....är du säker?Äh, det där med att oroa sig för potentiell radioaktivitet är för töntar.
Inte så att alla som bär, bar och/eller burit klockor från 50-60-talet är döda idag?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
....är du säker?Äh, det där med att oroa sig för potentiell radioaktivitet är för töntar.
Inte så att alla som bär, bar och/eller burit klockor från 50-60-talet är döda idag?
Vissa, inte alla.....är du säker?
Riktigt cool klocka!Ett riktigt stiligt dressur från tidigt 60-tal helt i rostfritt med Super Compressor-boett och elektrisk drivning med verk från Landernon, en riktig milstolpe i Schweizisk ur-historia, låt mig presentera Enicar Sherpa Electric från 1962, inte ett quartz-ur!
Notera sekund-visaren och tim-markörerna, man får nästan en stöt!
Tack som faen!Riktigt cool klocka!
Var fick du tag på den?
Kul men är snarare ett sportur än dress enligt mig.Ett riktigt stiligt dressur från tidigt 60-tal helt i rostfritt med Super Compressor-boett och elektrisk drivning med verk från Landernon, en riktig milstolpe i Schweizisk ur-historia, låt mig presentera Enicar Sherpa Electric från 1962, inte ett quartz-ur!
Notera sekund-visaren och tim-markörerna, man får nästan en stöt!
Tack broder!Kul men är snarare ett sportur än dress enligt mig.
Sjukt bra, denna!Kör Alpina Seastrong idag, var ett tag sen den fick komma upp ur lådan. Den har ju allt man kan önska av ett robust dykarur: Stora oskyddade glasytor, långa tunna bandhorn och inte mindre än två icke-skruvade kronor
Helt klart en av, om inte den, snyggaste 2-kronors SC:n!Lanco Barracuda som får vila under owgm.. Den blanka tavlan är tok-läcker minst sagt...
SuperFin!!Och ännu en idag, köpte på forumet nyss dock så insåg jag att det nog är radium på tavlan och funderar på att sälja den igen pga det, den är ju dock så sjukt fin så det känns ju synd också
Det blir ju i rotation med andra klockor så det kanske är lugnt ändå, känns bara lite otrevligt på något visSuperFin!!
Det lilla radium du hr på den där tavlan och på visarna behöver du inte oroa sig för men du kanske inte ska ha klockan varje dag och inte ha den bredvid sig i sovrummet!!
Det är bra att ha respekt för det är ju trots allt strålning men hur farligt, det tvistas det om!Det blir ju i rotation med andra klockor så det kanske är lugnt ändå, känns bara lite otrevligt på något vis
Ser inte ens nån lysmassa på den där?Och ännu en idag, köpte på forumet nyss dock så insåg jag att det nog är radium på tavlan och funderar på att sälja den igen pga det, den är ju dock så sjukt fin så det känns ju synd också
Visarna och index, men mycket är det inte!Ser inte ens nån lysmassa på den där?