Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nice vy!Fenix 5 på äventyr på Sveriges bästa cykelväg. Sträckan Jonsered och Lerum ...
![]()
![]()
Riktigt fin väg att cykla. Många backar och kurvorNice vy!
Bandstiften är ganska tjocka och skruvas fast från sidorna men så länge du får i dem i bandet så kan du använda vilket 22mm som helst, inkl. nato etc.Någon som har koll på vad som gäller med andra band än Garmins egna till Instinct/Fenix? Är det bara att köra vilket som helst vanligt 22mm band eller är det speciella spring bars? Skulle nog passa bra med ett grönt eller sandfärgat canvas-band till min svarta Instinct![]()
Bandstiften är ganska tjocka och skruvas fast från sidorna men så länge du får i dem i bandet så kan du använda vilket 22mm som helst, inkl. nato etc.
Edit: Här är en video som visar hur det fungerar på Fenix 3 och vad jag vet så är det samma på alla Fenix/Instinct.
Bandstiften kan du ju återanvända så du behöver inte köpa något band med speciella stift.Okej, då är jag med! Blir till att leta på något med såna bandstift då. Tack o bock!![]()
Bandstiften kan du ju återanvända så du behöver inte köpa något band med speciella stift.
Funkar Trailforks? Hur funkar Strava-appen? Kan man exempelvis få vägledning till spår?Kör en Huawei watch 2, kan köra Strava, Enmondo, och andra träningsappar i den. Funkar bra för mina behov (cyklar och springer litegrann) , behöver dock ladda 1 ggr/dag.![]()
Garmin instict skilljer sig från Fenix.Någon som har koll på vad som gäller med andra band än Garmins egna till Instinct/Fenix? Är det bara att köra vilket som helst vanligt 22mm band eller är det speciella spring bars? Skulle nog passa bra med ett grönt eller sandfärgat canvas-band till min svarta Instinct![]()
Garmin instict skilljer sig från Fenix.
Fenix skruvas medan instict har mer traditionella springbars som man plockar ut från sidan.
Jäkligt tjocka är dom, sen så sitter som ganska långt ner vilket gör vinkeln konstig om du har något annat band än originalet (har testat)
Den turen är riktigt bra! Så nice att vägen är avstängd dessutom, minskar trafiken!Fenix 5 på äventyr på Sveriges bästa cykelväg. Sträckan Jonsered och Lerum ...
![]()
![]()
Fick min Garmin Forerunner 245 Music åter i förra veckan efter en sväng till Danmark. Till min förvåning så funkar det fortfarande inte! Inga problem att synka in till klockan, men den vill inte synka ut någon träning.Imorgon kommer jag tyvärr få en returdom på min Garmin Forerunner 245 Music. Funkar jättebra att synca in till klockan, Spotify, urtavlor, widgets etc. Dock synkar den inte ut någon träningsdata, varken via Bluetooth eller Wifi. Trist.
Var på mässan idag och fick god service, men tyvärr inget som fick klockan att synca upp träningsdata.
Får bli gamla Tomtom till lördagens halvmara.
Cyklade upp vid den långa backen och sedan vidare till Landvetter. Efter det så cyklade jag bredvid Landvettersjön vidare mot Öjersjö och Partille! En riktigt bra vägDen turen är riktigt bra! Så nice att vägen är avstängd dessutom, minskar trafiken!
Kommer nöta den sträckan en och annan gång framöver!
Har inte testat Trailforks (skulle kunna göra det vid tillfälle), Strava fungera bra men hämtar enbart in data om cykelturen och synkar till luren när man avslutar/är tillbaka.Funkar Trailforks? Hur funkar Strava-appen? Kan man exempelvis få vägledning till spår?
Tog du Härskogsvägen?Cyklade upp vid den långa backen och sedan vidare till Landvetter. Efter det så cyklade jag bredvid Landvettersjön vidare mot Öjersjö och Partille! En riktigt bra väg![]()
Nej jag cyklade från Lerum till Jonsered. Sedan så tog jag vänster i Jonsered där bussarna vänder. Alltså en lång brant backe som går förbi kyrkan. Så du kommer alltså upp på tunneln som går ovanför motorvägen. Sedan så är det bara att följa vägen "Härkeshultsvägen" som går till Landvetter.Tog du Härskogsvägen?
Idag tog jag Kolborydsvägen upp i Lerum, rejäl backe upp mot lite mindre sjöar och "stugor". Fint var det!
Var nästan precis där jag stodMånga fina vyer blev det!
![]()
![]()
![]()
Ok, då vet jag att jag ska undvika Härskogsvägen!Nej jag cyklade från Lerum till Jonsered. Sedan så tog jag vänster i Jonsered där bussarna vänder. Alltså en lång brant backe som går förbi kyrkan. Så du kommer alltså upp på tunneln som går ovanför motorvägen. Sedan så är det bara att följa vägen "Härkeshultsvägen" som går till Landvetter.
Härskogsvägen försöker jag undvika så gott det går. Är tyvärr alldeles för många långtradare som kör där så det blir lite för spännande för mig att cykla där
Kolborydsvägen är fin men tyvärr så blir det grusvägar efter ett par kilometer. Så den vägen blir det enbart om jag är ute och rastar mountainbiken!
Kollade om det gick att installera Trailforks på klockan i morse, det går tyvärr inte @yonsson Börjar själv bli sugen på en smidig cykeldator med kartfunktion, typ Garmin Edge 520, Explorer eller liknande. Det verkar gå att synka ner stigarna från Trailforks till dessa, se länk https://www.trailforks.com/blog/view/traiforks-now-available-on-garmin-edge-devices/Funkar Trailforks? Hur funkar Strava-appen? Kan man exempelvis få vägledning till spår?
Ja, det är nog enda vettiga lösningen. Jag är lite dyrt dock, är lite för snål för det.Kollade om det gick att installera Trailforks på klockan i morse, det går tyvärr inte @yonsson Börjar själv bli sugen på en smidig cykeldator med kartfunktion, typ Garmin Edge 520, Explorer eller liknande. Det verkar gå att synka ner stigarna från Trailforks till dessa, se länk https://www.trailforks.com/blog/view/traiforks-now-available-on-garmin-edge-devices/
Någon som har provat fenix 5 band på instinct? Tänker mest på hur det ser ut utan böjda band
har du bild? hittar ingen bra bild på nätetDet fungerar, dock ser det konstigt ut då sprintarna sitter ganska långt ner.. det gör att bandet typ går under klockan
har du bild? hittar ingen bra bild på nätet
ser ut att bandet blir lite långt nerDär ser du lite. (Inte min bild)
![]()