Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mörkgrått mocka låter intressant. Vad vill du ha för det?Jag köpte ett mörkgrått mockaband (Nomos) till min som jag tyckte var riktigt snyggt. Efter ett par dagar bytte jag tillbaka till textilbandet som jag tycker sitter bättre så nu får det sitta kvar på, om du är intresserad av att prova mockabandet kan jag lägga det på posten. Annars kan jag tipsa om Nomos Horween Shell Cordovan som jag tycker är riktigt trevliga, har ett på min FOIS. För övrigt finns massor av band som passar på en Club![]()
Den där är så jävla snygg! Nöjd än så länge? Är det 37mm varianten?Det blev en till slutUrsäkta dålig mobilbild.
![]()
Är nöjd, det stämmer att den är 37mm.Den där är så jävla snygg! Nöjd än så länge? Är det 37mm varianten?
Inte just dem modellerna men har en Sinn u1 och en tangente 33, båda är bang for the buck men ur olika kategorier. Nomos är mera dressklocka medans sinn U1 är toolwatch, båda så olika men ändå så lika när det kommer till vardagsbrukandet så fungerar båda 2 utmärktHallå
Jag var ju nästan säker på att jag skulle gå och köpa en sinn 556 imorgon och nu av alla gånger snubblar jag in på nomos någon som äger en sådan eller till och med haft båda klockorna som kan ge lite feedback?
![]()
Inte just dem modellerna men har en Sinn u1 och en tangente 33, båda är bang for the buck men ur olika kategorier. Nomos är mera dressklocka medans sinn U1 är toolwatch, båda så olika men ändå så lika när det kommer till vardagsbrukandet så fungerar båda 2 utmärkt!
För att svara på din fråga, why not both!
![]()
Club har lååååååånga bandhorn och passar därmed inte på vilka band som helst. De bör vara tjocka. Jag skall se om jag hittar en jämförelsebild jag tagit.Hallå
Jag var ju nästan säker på att jag skulle gå och köpa en sinn 556 imorgon och nu av alla gånger snubblar jag in på nomos någon som äger en sådan eller till och med haft båda klockorna som kan ge lite feedback?
![]()
Jag köpte också min Orion 35mm (ref. 309) från Franks för 15' som en av två klockköp. Fick den levererad med värdefrakt till Göteborg.Hej!
Varit sugen på en 38 manuell Orion ett tag nu. Att beställa nomos katalogen gjorde ju inte att suget minskade heller. Svårt att välja färg dock...
Dem verkar dock endast säljas av Franks ur i Stockholm kommer jag fram till efter lite googlade och läsande här? Inga butiker i Göteborg som säljer Nomos?
Och om man köper den där så verkar de flesta inte betala listpris, utan man förväntar sig lite rabatt iaf?
Ja, med tanke på klockans långa bandhorn skulle jag rekommendera att du provar båda storlekarna innan köp.Riktigt snygga, båda två! Och fin pressison också. Har ju egentligen tänkt att 35 är för litet för mig. Har alltid använt större klockor tidigare. Får nog ta och prova en sådan också.Era ser ju väldigt bra ut storleksmässigt!
För mig blev det väldigt tydligt när jag provade både 35 och 38 mm i butiken. Jag hade innan dess enbart burit klockor runt 40 mm. Min handled är ca 16,5 cm och 35 mm passar mig alldeles utmärkt. Jag vill minnas gav samma tips till @Mythos när det begav sigRiktigt snygga, båda två! Och fin pressison också. Har ju egentligen tänkt att 35 är för litet för mig. Har alltid använt större klockor tidigare. Får nog ta och prova en sådan också.Era ser ju väldigt bra ut storleksmässigt!
Ja, jag var också osäker på storleken (min handled är ca 17 cm). Då jag inte bor i Stockholm hade jag ingen möjlighet att prova klockan innan köp. @NiklasF egen erfarenhet gjorde mitt val helt klart enklareFör mig blev det väldigt tydligt när jag provade både 35 och 38 mm i butiken. Jag hade innan dess enbart burit klockor runt 40 mm. Min handled är ca 16,5 cm och 35 mm passar mig alldeles utmärkt. Jag vill minnas gav samma tips till @Mythos när det begav sig
Välkommen till forumet förresten @VG12
Och kul att du har hittat till en av de mysigaste trådarna här på KS. Nu får du hjälpa oss andra med att hålla liv i den här tråden. Bilder på din nya Nomos är oblikatoriskt!![]()
Tack för välkomnande till forumet! Jag ska upp till Stockholm i slutet på januari så det blir att prova dem då. Tänkte att det är bra att göra lite research innan.För mig blev det väldigt tydligt när jag provade både 35 och 38 mm i butiken. Jag hade innan dess enbart burit klockor runt 40 mm. Min handled är ca 16,5 cm och 35 mm passar mig alldeles utmärkt. Jag vill minnas gav samma tips till @Mythos när det begav sig
Välkommen till forumet förresten @VG12
Och kul att du har hittat till en av de mysigaste trådarna här på KS. Nu får du hjälpa oss andra med att hålla liv i den här tråden. Bilder på din nya Nomos är oblikatoriskt!![]()
Jag tycker att viklåset är värt priset och ger klockan ett något mer sofistikerat utseende. Finns det andra viklås av bättre kvalitet? Ja, det gör det men till ett saftigare pris. Med det sagt är det absolut inget fel på kvaliteten på detta viklås. I första hand ville jag ha ett viklås för att minska risken att tappa klockan i golvet varje gång jag tar på / av mig klockan, samt för att öka hållbarheten på banden. Jag gillar viklåset, tycker att det känns skönt att bära, är stilrent och passar Orion som handen i handskenHur upplever du Nomos deployat clasp @Mythos ? Jag har själv funderat på att skaffa ett. Har återkommit till det flera gånger utan att komma till skott. Det bygger väl lite på höjden, men hur upplevs det i verkligheten?
sinn i all ära men din tangente är fan magisk!!!!!Inte just dem modellerna men har en Sinn u1 och en tangente 33, båda är bang for the buck men ur olika kategorier. Nomos är mera dressklocka medans sinn U1 är toolwatch, båda så olika men ändå så lika när det kommer till vardagsbrukandet så fungerar båda 2 utmärkt!
För att svara på din fråga, why not both!
![]()
sinn i all ära men din tangente är fan magisk!!!!!
Håller med dig. Jag lyckades däremot inte så här sent på kvällen att visa upp de fantastiskt fina blånerade visarnaEn stor del av charmen med Orion är hur olika den ser ut i olika ljus. Ibland ser tavla och index ut att smälta ihop, och ibland (som på din bild) blir det en väldigt distinkt kontrast. Superhärligt enligt mig!