• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Linde Werdelin tråden.

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Breitling kostar 1 miljard i butik, sämst andrahandsvärde. 600 spänn för Diver Pro 3 gummi. Brutalt mycket större produktion och möjlighet att erbjuda det priset? Absolut. Men för att svara på din fråga så är väl det ett ganska bra exempel.
Jag äger ingen Spido men sett till salu i spannet 25-30. SA-modellen som ligger betydligt högre. Jag hade aldrig betalat 10k för två band till en klocka jag betalat 40k för, det var väl det som mitt resonemang var egentligen.
Fast bandet har väl samma värde oavsett vad man gav för klockan? Om jag råkar ha fått klockan i present blir ju annars alla band orimligt dyra då de för mig blir dyrare än klockan...
 

DonnieK

Omega
Klockan som köptes nyligen:
LW One 2.2
88st tillverkade
423CC171-EB14-469E-A432-A1073F80B7E2.jpeg
B360A620-5C6D-4ACE-A4D2-D66D15727928.jpeg
 

Renstroom

Cartier
2-Faktor
Istället för att fråga i vad är ett rimligt pris tråden så tänkte jag höra med er istället. Vad bör man få betala för en spidospeed i stål? Runt 60 eller? 🤔
 

DonnieK

Omega
Nästa 600kr inkl. Frakt för verktyget att byta band på LWs hemsida… tillkommer säker tull/moms på det.
Ingen som har ett bra alternativ på insex verktyg som är smidigt?
 

Renstroom

Cartier
2-Faktor
Ingen aning men kul att fler får upp ögonen för LW! Hoppas du hittar en!
Hittade en på forum för 7.5k usd om det ger ngn hjälp
Hehe har haft ögonen på dom sen dom slog igenom på instagram, minns att jon olsson hade/har några av deras modeller!

okey, verkar vara runt de priserna dom ligger alltså. bara låta jakten börja då, är det någon som har en spidospeed eller spidolite eller möjligtvis okto i något coolt material så hör av er 😎
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Nästa 600kr inkl. Frakt för verktyget att byta band på LWs hemsida… tillkommer säker tull/moms på det.
Ingen som har ett bra alternativ på insex verktyg som är smidigt?
LW är ju danskt så att det skulle tillkomma tull &moms känns inte särskilt troligt.

Annars är det väl bara att köpa nån random sexkants/insexmejsel? Typ denna?


Ingen koll på vilken storlek det är dock men det kan säkert någon som äger en LW svara på :)
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
LW är ju danskt så att det skulle tillkomma tull &moms känns inte särskilt troligt.

Annars är det väl bara att köpa nån random sexkants/insexmejsel? Typ denna?


Ingen koll på vilken storlek det är dock men det kan säkert någon som äger en LW svara på :)
Webshop i uk. Priserna vi ser är ex moms
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Hade varit bättre! Men om man är i Europa/utanför uk är alla priser ex moms. Så hade inte blivit ngn prisskillnad egentligen, bara högre pris på sidan :(
Fast rent psykologiskt känns det bättre att betala ett lite högre pris direkt än att behöva åka på och betala tull&moms i efterhand ;) tycker jag iaf!
 

Renstroom

Cartier
2-Faktor
Har en spidospeed på ingång, ska bli kul att prova LW! Har alltid varit ett märke man sneglat på men aldrig vågat köpa :D
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
E98C2293-F12B-449A-9267-7C5402BE1128.jpeg
8FB0D971-014A-4B47-AFC8-15D1145060D4.jpeg
5FF4140A-2C63-43B7-805E-F4AD72D04A91.jpeg
7E304348-EB7B-4DF5-BE2C-9195666B10C6.jpeg
992C6356-908C-4A6A-90BE-BC983D9C54C0.jpeg

kan ju säga att med länken på monterad så väger Klockan 128gram
Hade exakt samma setup förra sommaren men lyckades inte få länken att sitta bekvämt. Hade även svårt att växla mellan stålklossen och kolfiberflugan. Så jag sålde stålisen. Sjukt crisp på gummi dock med den kritvita tavlan ❤️ Slänger in gamla bilder för att det är kul..,
2471535A-241D-4EC3-909D-8493268F225C.jpeg
F9DD104F-BB4A-4DB0-8C12-A4B11AAEC0CD.jpeg
 
Topp