• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Luminoxtråden

Darth Brick

Breitling
05E5DFB1-7C1D-4F7F-866D-40AB3B424403.jpeg
Min trotjänare på oömma dar, byggt altan, badtunnebygge, grävt häck, handplockat otal stenar och annat böös i mark vid anläggning av vår tomt, grävit i rabatter, målat hus, dykt, en stor mängd bilmekande, plus skötsel av två ungar.

Det är helt fantastiskt hur stryktålig denna 3001 är, knappt några märken på 7-8år!
 

Code

AKA Vincent B
05E5DFB1-7C1D-4F7F-866D-40AB3B424403.jpeg
Min trotjänare på oömma dar, byggt altan, badtunnebygge, grävt häck, handplockat otal stenar och annat böös i mark vid anläggning av vår tomt, grävit i rabatter, målat hus, dykt, en stor mängd bilmekande, plus skötsel av två ungar.

Det är helt fantastiskt hur stryktålig denna 3001 är, knappt några märken på 7-8år!
Wow. Då vet man att den håller om du haft den i 7-8år. Dykt också? Hur djupt dök du?
Så den håller för dykning med? Exakt den modellen beställde jag.. :)
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Wow. Då vet man att den håller om du haft den i 7-8år. Dykt också? Hur djupt dök du?
Så den håller för dykning med? Exakt den modellen beställde jag.. :)
Klart den ska hålla för dykning, 200 meter WR och dessutom nischad som Navy Seals watch of choice (även om de med största sannolikhet kör G-skak). :)

Jag hade en 3001 som däremot tog in fukt efter ett dyk på 10 meter. Men det var nog ett måndagsexemplar! Inga problem efter att urmakarn bytt packning och batteri :D
 

Code

AKA Vincent B
Klart den ska hålla för dykning, 200 meter WR och dessutom nischad som Navy Seals watch of choice (även om de med största sannolikhet kör G-skak). :)

Jag hade en 3001 som däremot tog in fukt efter ett dyk på 10 meter. Men det var nog ett måndagsexemplar! Inga problem efter att urmakarn bytt packning och batteri :D
Ok förstår, läst om Omega planet ocean som tagit in vatten vid bad även fast kronan och helium ventil varit i skruvad.
 

Code

AKA Vincent B
Såg även sånna här i olika färger. Sjukt coola. Luminox colormark nova.. Frågan är var köper man dom? Hittar inte...o_O

Sån här ska du ha som jobb klocka @Parabellum sjukt coola.. :D
Luminox-Navy-SEAL-Colormark-Nova-4.jpg
Luminox-Navy-SEAL-Colormark-Nova-3.jpg
Luminox-3.jpg
Luminox-Navy-Seal-Colormark-Nova-TimeWerke-03.jpg
 

Elias.A

Cartier
Hade en luminox Navy seals colormark 3051 för ett tag sen, blev faktiskt väldigt besviken på kvaliten och finishen. Den blev inte långvarig.
 

Code

AKA Vincent B
Hade en luminox Navy seals colormark 3051 för ett tag sen, blev faktiskt väldigt besviken på kvaliten och finishen. Den blev inte långvarig.
Du blev nog besviken på att den inte hade tyngd i sig. Är ju tillverkad av kolfiber. Den SKA vara lätt. Kan inte typ vara "dålig kvalite" på kolfiber. Den är som den är...du gillar nog inte den här typen av klockor. Dom är "lätta" och "smidiga" och stöttåliga.. ;)
 

Elias.A

Cartier
Du blev nog besviken på att den inte hade tyngd i sig. Är ju tillverkad av kolfiber. Den SKA vara lätt. Kan inte typ vara "dålig kvalite" på kolfiber. Den är som den är...du gillar nog inte den här typen av klockor. Dom är "lätta" och "smidiga" och stöttåliga.. ;)
Nja inte riktigt så var det. Vet att den är av kolfiber, och jag vet att kolfiber är ett väldigt lätt material. Men visarna ramlade av efter två veckor och bezeln fastnade så den inte gick att vrida. Vet inte vad du tycker men enligt mig är det dålig kvalite.
 

Code

AKA Vincent B
Nja inte riktigt så var det. Vet att den är av kolfiber, och jag vet att kolfiber är ett väldigt lätt material. Men visarna ramlade av efter två veckor och bezeln fastnade så den inte gick att vrida. Vet inte vad du tycker men enligt mig är det dålig kvalite.
Ok.. Kanske fick ett Måndags exemplar.. Har du bild?
 

Code

AKA Vincent B
Ok...skumt mrn kan varit ett dålig exemplar. Vet tex en person som haft sin Luminox i 8år. Bytt batteri 1 gång.. Funkar hur bra som helst..
 

Code

AKA Vincent B
Hej igen..!
Det är en sak jag gått runt och funderat på ang kvalitén på Luminox? Läst på flera forum ang kvalitén på Luminox. På andra forum skriver många (likadant som här) att Luminox inte håller kvalite vid "tuffare förhållanden". Att tex glas spricker, visare faller av mm. Sen har jag även läst om vissa som säger att dom haft sina i 7-8år och att dom varit med om ALLT. Att dom är riktigt bra kvalite vid "tuffare förhållanden". Men hur är dom egentligen? Någon här som verkligen gjort ALLT med sin klocka? Då menar inte jag tex klippt gräset utan mer tuffare tag, tex slagit i den i backen, dykt (vet att någon här dykt), ja ni vet vad jag menar. Men kan tänka mig att gummibandet spricker efter ett tag då dom är rätt hårda, men den är ju lätt bytt till ett annat i bättre kvalité ele ha den på nato, men övrigt? :).

Och blivit väldigt sugen på en 1553. 1553 har ju safirglas, bezel skydd, kronskydd, skruvad krona och vattentät 300m. Låter mer robust, men listar ca 8000kr. Värt?

Samt ang att Navy seals bär dessa klockor. Hört olika historier om det också. Är det rent bullshit eller stämmer det? Menar om det INTE stämmer varför skulle dom skriva det på deras hemsida samt finns vissa "Youtubes" videos där någon högt uppsatt person inom "navy seal" också säger det.??

Dela gärna era historier.. :)
 
Senast ändrad:
Topp