Fungerar utmärktMorgonpromenad för att köpa frallor. Testar orange på Octon![]()
![]()
![Folded hands: light skin tone :pray_tone1: 🙏🏻](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f64f-1f3fb.png)
![Thumbs up :thumbsup: 👍](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f44d.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fungerar utmärktMorgonpromenad för att köpa frallor. Testar orange på Octon![]()
![]()
JättebraVar lite skeptisk till det vita läderbandet till min nya, men satan så fint det var
![]()
Köööööp! Jag var likadan förut för några dagar sedan, sedan växte jag upp och köpte mig en egenVad är det med dessa djävla klockor? Inte alls min stil och ändå följer jag tråden och funderar på One 2.2 som ligger på köp och sälj![]()
Är det någon skillnad mellan dessa när det kommer till dimensioner? Biformeter tjockare?Dubbelpipigt idag
Bifometer GMT och The One 2.2
![]()
Är det någon skillnad mellan dessa när det kommer till dimensioner? Biformeter tjockare?
De nya står som 15mm tjocka på hemsidan och dessa äldre ska vara tunnare, runt 12,5mmm? Stämmer det? Har länge varit sugen men aldrig kommit till skott. Kanske värt att testa. Har 16,5cm handled och läst att de ändå bärs bra. 44mm i diameter, är det mätt över utbuktningarna?Exakt samma.
Tror du inte det blir lite för matchat med grått band? Tycker den tavlan poppar så bra med mer färgglada band.![]()
Måste ha ett grått gummi eller det gamla släta svarta. Men rätt osugen på att köpa ännu ett till nypris![]()
De nya står som 15mm tjocka på hemsidan och dessa äldre ska vara tunnare, runt 12,5mmm? Stämmer det? Har länge varit sugen men aldrig kommit till skott. Kanske värt att testa. Har 16,5cm handled och läst att de ändå bärs bra. 44mm i diameter, är det mätt över utbuktningarna?
Vad är det med dessa djävla klockor? Inte alls min stil och ändå följer jag tråden och funderar på One 2.2 som ligger på köp och sälj![]()
Definitivt 44mm. Vilken modell menar du med Diver?
ping @Rolex tid är pengarInnan jag lägger ut den på köp & sälj så kanske någon här vill knipa den? Köpte den för 35’ kr för ett litet tag sedan så tänkte mig samma eller däromkring. Kompletterad med svart alligator sedan dess.
- Bifometer GMT med vit tavla
- Svart gummi eller svart alligator
- Viklås
- Augusti 2014
- Amplitud 264
- 1,4 s/d
- Fullset med boxar, cert etc.
- Skick 4/5 (inga dings eller repor). Hairlines finns såklart.
Va, neeeeej du, byt till den svarta med den där killenSol ute & nytt färgglatt band på LWnvar lite osäker först men tycker det flyger. Har även ett svart att byta till om jag inte känner mig så äventyrlig
![]()
Den är bra, här på grönt när jag hade denJepp, då var man med i LW familjen dåtack @Zingo77
Lite snabb insyn:
1. Formen är lika vackert som jag trodde, coolare Panerai och Hublot i utseende tycker jag.
2. Tavlan var inte tråkig vit som jag trodde från bilderna, den är faktiskt silver!
3. Operationen på den med tidsbyte och datumbyte är riktigt bra.
4. Den väger MYCKET lättare än den ser ut.
Mer insyn senare när jag bar burit den mermen än så länge är jag nöjd... men bara haft den i 10 mins nu
![]()
Jepp @Bingoraalf slutar splittra upp en fin familj nu![]()
Kollade vad det skulle kosta att få en ”classic” servad av LW. Det skulle kosta 15kSEK exkl. delar(660gbp för service + 310gbp!! för frakt. Priserna är exkl. moms). Chrono landar på 20kSEK. Tur att det är ETA så att lokala urmakaren kan serva. Verkar dock inte vara lätt att få tag i reservdelar från LW.
Authorised Servicing Prices from Linde Werdelin
Trust the factory with your Linde Werdelin servicing requirements. Our price list provides full pricing information as well as details on how to get your watch to us. Our expert watchmakers will take excellent care of your watch.lindewerdelin.com