• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Luminoxtråden

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Kör stor-klockan idag, premiär och plasten åkte av. Jäkligt trevlig gummi på det bandet. Mjukt och fint. Sitter som en smäck även om den är stor. Trevlig baksida. Ha en fin helg!

6CC35355-C709-4156-9419-939190EAC1AC.jpeg


752146EA-BB36-4F07-912B-9564DF21470B.jpeg
Riktigt schysst den där! :) Hade det inte varit för en knaper klockbudget just nu hade jag slagit till... :D
 

Jyanix

Breitling
Hej!

Precis fått hem min 3501 :) riktigt snygg!

Är det normalt att man kan röra bezeln lite? Att där är lite spelrum eller vad man kan säga? Sen klickar den ju såklart som vanligt :)
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Hej!

Precis fått hem min 3501 :) riktigt snygg!

Är det normalt att man kan röra bezeln lite? Att där är lite spelrum eller vad man kan säga? Sen klickar den ju såklart som vanligt :)

God morgon, Vad kul! Jag har gamla modellen som heter 3051. Där kan bezeln röra sig lite lite, max en millimeter. Jmf med min Tudor som inte rör sig alls. På övriga Luminox finns ingen sådan flexibilitet.

Är det lite så är det säkert ok, annars kolla med säljaren. Den skall ju inte vara lös. Har du någon AD i din stad?
 

Advizor

Breitling
Hej Luminox-vänner!
I ett inbrott i höstas blev jag av med några klockor, bl a en 3051.BO, strax innan jul hittade jag, vad som verkade vara en okej deal från UK (ny). Men nu när jag börjat använda den så är det uppenbart att den tappar tid. Någon annan som har erfarenhet av detta och vad det kan tänkas kosta att åtgärda? Har verkligen uppskattat denna klocka som beater i många år och skulle gärna ha den kvar. Har kontaktat säljaren, får se vad de säger.
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Hej Luminox-vänner!
I ett inbrott i höstas blev jag av med några klockor, bl a en 3051.BO, strax innan jul hittade jag, vad som verkade vara en okej deal från UK (ny). Men nu när jag börjat använda den så är det uppenbart att den tappar tid. Någon annan som har erfarenhet av detta och vad det kan tänkas kosta att åtgärda? Har verkligen uppskattat denna klocka som beater i många år och skulle gärna ha den kvar. Har kontaktat säljaren, får se vad de säger.

Din Quartz skall ju inte tappa tid om inte batteriet är slut. Ett sådant byte är enkelt och billigt. Kanske mellan 250-350kr med ny packning och trycktest.
 
Senast ändrad:

Advizor

Breitling
Den Quartz skall ju inte tappa tid om inte batteriet är slut. Ett sådant byte är enkelt och billigt. Kanske mellan 250-350kr med ny packning och trycktest.

Men ska ett svagt batteri verkligen göra klockan långsammare? Min förra dog när batteriet var slut. Tror jag bytte en eller två gånger på fem år. Läste någonstans att någon annan haft problem med tidtapp på en Luminox Quartz.
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Då skall du helt klart skicka tillbaka den.

Battery
All Luminox quartz watches come with a 1.5 volt or Lithium 3 volt battery (depending on the model). A 1.5 volt battery will last approximately 18-36 months and a 3 volt battery will last approximately 36-72 months. Most Luminox movements have an EOL (end of life) feature to indicate limited remaining battery life. When the second hand on your watch stops and then jumps forward four (4) seconds at
a time, it is time to have your battery changed.
Do not under any circumstances open the watch by yourself, please visit an Authorized Luminox Service Centre.
 

MAz_666

Rolex
C69E4DFE-DE4E-41A2-83AE-4A8836A53695.jpeg
Har ägt ett antal Luminox. Alla sålda förutom min Atacama. Den fick stanna för färgens skull.
Då de flesta Luminox nyttjar T25, som efter ett par år är alldeles för svaga för en med gubbsyn, bytte jag till T100 och brittiska Nite.
Oslagbart.
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Den är bra den där, får jag fråga vad det är för diameter på klockan? :)

43mm end to end, men den är 38mm runt ”bezel”:n. Kronskydd och en puckel på sidan tar några mm. Så jag upplever den som inte så stor på handen. Jmf med andra dykklockor som är 43mm känns den liten.

Tar en bild på min Tudor Pelagos på 43mm och en svart 3000 Luminox.
F5B81E30-817A-4746-BCEE-4702D6E3AB3D.jpeg
 
Topp