• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Linde Werdelin tråden.

Morgonpromenad för att köpa frallor. Testar orange på Octon
7B5801BD-7AE7-4997-9A2E-AE2FDFAFA815.jpeg
1C2493F4-EAE7-482B-B517-1587C91F1060.jpeg
Fungerar utmärkt 🙏🏻👍

Vad är det med dessa djävla klockor? Inte alls min stil och ändå följer jag tråden och funderar på One 2.2 som ligger på köp och sälj :woot:
Köööööp! Jag var likadan förut för några dagar sedan, sedan växte jag upp och köpte mig en egen 😉

Nä men skämt å sido, jag var riktigt skeptisk men valde att köpa en och testa. Är ju ett relativt nytt företag, från 2002, men verkar ju vara schyssta prylar och jag tycker dom är riktigt skön på handleden. Sedan hade jag en grym köpupplevelse när jag köpte direkt från Linde Werdelin.

Konstigt nog är det typ den skönaste klockan jag har i lådan nu även fast den är störst, men smidig. Svårt att förklara, måste testas hehe. Går ju säkert att styra upp så du kan klämma och känna på nån 🤩

De nya står som 15mm tjocka på hemsidan och dessa äldre ska vara tunnare, runt 12,5mmm? Stämmer det? Har länge varit sugen men aldrig kommit till skott. Kanske värt att testa. Har 16,5cm handled och läst att de ändå bärs bra. 44mm i diameter, är det mätt över utbuktningarna?

Senast ändrad:
Kollade vad det skulle kosta att få en ”classic” servad av LW. Det skulle kosta 15kSEK exkl. delar :eek: (660gbp för service + 310gbp!! för frakt. Priserna är exkl. moms). Chrono landar på 20kSEK. Tur att det är ETA så att lokala urmakaren kan serva. Verkar dock inte vara lätt att få tag i reservdelar från LW.

De nya står som 15mm tjocka på hemsidan och dessa äldre ska vara tunnare, runt 12,5mmm? Stämmer det? Har länge varit sugen men aldrig kommit till skott. Kanske värt att testa. Har 16,5cm handled och läst att de ändå bärs bra. 44mm i diameter, är det mätt över utbuktningarna?

Har också sätt de måtten men mina två är lika höga 🤷🏼

Om den passar dig vet jag inte. Men de sitter väldigt fint för att vara oversized sportklockor.

Vad är det med dessa djävla klockor? Inte alls min stil och ändå följer jag tråden och funderar på One 2.2 som ligger på köp och sälj :woot:

Dom kryper innanför skinnet och sen älskar man dom 😊 Vill bara upplysa dig om att den 2.2 som ligger på k&s har lackläpp på bezeln ”30”. Verkar inte som säljaren vill skriva det i annonsen. Men visst, den kommer med box, cert och två band.

Senast ändrad:
LW ägare, jag har fått upp ögonen för en LW då jag letar efter en ny beater. Valet står mellan en diver och 3 timer. Jag försöker hittar den exakta storleken men det är lite blandat information där ute. Kan ni som äger både eller en av de klockorna bekräfta åt mig?

1. Diver 12mm hög och 44mm i storlek
2. 3 timer 14mm hög och 44mm i storlek

På vissa hemsidor står det att 3 timer är 12mm hög och 46mm i storlek?

Tack på förhand

Min Bifometer GMT har samma mått som The One 2.2. Även om det finns källor att det inte är så. Har inget att mäta mm med tyvärr.

Om du ska köpa direkt från LW så var uppmärksam att det är moms och tull på deras priser. Ska förmodligen sälja min Bifometer GMT med vit tavla och svart band, fullset. Skicka PM om du är intresserad.

Innan jag lägger ut den på köp & sälj så kanske någon här vill knipa den? Köpte den för 35’ kr för ett litet tag sedan så tänkte mig samma eller däromkring. Kompletterad med svart alligator sedan dess.

• Bifometer GMT med vit tavla
  • Svart gummi eller svart alligator
  • Viklås
  • Augusti 2014
  • Amplitud 264
  • 1,4 s/d
  • Fullset med boxar, cert etc.
  • Skick 4/5 (inga dings eller repor). Hairlines finns såklart.

ping @Rolex tid är pengar

Jepp, då var man med i LW familjen då :) tack @Zingo77

Lite snabb insyn:

1. Formen är lika vackert som jag trodde, coolare än Panerai och Hublot i utseende tycker jag.
2. Tavlan var inte tråkig vit som jag trodde från bilderna, den är faktiskt silver!
3. Operationen på den med tidsbyte och datumbyte är riktigt bra.
4. Den väger MYCKET lättare än den ser ut.

Mer insyn senare när jag bar burit den mer :) men än så länge är jag nöjd... men bara haft den i 10 mins nu :p

Senast ändrad:
Jepp, då var man med i LW familjen då :) tack @Zingo77

Lite snabb insyn:

1. Formen är lika vackert som jag trodde, coolare Panerai och Hublot i utseende tycker jag.
2. Tavlan var inte tråkig vit som jag trodde från bilderna, den är faktiskt silver!
3. Operationen på den med tidsbyte och datumbyte är riktigt bra.
4. Den väger MYCKET lättare än den ser ut.

Mer insyn senare när jag bar burit den mer :) men än så länge är jag nöjd... men bara haft den i 10 mins nu :p

Den är bra, här på grönt när jag hade den

2ED88E92-AA53-4126-B402-5BB0B7795333.jpeg

Kollade vad det skulle kosta att få en ”classic” servad av LW. Det skulle kosta 15kSEK exkl. delar :eek: (660gbp för service + 310gbp!! för frakt. Priserna är exkl. moms). Chrono landar på 20kSEK. Tur att det är ETA så att lokala urmakaren kan serva. Verkar dock inte vara lätt att få tag i reservdelar från LW.

Det är ju helt brutalt på klockor i denna prisklassen (och överhuvudtaget på ganska simpla urverk?). Behövs ju inte många servisar förens de totalt urholkat värdet

Tillbaka
Topp