Morning!
![]()
Jag går/springer för att det är kul, så inga förutbestämda distanser.Ser gött ut. Hur långt går du varje dag?
Kul! Har du några intryck att dela, nu när det gått några dagar?Garmin Marq Aviator...![]()
Extrem kvalitetskänsla. Bra batteritid. Lite svag display. Bra app och snabb gps. Coola flygfunktioner. Smart fäste till band/länk. Sjukt skönt gummi.Kul! Har du några intryck att dela, nu när det gått några dagar?
5S Plus kan spela musik till hörlurar via bluetooth utan en tillkopplad mobil. Hade en sådan.Håller på att kika på en klocka till min sambo. Hon vill ha en träningsklocka som hon även kan använda utanför träningen. Därav får den gärna vara ganska clean och inte så bulkig
Kikat lite på fenix5s och tycker den verkar lovande. Finns dock två grejer som jag stör mig på
Någon som har tips på någon annan klocka?
- Lite för stor(och platt?).
- Går inte att köra musik direkt från klockan och lämna telefonen hemma (finns det på någon klocka idag?)
![]()
Härligt! Den såg fruktansvärt stort ut tyvärr5S Plus kan spela musik till hörlurar via bluetooth utan en tillkopplad mobil. Hade en sådan.
Garmin Forerunner 645 är samma storlek men med bättre utformade bandhorn, även om Fenix 5s finns i fler och snyggare färger. Music-modellen kan väl spela musik utan telefon? Dubbelkolla det dock, jag har varianten utan Music men skillnaden är väl just att den dyrare spelar Spotify.Håller på att kika på en klocka till min sambo. Hon vill ha en träningsklocka som hon även kan använda utanför träningen. Därav får den gärna vara ganska clean och inte så bulkig
Kikat lite på fenix5s och tycker den verkar lovande. Finns dock två grejer som jag stör mig på
- Går inte att köra musik direkt från klockan och lämna telefonen hemma (finns det på någon klocka idag?)
![]()
5S Plus är lika stor som 5S. 42mm, konstigt att 42mm anses vara damstorlek. Hade en på mig, med mia 19.5cm handleder och då satt den bra. Ser nog för stor ut på en kvinna, speciellt när det gäller en everyday klocka.Härligt! Den såg fruktansvärt stort ut tyvärr![]()
Grymt bra tips! Garmin Forerunner 645/245 ser sjukt lovande ut!Garmin Forerunner 645 är samma storlek men med bättre utformade bandhorn, även om Fenix 5s finns i fler och snyggare färger. Music-modellen kan väl spela musik utan telefon? Dubbelkolla det dock, jag har varianten utan Music men skillnaden är väl just att den dyrare spelar Spotify.
Apple Watch.Håller på att kika på en klocka till min sambo. Hon vill ha en träningsklocka som hon även kan använda utanför träningen. Därav får den gärna vara ganska clean och inte så bulkig
![]()
Jag hade 245 Music, men bytte till 245 och sparade mig en 500ing. Anledning: Spotify/musiksynkning är väldigt segt och "old school" i menyerna, trots att det sker över WiFi. Att synka podcaster är bökigt tyckte jag. Sen brukar jag inte ha musik när jag är ute och springer, därav kände jag att det var overkill.Håller på att kika på en klocka till min sambo. Hon vill ha en träningsklocka som hon även kan använda utanför träningen. Därav får den gärna vara ganska clean och inte så bulkig
![]()
5S har tyvärr ökänt långa/raka lugs, den bärs mycket större än spec'at. Inte så bra på en vanlig kvinnohandled tror jag.5S Plus är lika stor som 5S. 42mm, konstigt att 42mm anses vara damstorlek. Hade en på mig, med mia 19.5cm handleder och då satt den bra. Ser nog för stor ut på en kvinna, speciellt när det gäller en everyday klocka.
Det finns förresten en Forerunner 45S också som är under 40 mm. Ingen aning om den har Spotify dock, det är en helt ointressant funktion för mig eftersom jag inte lyssnar på musik när jag springer.Grymt bra tips! Garmin Forerunner 645/245 ser sjukt lovande ut!
https://www.youtube.com/watch?time_continue=58&v=7cm-WCM6a5g
Klockan blev en riktig hitt och måste säga att den är rätt snygg.. för att vara en smartklockaHåller på att kika på en klocka till min sambo. Hon vill ha en träningsklocka som hon även kan använda utanför träningen. Därav får den gärna vara ganska clean och inte så bulkig
![]()